اخبار اینترنت

ایلان ماسک می گوید که توییتر شروع به تقسیم درآمد تبلیغات با سازندگان خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، مالک جدید توییتر در حال انجام اقداماتی برای ایجاد جریان های درآمد بیشتر برای سازندگان است – یا حداقل او در مورد آن توییت می کند.

ایلان ماسک روز جمعه اعلام کرد که این شرکت به زودی برای اولین بار درآمد تبلیغاتی خود را با سازندگان این پلتفرم به اشتراک خواهد گذاشت.  کاربران واجد شرایط باید در Twitter Blue ثبت نام کنند که از ۸ دلار در ماه شروع می شود.

از امروز، توییتر درآمد تبلیغاتی را با سازندگان برای تبلیغاتی که در رشته‌های پاسخ آنها ظاهر می‌شود به اشتراک می‌گذارد.

— ایلان ماسک (@elonmusk) 3 فوریه ۲۰۲۳

روی دیگر سکه این است که توییتر قصد دارد شروع به ارائه تبلیغات در پاسخ‌ها کند، تغییری که می‌تواند پلتفرم را با محتوای حمایت‌شده مسدود کند و حتی هرزنامه‌های بیشتری را برای پاسخ دعوت کند.

توییتر برای گرم کردن اقتصاد سازندگان کند بود، اما برنامه اجتماعی عمدتا مبتنی بر متن در نهایت راه اندازی شد.

این شرکت در سال‌های اخیر چندین ویژگی را برای کمک به تولیدکنندگان محتوا معرفی کرده است، از جمله Super Follows ، Ticketed Spaces و داشبورد ویژه کسب درآمد .

ویژگی‌های سازنده توییتر بر ارتباط مستقیم سازنده‌ها و دنبال‌کنندگانشان با اشتراک‌های ماهانه پولی و فروش بلیط تأکید می‌کند، اما ماسک ظاهراً علاقه‌مند است سهم درآمد تبلیغاتی را به این ترکیب اضافه کند.

یوتیوب مدت‌هاست که درآمد خود را با جامعه سازندگانش تقسیم کرده است و به طور کلی به عنوان بهترین مکان برای کسب درآمد مطمئن از ویدیوها در نظر گرفته می‌شود.

این شرکت ۵۵ درصد از درآمد کسب شده از طریق تبلیغات روی کانال را پرداخت می کند و اخیراً اشتراک درآمد را برای رقیب کوتاه TikTok خود، YouTube Shorts معرفی کرده است.

شرکت‌های دیگر، به ویژه متا ، در اتخاذ این مدل کسب درآمد کند بوده‌اند. TikTok تنها در اواسط سال گذشته برنامه اشتراک درآمد تبلیغاتی خود را با TikTok Pulse اعلام کرد ، اگرچه این پیشنهاد فقط به حساب‌هایی با حداقل ۱۰۰۰۰۰ دنبال کننده تعمیم داده شد.

مدل اشتراک درآمد تبلیغاتی حتی در پلتفرم هایی که به جای ویدیو بر متن تأکید دارند، کمتر رایج است.

توییت‌های اخیر حاکی از آن است که ماسک می‌خواهد توییتر را به عنوان پناهگاه سازندگانی قرار دهد که می‌تواند با یوتیوب رقابت کند، اما این پلتفرم جایگاه بسیار کمتری در ویدیو دارد و روشن نیست که این شرکت بتواند ویژگی‌های ویدئویی با منابع فشرده را ایجاد کند در حالی که پلتفرم بیشترین امکانات را دارد. عملکردهای اساسی در حال حاضر بدتر می شوند.

ماسک در پاسخی به MrBeast، پر دنبال‌کننده‌ترین کاربر یوتیوب، نوشت: «بیایید ببینیم وقتی توییتر ویدیوی خوب با پاداش بالاتر برای سازندگان ارائه می‌دهد چه اتفاقی می‌افتد.»

تنها در این هفته، بسیاری از کاربران توییتر پس از آنکه گزارش‌های حکایتی حاکی از آن بود که برخی افراد پس از تغییرات در الگوریتم توصیه، تعامل کمتری داشتند، حساب‌های خود را به خصوصی تبدیل کردند.

سایر باگ‌ها، مانند بازتوییت‌هایی که به‌صورت نادرست به‌عنوان حذف‌شده نمایش داده می‌شوند، به‌طور مرتب ظاهر می‌شوند و اغلب به‌طور مداوم ظاهر می‌شوند.

همچنین مشخص نیست که توییتر واقعاً ابزاری برای شروع به اشتراک گذاری درآمد تبلیغات خود با سازندگان دارد. این تغییر یک گزینه کاملاً جدید برای کسب درآمد ارائه می‌کند، احتمالاً گزینه‌ای که برای ردیابی، محاسبه و پرداخت کاهش درآمد کاربر از آگهی‌ها از رشته‌های پاسخ‌شان، نیاز به مقدار زیادی ساختمان دارد.

تا به امروز، گزینه‌های درآمدزایی توییتر برای سازندگان به پرداخت‌های مستقیم نسبتاً ساده برای بلیت‌ها و مشترکین پایبند بوده‌اند.

ما هنوز شاهد هیچ مدرکی مبنی بر فعال بودن این برنامه اشتراک‌گذاری درآمد تبلیغاتی در توییتر نبوده‌ایم، اما تغییرات، تأثیر آنها بر سازندگان و آنچه از برنامه‌های کیشوت ماسک برای تبدیل توییتر به رقیب یوتیوب حاصل می‌شود را دنبال می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا