استارتاپ

آخرین ابزار Stability AI از هوش مصنوعی برای تولید مدل های سه بعدی استفاده می کند

به گزارش اپ خونه، Stability AI ، استارتاپی که پشت مدل هوش مصنوعی متن به تصویر Stable Diffusion است، فکر می کند ابزارهای ایجاد مدل سه بعدی می توانند چیز بزرگ بعدی در هوش مصنوعی مولد باشند.

حداقل، این پیامی است که با راه‌اندازی Stable 3D، یک برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی که اشیاء سه بعدی بافت‌دار را برای مدل‌سازی و پلتفرم‌های توسعه بازی مانند Blender، Maya، Unreal Engine و Unity می‌فرستد.

Stability AI در وبلاگ خود می نویسد:

” Stable 3D که به صورت پیش نمایش خصوصی برای مشتریان منتخبی که از طریق فرم تماس شرکت به Stability دسترسی دارند، در دسترس است، Stable 3D طوری طراحی شده است که افراد غیرمتخصص را قادر می سازد تا مدل های سه بعدی با کیفیت پیش نویس را در عرض چند دقیقه تولید کنند .”

این شرکت می‌نویسد:

«برای طراحان گرافیک، هنرمندان دیجیتال و توسعه‌دهندگان بازی، ایجاد محتوای سه‌بعدی می‌تواند یکی از پیچیده‌ترین و وقت‌گیرترین کارها باشد، که اغلب ساعت‌ها – گاهی روزها – برای ایجاد یک شیء سه بعدی نسبتاً پیچیده طول می‌کشد. Stable 3D زمین بازی را برای طراحان، هنرمندان و توسعه‌دهندگان مستقل هموار می‌کند و آنها را قادر می‌سازد تا هزاران شی سه‌بعدی در روز با هزینه بسیار کم ایجاد کنند.»

جدا از بمب، Stable 3D نسبتاً قوی به نظر می رسد و از نظر قابلیت های آن با سایر ابزارهای تولید مدل در بازار قابل مقایسه است.

کاربران می توانند به زبان طبیعی یک مدل سه بعدی را که می خواهند ایجاد کنند یا یک تصویر یا تصویر موجود را برای تبدیل به مدل آپلود کنند، توصیف کنند.

Stable 3D مدل های سه بعدی را در فرمت فایل “obj” خروجی می دهد، که به آنها اجازه می دهد با استفاده از اکثر ابزارهای استاندارد مدل سازی سه بعدی ویرایش و دستکاری شوند.

Stability فاش نکرده است که از چه داده هایی برای آموزش Stable 3D استفاده کرده است.

با توجه به تمایل مدل‌های هوش مصنوعی مولد به بازگرداندن داده‌های آموزشی، این موضوع می‌تواند برای کاربران تجاری ابزار نگران‌کننده باشد.

اگر هر یک از داده ها دارای حق چاپ بود و Stability AI مجوز مناسب را دریافت نمی کرد، مشتریان Stable 3D ممکن است ناخواسته کارهای نقض کننده IP را در پروژه های خود بگنجانند.

و Stability AI بهترین سابقه را در مورد احترام به IP ندارد. در اوایل سال جاری، گتی و چندین هنرمند از این استارت‌آپ به دلیل کپی و پردازش میلیون‌ها تصویر متعلق به آنها برای آموزش Stable Diffusion بدون اطلاع‌رسانی یا جبران خسارت شکایت کردند .

Stability AI اخیراً با استارت‌آپ Spawning همکاری کرد تا به درخواست‌های «انصراف» هنرمندان احترام بگذارد، اما مشخص نیست که آیا این مشارکت داده‌های آموزشی Stable 3D را پوشش می‌دهد یا خیر.

گذشته از پیامدهای قانونی بالقوه، Stable 3D ورود Stability AI به حوزه نوپا – اما در حال حاضر شلوغ – نسل مدل های سه بعدی مبتنی بر هوش مصنوعی را نشان می دهد.

سه بعدی پایدار

مدل‌های سه‌بعدی با ابزار جدید Stable 3D Stability AI تولید شده‌اند

پلتفرم‌های ایجاد شی سه‌بعدی مانند ۳DFY و Scenario و همچنین استارت‌آپ‌هایی مانند Kaedim، Auctoria ، Mirage، Luma و Hypothetic وجود دارند.

حتی شرکت‌های فعلی مانند Autodesk و Nvidia با اپلیکیشن‌هایی مانند Get3D که تصاویر را به مدل‌های سه بعدی تبدیل می‌کند و ClipForge که مدل‌هایی را از توضیحات متنی تولید می‌کند، شروع به وارد شدن به این فضا کرده‌اند.

متا نیز فناوری را برای تولید دارایی های سه بعدی از طریق درخواست ها آزمایش کرده است.

همینطور OpenAI که دسامبر گذشته Point-E را منتشر کرد، یک هوش مصنوعی که مدل های سه بعدی را با کاربردهای بالقوه در چاپ سه بعدی، طراحی بازی و انیمیشن ترکیب می کند.

به نظر می‌رسد که Stable 3D آخرین تلاش Stability AI برای تنوع بخشیدن به تجارت خود در مواجهه با رقابت فزاینده پلتفرم‌های هوش مصنوعی مولد هنرآفرین، از جمله Midjourney و OpenAI فوق‌الذکر باشد.

در ماه آوریل، Semafor گزارش داد که Stability AI از طریق نقدینگی در حال سوختن است – که باعث شد یک شکار اجرایی برای افزایش فروش افزایش یابد.

به گفته فوربس، این شرکت مکرراً دستمزدها و مالیات بر حقوق و دستمزد را به تعویق انداخته یا به طور کامل پرداخت نکرده است، که منجر به این شد که AWS – که Stability برای محاسبات برای آموزش مدل‌های خود استفاده می‌کند – تهدید می‌کند که دسترسی Stability به نمونه‌های GPU خود را لغو می‌کند.

Stability AI اخیراً ۲۵ میلیون دلار از طریق یک اسکناس قابل تبدیل (یعنی بدهی که به سهام تبدیل می‌شود) جمع‌آوری کرد ، که صندوق خود را به بیش از ۱۲۵ میلیون دلار رساند.

اما بودجه جدید را با ارزش بالاتر بسته نشده است. این استارت آپ آخرین بار ۱ میلیارد دلار ارزش داشت. گفته می شود که ثبات به دنبال چهار برابر شدن این رقم در چند ماه آینده با وجود درآمدهای کم سرسختانه است.

در دیگر تلاش‌های ظاهراً برای تمایز و افزایش فروش، Stability AI ویژگی‌های جدیدی را برای مجموعه ویرایش عکس آنلاین خود با هوش مصنوعی اعلام کرد، از جمله ویژگی تنظیم دقیق مدل که به کاربران اجازه می‌دهد مدل‌های مولد هنر اساسی را شخصی‌سازی کنند و یک «جایگزین آسمان» ابزاری که رنگ و زیبایی آسمان را در عکس ها با گزینه های از پیش تعیین شده جایگزین می کند.

ابزارهای جدید به محصولات پایدار در حال رشد مبتنی بر هوش مصنوعی Stability AI می‌پیوندند، از جمله مجموعه تولید موسیقی Stable Audio ، برنامه ایجاد doodle Stable Doodle و یک ربات چت مانند ChatGPT .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا