بهبودهای جدید متا AI: حافظه شخصیسازیشده و پیشنهادات هوشمندتر
به گزارش اپ خونه، متا میگوید که در حال عرضه بهبودهایی برای Meta AI، چتبات چندپلتفرمی خود است، از جمله توانایی “به خاطر سپردن” جزئیات از مکالمات.
در پستی در وبلاگ رسمی متا، این شرکت اعلام کرد که در چتهای Meta AI در فیسبوک، مسنجر و واتساپ برای iOS و اندروید در ایالات متحده و کانادا، کاربران اکنون میتوانند به Meta AI بگویند که برخی چیزها را درباره آنها به خاطر بسپارد، مثلاً این که عاشق سفر هستند یا به یادگیری زبانهای جدید علاقه دارند.
بر اساس گفته متا، ویژگی حافظه که شبیه قابلیتهای حافظه ChatGPT شرکت OpenAI و Gemini شرکت گوگل است، به Meta AI این امکان را میدهد که بر اساس زمینه، “جزئیات مهم” را دریافت کند. برای مثال، اگر یک کاربر در یک چت قبلی ذکر کرده باشد که گیاهخوار است و از Meta AI ایدههایی برای صبحانه بخواهد، این چتبات همیشه این ترجیح غذایی را در نظر خواهد گرفت.
ویژگی حافظه جدید در Meta AI
متا میگوید که Meta AI چیزها را در چتهای گروهی به خاطر نخواهد سپرد و کاربران میتوانند در هر زمانی حافظه این چتبات را پاک کنند.
در یک بهروزرسانی دیگر که شاید بحثبرانگیزتر باشد، متا میگوید که این چتبات اکنون از اطلاعات حسابهای کاربری در اپلیکیشنهای مختلف متا استفاده خواهد کرد تا پیشنهادات شخصیسازیشده ارائه دهد. این اطلاعات ممکن است شامل مکان خانه ثبتشده در پروفایل فیسبوک کاربر یا ویدیوهای اخیراً مشاهدهشده در اینستاگرام باشد.
اینطور که مدیرعامل متا، مارک زاکربرگ، در پستی در روز دوشنبه توضیح داده است:
“Meta AI پاسخهایی را بر اساس ترجیحات و اطلاعاتی که به اشتراک گذاشتهاید شروع به ارائه خواهد کرد. برای مثال، این ابزار به من کمک کرده داستانهای خلاقانه برای وقت خواب دخترانم بنویسم. بنابراین اگر از آن داستان جدیدی بخواهم، به خاطر میآورد که آنها عاشق پریهای دریایی هستند.”
اکنون Meta AI میتواند از دادههای موجود در اپلیکیشنهای متا برای ساخت پاسخها استفاده کند
پیشنهادات شخصیسازیشده ابتدا در فیسبوک، مسنجر و اینستاگرام در ایالات متحده و کانادا فعال خواهند شد. یک سخنگوی متا گفت که گزینهای برای انصراف از این قابلیت وجود نخواهد داشت.
متا به شدت تلاش میکند تا تواناییهای جدید Meta AI در استفاده از اطلاعات کاربران را با دیدگاه مثبتی معرفی کند. اما با توجه به اعتماد اندک مردم به متا – به ویژه فیسبوک – نسبت به دادههایشان، این سوال پیش میآید که این بهروزرسانیها چگونه مورد استقبال قرار خواهند گرفت.