استارتاپ

استارت آپ بازیافت بی نهایت Samsara Eco با Lululemon شریک می شود

به گزارش اپ خونه، Samsara Eco ، یک استارت‌آپ استرالیایی که از فناوری مبتنی بر آنزیم برای بازیافت پلاستیک، منسوجات و سایر مواد بارها استفاده می‌کند، با Lululemon همکاری بزرگی ایجاد کرده است.

این قرارداد به این معنی است که Samsara Eco و Lululemon آنچه را که به عنوان اولین نایلون ۶،۶ و پلی استر بی‌نهایت بازیافتی جهان از زباله‌های پوشاک توصیف می‌کنند، ایجاد خواهند کرد.

این مشارکت همچنین اولین سرمایه گذاری اقلیت Lululemon در یک شرکت بازیافت است، اگرچه مقدار آن فاش نشده است، و اولین مشارکت Samsara Eco در صنعت پوشاک است.

این استارت آپ در مجموع ۵۶ میلیون دلار از سرمایه گذارانی مانند Breakthrough Victoria و Temasek جمع آوری کرده است و شرکای تجاری آن شامل Woolworths Group هستند.

نایلون و پلی استر در حال حاضر حدود ۶۰ درصد از لباس های تولید شده امروزی را تشکیل می دهند ، اما در پایان چرخه عمر آن ها، ۸۷ درصد آنها در محل دفن زباله یا سوزانده می شوند .

فناوری مبتنی بر آنزیم Samsara Eco، پوشاک ترکیبی مشتق شده از پلاستیک را به بلوک‌های ساختمان مولکولی آن‌ها تجزیه می‌کند تا لباس جدیدی تولید کند، که به نوبه خود می‌تواند دوباره شکسته شود و چیزی که این شرکت به عنوان بازیافت بی‌نهایت از آن یاد می‌کند، ایجاد می‌کند.

پل رایلی، مدیر عامل و بنیانگذار Samsara Eco، توضیح داد که نایلون ۶،۶ یکی از رایج ترین مواد مورد استفاده در صنایع نساجی و مد است، زیرا ساختار شیمیایی پیچیده آن آن را بسیار متنوع و انعطاف پذیر می کند. اما شکستن و بازیافت آن نیز دشوار است.

نایلون و پلی استر هر دو از سوخت های فسیلی به دست می آیند و معمولاً در محل دفن زباله ها ختم می شوند.

با این حال، Samsara Eco با همکاری با Lululemon، کتابخانه آنزیم های پلاستیک خوار خود را به آنزیم های پلی استر و نایلون ۶،۶ گسترش داده است.

«این بدان معناست که ما اکنون می‌توانیم لباس‌های ساخته شده از مواد ترکیبی را به مولکول‌های اصلی آن تجزیه کنیم، و سپس می‌توان از آن برای ایجاد دوباره و دوباره پوشاک جدید استفاده کرد.»

مشارکت Samsara Eco و Lululemon چندین سال طول خواهد کشید و برنامه‌هایی برای افزایش چرخش از طریق بازیافت پارچه به منسوجات برای صنعت پوشاک عملکردی دارد، اما رایلی گفت که برای منسوجات از منابع دیگر باز است.

«در حالی که این مشارکت نقطه عطفی برای نقشه راه ما برای بازیافت سالانه ۱.۵ میلیون تن پلاستیک تا سال ۲۰۳۰ است، در حالی که جامعه ما از تولید پلاستیک ساخته شده از سوخت فسیلی جدید دور می‌شود، ما انتظار داریم صنایع بیشتری که به پلاستیک وابسته هستند، Samsara Eco را به‌عنوان یک محصول جدید ببینند. یک گزینه قابل بازیافت است.»

یوگندرا دانداپور، معاون نوآوری مواد خام Lululemon گفت که فرآیند بازیافت آنزیمی Samsara Eco این شرکت را قادر می‌سازد تا به سمت بازیافت محصولات پایان عمر خود حرکت کند تا پوشاک جدید را بارها و بارها ایجاد کند.

هدف Be Planet این شرکت این است که تا سال ۲۰۳۰ ۱۰۰٪ محصولات خود را با محصولات پایدار و راه حل های نهایی استفاده کند و به سمت یک اکوسیستم دایره ای حرکت کند.

سایر ابتکارات Lululemon شامل محصولات ساخته شده از نایلون گیاهی با منابع تجدیدپذیر است که در ماه آوریل با مشارکت Geno راه اندازی شد و برنامه Lululemon’s Like New که لباس های قبلی را به فروش می رساند.

Dandapure گفت Lululemon در حال حاضر بر روی ایجاد و آزمایش پارچه موفق برای نایلون و پلی استر در سال جاری تمرکز کرده است، با چشم به پوسته پوسته شدن و برنامه های محصول آینده.

او گفت: “ما در حال کار برای پیش نمایش اولین نمونه های اولیه خود در اواخر امسال هستیم و در یک تا دو سال آینده شروع به رونمایی از مجموعه های کوچک خواهیم کرد.”

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا