» اخبار اینترنت » ورود رسمی هوش مصنوعی به پشتیبانی مشتریان Airbnb در آمریکا
اخبار اینترنت

ورود رسمی هوش مصنوعی به پشتیبانی مشتریان Airbnb در آمریکا

اردیبهشت 13, 1404 1۰11

به گزارش اپ خونه،  Airbnb یک پلتفرم آنلاین بین‌المللی است که با هدف تسهیل در اجاره کوتاه‌مدت اقامتگاه‌ها فعالیت می‌کند. این سامانه به کاربران امکان می‌دهد تا به عنوان میزبان، فضای مسکونی خود (مانند خانه، آپارتمان، ویلا یا حتی یک اتاق) را برای مدت زمان مشخصی در اختیار دیگران قرار دهند و از این طریق کسب درآمد کنند.

در مقابل، مسافران نیز می‌توانند با جست‌وجو در این پلتفرم، اقامتگاهی مناسب با نیازها و بودجه خود در مقصد مورد نظر بیابند.

مدیرعامل Airbnb، برایان چسکی (Brian Chesky)، اعلام کرد که این شرکت از ماه گذشته شروع به راه‌اندازی یک ربات خدمات مشتری مبتنی بر هوش مصنوعی در ایالات متحده کرده است. او این خبر را در جریان تماس تلفنی مربوط به گزارش مالی سه‌ماهه اول شرکت مطرح کرد.

چسکی گفت که در حال حاضر ۵۰ درصد کاربران Airbnb در آمریکا از این ربات هوشمند برای دریافت خدمات پشتیبانی استفاده می‌کنند. همچنین، این شرکت قصد دارد در طول ماه جاری این قابلیت را برای تمام کاربران آمریکایی خود فعال کند.

او در این تماس با تحلیل‌گران اظهار داشت: «تنها چیزی که می‌توانم درباره هوش مصنوعی بگویم این است که قطعاً تجربه مشتری را آسان‌تر کرده است… این ربات تاکنون باعث شده تماس با پشتیبان انسانی تا ۱۵ درصد کاهش پیدا کند.»

سال گذشته، Airbnb به وب‌سایت TechCrunch گفته بود که این فناوری را به‌صورت محدود و فقط برای برخی درخواست‌های خاص آزمایش می‌کند.

نیتن بلچرزیک، یکی از بنیان‌گذاران Airbnb نیز در همان زمان گفت: «ما فکر می‌کنیم هوش مصنوعی پتانسیل بالایی برای تحول در کسب‌وکار دارد. ما به‌شدت در حال بررسی این هستیم که در آینده، هوش مصنوعی چگونه می‌تواند تجربه مصرف‌کننده را تغییر دهد.»

برخلاف شرکت‌هایی مانند OpenAI، گوگل، Perplexity و بسیاری از استارتاپ‌هایی که به‌سرعت در حال ساخت دستیارهای هوشمند برای انجام وظایف به‌جای کاربران هستند، Airbnb رویکردی محتاطانه‌تر در قبال استفاده از هوش مصنوعی اتخاذ کرده است.

چسکی در ماه فوریه گفته بود که شرکت ابتدا قصد دارد از هوش مصنوعی در بخش پشتیبانی مشتریان استفاده کند و تنها پس از موفقیت در این بخش، به سراغ کاربردهای دیگر مانند برنامه‌ریزی سفر یا رزرو بلیت خواهد رفت؛ چرا که به باور او این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی خود قرار دارد.

در همین حال، رقبای Airbnb مانند Expedia و Booking.com سرمایه‌گذاری‌های سنگینی روی هوش مصنوعی انجام داده‌اند و قابلیت‌هایی مانند ساخت برنامه سفر، پیشنهاد مقصد و اطلاع‌رسانی لحظه‌ای را به سرویس‌های خود افزوده‌اند.

طبق گزارش مالی اخیر Airbnb، این شرکت در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ درآمدی معادل ۲.۲۷ میلیارد دلار داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد افزایش داشته است.

با این حال، این شرکت پیش‌بینی کرده که درآمد سه‌ماهه بعدی کمتر از انتظارات تحلیل‌گران خواهد بود و دلیل آن را کاهش احتمالی تقاضا برای سفر به‌دلیل افزایش تعرفه‌های جهانی و افت تمایل به هزینه‌های اختیاری عنوان کرده است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×