اخبار اینترنت

توییتر در تاریخ ۸ نوامبر از بورس نیویورک حذف خواهد شد

به گزارش اپ خونه، بر اساس یک پرونده جدید در کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، سهام توییتر در تاریخ ۸ نوامبر از بورس نیویورک حذف خواهد شد. این اتفاق یک روز پس از آن رخ می دهد که ایلان ماسک پس از یک مشقت طولانی اواخر پنجشنبه، تصاحب شرکت را تکمیل کرد. حذف از فهرست در همان تاریخ انتخابات میان دوره ای ایالات متحده انجام می شود.

بورس اوراق بهادار نیویورک بدین وسیله به کمیسیون بورس و اوراق بهادار اعلام می کند که قصد دارد کل طبقه اوراق بهادار اعلام شده را از فهرست شدن و ثبت در بورس در افتتاحیه تجارت در ۸ نوامبر ۲۰۲۲، طبق مقررات قانون ۱۲d2-2 حذف کند.
همچنین نشان داد که ادغام بین توییتر و شرکت تابعه ماسک X Holdings II, Inc. کامل شده است. X Holdings II, Inc. ماسک اکنون مالک تمام سهام این شبکه اجتماعی خواهد بود.

ادغام بین Twitter, Inc. و X Holdings II, Inc.، یک شرکت تابعه کاملاً تحت مالکیت X Holdings I, Inc که کاملاً متعلق به Elon R. Musk است در ۲۷ اکتبر ۲۰۲۲ اجرایی شد. هر سهم Twitter, Inc. سهام عادی با دلار ۵۴.۲۰ دلار به صورت نقدی، بدون بهره و منهای هر گونه مالیات متعلقه مبادله شد. همچنین بورس به اطلاع کمیسیون بورس و اوراق بهادار می‌رساند که در نتیجه شرایط فوق، معاملات این اوراق قبل از گشایش بازار در تاریخ ۲۸ اکتبر ۲۰۲۲ به حالت تعلیق درآمد.

در زمان نگارش این مقاله، سهام توییتر با قیمت ۵۳.۷۰ دلار معامله می شد که کمی کمتر از قیمت خرید ماسک ۵۴.۲۰ دلار بود. توییتر نیازی به افشای سه ماهه مانند کاربران فعال ماهانه خود یا درآمدهایش به عنوان یک شرکت خصوصی ندارد. اما موسسات مالی که به ماسک وام داده اند، این میلیاردر را تحت فشار قرار می دهند تا شرکت را سودآور کند.

این شرکت رسانه های اجتماعی احتمالا پس از انحلال اعضای فعلی هیئت مدیره جدیدی تشکیل خواهد داد. ماسک همچنین باید تیم اجرایی جدیدی را انتخاب کند، زیرا یکی از اولین گام‌های او پس از تصدی این سمت، اخراج مدیرعامل پاراگ آگراوال، مدیر مالی ند سگال، مشاور عمومی شان ادجت و رئیس سیاست‌های حقوقی، اعتماد و ایمنی ویجایا گاد بود. ماسک احتمالاً فعلاً سمت مدیرعاملی را به عهده خواهد گرفت، اما ممکن است در دراز مدت آن را به شخص دیگری واگذار کند.

گزارشی از بلومبرگ اشاره کرد که آگراوال قرار است نزدیک به ۵۰ میلیون دلار دریافت کند در حالی که سگال و گد هر کدام ۳۷ میلیون و ۱۷ میلیون دلار به عنوان بخشی از بسته جدایی دریافت خواهند کرد.

در حالی که مدیر عامل تسلا شایعات اخراج ۷۵ درصد از کارکنان توییتر را رد کرد، مجموعه فعلی کارمندان هنوز در حال آماده شدن برای یک اخراج گسترده هستند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا