اخبار اینترنت

سیاست حفظ حریم خصوصی X تأیید می کند که از داده های عمومی برای آموزش مدل های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، سیاست حفظ حریم خصوصی X به تازگی به روز شده به کاربران خود اطلاع داده است که اکنون داده های بیومتریک و همچنین سابقه شغلی و تحصیلی کاربران را جمع آوری خواهد کرد .

اما به نظر می رسد این تنها چیزی نیست که X قصد دارد با داده های کاربر انجام دهد. طبق به‌روزرسانی بخش دیگری از این خط‌مشی، این شرکت علاوه بر این قصد دارد از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کند و سایر اطلاعات در دسترس عمومی برای کمک به آموزش مدل‌های یادگیری ماشین و هوش مصنوعی خود استفاده کند.

این خبر توسط  Alex Ivanovs از Stackdiary کشف شد ، که سابقه یافتن به‌روزرسانی‌های قابل توجه در شرایط خدمات شرکت‌های فناوری را دارد، زیرا قبلاً به‌روزرسانی‌های مرتبط با هوش مصنوعی را در Brave و Zoom پیدا کرده بود .

پست او اکنون در انجمن گفتگوی Y Combinator در حال ترند اخبار هکر است.

به طور خاص، تغییر خط مشی X در بخش ۲.۱ یافت می شود و به شرح زیر است:

“ممکن است از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم و اطلاعات در دسترس عموم برای کمک به آموزش مدل‌های یادگیری ماشینی یا هوش مصنوعی خود برای اهداف ذکر شده در این خط‌مشی استفاده کنیم.”

همانطور که Ivanovs اشاره می کند، مالک X، ایلان ماسک، جاه طلبی دارد که با شرکت دیگری به نام xAI وارد بازار هوش مصنوعی شود .

این امر او را به این نظریه سوق می دهد که ماسک احتمالاً قصد دارد از X به عنوان منبع داده برای Xai استفاده کند و شاید توییت اخیر ماسک که روزنامه نگاران را به نوشتن در X تشویق می کند حتی تلاشی برای تولید داده های جالب و مفیدتر برای تغذیه مدل های هوش مصنوعی باشد.

در واقع، ماسک قبلاً اعلام کرده بود که xAI از «توئیت‌های عمومی» برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کند، بنابراین این جهش چندانی نیست.

او دیگر غول‌های فناوری را متهم کرد که از توییتر برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود استفاده می‌کنند، حتی مایکروسافت را به شکایت احتمالی به دلیل استفاده غیرقانونی از داده‌های توییتر تهدید کرد.

ماسک همچنین علیه نهادهای ناشناس به دلیل خراش دادن داده های توییتر شکایت کرد که احتمالاً به منظور آموزش مدل های زبان بزرگ هوش مصنوعی بوده است.

علاوه بر این، Ivanovs به متن صفحه اصلی xAI اشاره می‌کند که می‌گوید در حالی که شرکتی جدا از X Corp است، با X (تویتر)، تسلا و سایر شرکت‌ها همکاری نزدیک خواهد کرد تا به سمت مأموریت ما پیشرفت کند.

ماسک اساساً تغییر سیاست حفظ حریم خصوصی را تأیید کرد و به پستی در X پاسخ داد تا توضیح دهد که این طرح استفاده از «فقط داده‌های عمومی، بدون DM یا هر چیز خصوصی» است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا