نرم افزار موبایل

آخرین نسخه ابزار توسعه AR اسنپ شامل ChatGPT API، افزایش بهره وری و موارد دیگر است

به گزارش اپ خونه، اسنپ نسخه جدیدی از ابزار توسعه AR خود را به نام Lens Studio 5.0 Beta برای توسعه دهندگان منتشر می کند.

ابزار توسعه AR جدید برای پشتیبانی از توسعه AR پیشرفته تر با افزایش بهره وری و افزودن قابلیت های جدید هوش مصنوعی، از جمله یکی از قابلیت های OpenAI طراحی شده است.

اسنپ ​​این خبر را در ششمین کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Lens Fest AR اعلام کرد.

این شرکت با OpenAI همکاری کرده است تا یک ChatGPT Remote API جدید ارائه دهد که به توسعه دهندگان اجازه می دهد از ChatGPT در لنزهای خود استفاده کنند.

توسعه دهندگان قادر خواهند بود محتوای متنی تولید کنند تا انواع جدیدی از یادگیری، مکالمه و تجربیات خلاقانه را برای کاربران اسنپ چت ایجاد کنند.

به عنوان مثال، توسعه‌دهندگان می‌توانند لنزهایی ایجاد کنند که دارای آزمون‌های بی‌نهایت و تصادفی سازهای ایجاد شده توسط ChatGPT هستند. یا می‌توانند انواع جدیدی از لنزها را ایجاد کنند که با اعمال خودکار فیلترها و حالت‌های کارگردان بر اساس درخواست کاربر، سبک دوربین را تغییر می‌دهند.

شایان ذکر است که این اولین بار نیست که اسنپ از OpenAI استفاده می کند، زیرا چت ربات My AI آن از فناوری GPT این شرکت پشتیبانی می کند.

یکی دیگر از قابلیت‌های هوش مصنوعی جدید در Lens Studio 5.0 Beta، یک تولید کننده ماسک صورت سه بعدی است که به هر کسی امکان می‌دهد اولین لنز بالقوه وایرال خود را در عرض چند ثانیه بسازد. مولد ماسک صورت سه بعدی قابلیت‌های هوش مصنوعی و مش فیس اسنپ را ترکیب می‌کند.

Lens Studio 5.0 Beta همچنین بهره وری را افزایش می دهد، زیرا به پروژه ها اجازه می دهد ۱۸ برابر سریعتر بارگذاری شوند.

اسنپ ​​می گوید بهره وری افزایش یافته به توسعه دهندگان این امکان را می دهد که پروژه های AR پیچیده تری ایجاد کنند.

بعلاوه، Lens Studio 5.0 Beta از ابزارهای کنترل نسخه مانند Git پشتیبانی می کند، به این معنی که چندین توسعه دهنده می توانند همزمان روی پروژه ها کار کنند.

اسنپ ​​سال گذشته لنزهایی با کالاهای دیجیتال را راه اندازی کرد که به توسعه دهندگان این امکان را داد تا ویژگی های AR انحصاری را در لنز ارائه دهند که کاربران اسنپ چت می توانند با پرداخت هزینه آن را باز کنند.

اکنون، کالاهای دیجیتال در دسترس هر توسعه دهنده ای است. اسنپ ​​خاطرنشان می‌کند که بخش جدیدی از Lens Explorer لنزهای دارای کالاهای دیجیتال را تبلیغ می‌کند، بنابراین یافتن و امتحان کردن آنها برای کاربران اسنپ چت آسان‌تر است.

اسنپ ​​می گوید در حال حاضر ۳۳۰۰۰۰ توسعه دهنده بر روی پلتفرم AR خود ساخته اند که نزدیک به ۳.۵ میلیون لنز ایجاد کرده اند. این لنزها در سال گذشته بیش از ۳ تریلیون بار توسط کاربران اسنپ چت مشاهده شده است.

این شرکت همچنین یک به‌روزرسانی در مورد برنامه پاداش‌های خالق لنز خود ارائه کرد، برنامه‌ای که در تابستان راه‌اندازی شد و به سازندگان و توسعه‌دهندگان AR این شانس را می‌دهد تا برای لنزهایی با عملکرد برتر، پاداش ماهیانه تا ۷۲۰۰ دلار دریافت کنند.

در ماه اول، بیش از ۴۵۰۰۰ لنز شرکت کردند و بیش از ۵ میلیارد تعامل لنز توسط کاربران اسنپ چت ایجاد شد.

این شرکت مبلغی را که به عنوان بخشی از برنامه به توسعه دهندگان پرداخت کرده است، به اشتراک نمی گذارد. با این حال، اسنپ می‌گوید که پرداخت‌ها بسته به عملکرد لنز متفاوت است و تعامل با یک فرمول اختصاصی براساس نماها و همچنین سایر معیارهای تعامل مختلف تعیین می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا