» اخبار اینترنت » افزوده شدن بخش «نقد و بررسی مکان‌ها» در تیک‌تاک؛ گامی دیگر برای رقابت با گوگل
تیک تاک
اخبار اینترنت

افزوده شدن بخش «نقد و بررسی مکان‌ها» در تیک‌تاک؛ گامی دیگر برای رقابت با گوگل

فروردین 27, 1404 0۰3

به گزارش اپ خونه، با ادامه توسعه قابلیت‌های جست‌وجو در تیک‌تاک، این شبکه اجتماعی اکنون در حال آزمایش قابلیتی است که امکان مشاهده نقد و بررسی مکان‌های مشخص را مستقیماً در زبانه نظرات ویدئوها فراهم می‌سازد.

این ویژگی جدید، که به نظر می‌رسد هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، نیاز به انجام جست‌وجویی جدید یا مراجعه به گوگل را از بین می‌برد؛ به‌ویژه زمانی که در حال تماشای ویدئویی درباره مکانی خاص هستید و مایلید اطلاعات بیشتری درباره آن کسب کنید.

کاربرانی که به این قابلیت دسترسی دارند، پس از کلیک روی نظرات ویدئو، زبانه‌ای با عنوان «Reviews» (نقد و بررسی‌ها) را در سمت راست صفحه مشاهده خواهند کرد.

به عنوان مثال، اگر با ویدئویی از پارک مرکزی نیویورک (Central Park) روبه‌رو شوید که محل آن در ویدئو تگ شده باشد، خواهید توانست رتبه‌بندی کاربران (براساس ستاره)، نظرات نوشتاری آن‌ها و حتی عکس‌های آپلود شده درباره آن مکان را مشاهده کنید.

همچنین امکان کلیک روی نام کاربری هر بازبین (reviewer) و مشاهده پروفایل تیک‌تاک او نیز فراهم شده است. این موضوع، تفاوتی مهم با قابلیت قبلی تیک‌تاک یعنی «ادغام با Google Maps» دارد که تنها با نماد Google Maps نمایش داده می‌شد.

اگرچه این قابلیت ممکن است برای برخی از کاربران مفید و کاربردی باشد، برخی دیگر ممکن است آن را باعث شلوغی و کاهش تمرکز در تجربه کاربری هنگام تماشای محتوا بدانند.

این اقدام جدید، تازه‌ترین تلاش تیک‌تاک برای گسترش قابلیت‌های جست‌وجوی خود و رقابت مستقیم با گوگل محسوب می‌شود.

در سال ۲۰۲۲، یکی از مدیران گوگل اعلام کرد که تیک‌تاک در حال تأثیرگذاری بر خدمات اصلی گوگل، یعنی جست‌وجو و نقشه، به‌ویژه در میان کاربران جوان‌تر است. حال، در سال ۲۰۲۵، تیک‌تاک در چندین زمینه به چالشی جدی برای سلطه گوگل تبدیل شده است.

علاوه بر تبدیل شدن به یکی از اصلی‌ترین ابزارهای جست‌وجوی مکان در میان نسل Z، تیک‌تاک در سال گذشته قابلیت جست‌وجوی تصویری را نیز معرفی کرد. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با گرفتن عکس یا آپلود یک تصویر، محصولات مشابه را در فروشگاه TikTok Shop بیابند.

در سپتامبر ۲۰۲۴ نیز، تیک‌تاک به تبلیغ‌دهندگان این امکان را داد که با استفاده از کمپین‌های تبلیغاتی جست‌وجو در تیک‌تاک (TikTok Search Ads Campaigns)، تبلیغات خود را براساس کلیدواژه‌ها در نتایج جست‌وجو نمایش دهند.

در حال حاضر مشخص نیست که تیک‌تاک قصد دارد قابلیت «زبانه نقد و بررسی» را به‌طور گسترده‌تری عرضه کند یا خیر؛ چراکه این شرکت از اظهار نظر رسمی پیش از انتشار گزارش خودداری کرده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×