آزمایشگاه های واقعیت متا در سال گذشته ۱۳.۷ میلیارد دلار در زمینه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده ضرر کردند
به گزارش اپ خونه، اشارهها به “metaverse” در تماس سه ماهه متا در این هفته نسبتاً کم بود – ما فقط هفت ذکر را در مقایسه با ۲۳ مورد “AI” حساب کردیم – اما سرمایهگذاری شرکت در چشمانداز آینده اجتماعی متصل به VR همچنان عظیم است. .
از سال ۲۰۲۱، متا شروع به تقسیم بخش واقعیت مجازی و واقعیت افزوده واقعیت مجازی به بخش خود برای اهداف گزارشگری مالی کرد. این امر باعث میشود که متوجه شوید چقدر متا در آن مناطق سرازیر شده است و اعداد خیرهکننده هستند.
متا ۱۳.۷ میلیارد دلار ضرر عملیاتی برای Reality Labs برای سال ۲۰۲۲ گزارش کرد، که بیشتر از ۱۰.۲ میلیارد دلاری است که در سال ۲۰۲۱ در این بخش فرورفته بود.
Reality Labs در سال گذشته ۲.۱۶ میلیارد دلار درآمد داشت که نسبت به ۲.۲۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ کاهش داشت.
برای دامنه، به یاد داشته باشید که متا در سال ۲۰۱۴ Oculus – شرکت پیشگام سختافزار VR را که زمینهای برای تلاشهای آن بود – به مبلغ ۲ میلیارد دلار خریداری کرد.
سرمایهگذاری این شرکت در این منطقه تنها افزایش یافته است و شرکت تعدادی از شرکتهای بزرگ نرمافزاری را انتخاب کرده است. از جمله خالق Beat Saber و اکنون Within ، توسعه دهنده برنامه تمرین مجازی Supernatural می باشد .
متا تعداد کارکنان خود را برای Reality Labs فاش نکرده است، اما طبق گزارش ها، این شرکت ۱۷۰۰۰ کارمند در بخش قبل از اخراج در اواخر سال گذشته داشت.
کارکنان و توسعه سخت افزار سهم عمده ای از پول نقدی که در این منطقه خرج می شود را تشکیل می دهد.
سوزان لی مدیر مالی متا گفت که این شرکت انتظار دارد ضرر سالانه آن برای آزمایشگاه های واقعیت در سال ۲۰۲۳ حتی بیشتر شود.
لی گفت: “…ما به سرمایه گذاری معنادار در این زمینه ادامه خواهیم داد، با توجه به فرصت های بلند مدت قابل توجهی که می بینیم.” ، تلاش های نرم افزار AR، VR و metaverse خود را “سرمایه گذاری طولانی مدت” می نامد.
متا قصد دارد در اواخر سال ۲۰۲۳ نسل بعدی هدست مصرف کننده را مانند نسخه اصلاح شده سخت افزار Quest خود با واقعیت ترکیبی عرضه کند.
اپل، یکی از تنها شرکت های متمرکز بر مصرف کننده که آماده رقابت با متا در این بخش است، انتظار می رود به زودی یک هدست جدید AR/VR عرضه کند.
مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا در تماس با درآمد این هفته، بر این واقعیت تأکید کرد که Reality Labs شامل AR، VR و نرمافزارهای مرتبط با متاورس (Horizon Worlds و غیره) در این شرکت است.
زاکربرگ گفت: «من فکر میکنم نرمافزار و پلتفرم اجتماعی ممکن است حیاتیترین بخش کاری باشد که ما انجام میدهیم، اما ساخت نرمافزار نسبت به سختافزار سرمایهگذاری بسیار کمتری دارد.»
متا ممکن است به طور علنی بر تلاشهای فرامنطقهای خود برای جلب رضایت سرمایهگذاران شکاک بیتأکید کند، اما به نظر میرسد این شرکت آماده است تا در دوره VR و AR باقی بماند.
زاکربرگ گفت: «… هیچ یک از سیگنالهایی که من تاکنون دیدهام، نشان نمیدهد که ما باید استراتژی آزمایشگاههای واقعیت را درازمدت تغییر دهیم. ما دائماً در حال تنظیم جزئیات نحوه اجرای این کار هستیم، بنابراین فکر میکنم که مطمئناً به آن به عنوان بخشی از کار بازدهی در حال انجام نگاه خواهیم کرد.»