آمازون برای اولین بار اسپارو، بازوی ربات جمع آوری زباله جدید را معرفی کرد
به گزارش اپ خونه، ربات های سطل زباله طراحی شده توسط Kiva Systems هنوز پایه و اساس رباتیک انبار آمازون را تشکیل می دهند که یک دهه پس از خرید این استارت آپ بازی می کند. برای مثال، دلیلی وجود دارد که ربات کاملاً خودمختار Proteus که اخیراً معرفی شده است، به طور موثر شبیه یک نسخه سبز رنگ (“Seahawks green”، به گفته معاون روباتیک، جوزف کوئینلیوان) یکی از این سیستم ها است. در طول سالها، این غول خردهفروشی دامنه رباتهای انبار خود را گسترش داده است – صدها هزار نفر از آنها اکنون مراکز انجام خدمات در سراسر ایالات متحده را اشغال کردهاند.
همانطور که ممکن است تصور شود، بازوهای ربات قطعه بزرگی از این پازل هستند. Robin (که ۱۸ ماه پیش عرضه شد) و کاردینال (که امسال عرضه شد) دو نمونه برجسته هستند که هر دو برای جابجایی بسته ها و ارسال آنها به داخل انبار طراحی شده اند. Cardinal در واقع یک به روز رسانی برای Robin است که می تواند جعبه های پر از بسته ها را بسته بندی کند. در حال حاضر حدود ۱۰۰۰ واحد رابین در انبارهای آمازون مستقر هستند.
در رویدادی که در مرکز روباتیک Westborough، ماساچوست (فاضله آن حدود ۴۰ دقیقه از مرکز شهر بوستون است) برگزار شد، این شرکت پرنده سوم را به ترکیب اضافه کرد: Sparrow.
بازوی جدید برداشتی پیچیدهتر از بازوهای روباتیک فعلی این شرکت است و توانایی انتخاب و قرار دادن اشیاء خاص در سطلها را اضافه میکند. به گفته این شرکت، بینایی کامپیوتری و هوش مصنوعی بازو قادر به شناسایی و جابجایی میلیونها آیتم هستند.
Sparrow بهجای برداشتن ۱۵ نوع بسته مختلف، برای برداشت مستقیم اقلام طراحی شده است. تنوع اندازه، شکل و مواد، چالشهای مختلفی را برای رباتیک ایجاد میکند که سیستمی را برای انتخاب در این سرعتها طراحی کرده است.
آمازون می نویسد:
اسپارو با کار کردن با کارمندان، وظایف تکراری را بر عهده خواهد گرفت و کارمندان ما را قادر می سازد تا زمان و انرژی خود را روی چیزهای دیگر متمرکز کنند و در عین حال ایمنی را نیز ارتقا دهند. در عین حال، اسپارو به ما کمک میکند تا با خودکارسازی بخش مهمی از فرآیند انجام خود، کارایی را افزایش دهیم تا بتوانیم به ارائه برای مشتریان ادامه دهیم.
این سیستم – مانند پیشینیان خود – یک سیستم Fanuc خارج از قفسه است که با سخت افزار و نرم افزار آمازون سفارشی شده است. اولی یک سیستم مکش مبتنی بر هیدرولیک است که قادر به بلند کردن اجسام در وزن های مختلف است.
دومی از حسگرها برای شناسایی موارد بر اساس انواع ورودی های مختلف از جمله اندازه، شکل و کد بارکد استفاده می کند. یکی از سخنگویان آمازون ادعا می کند که این سیستم قادر است حدود ۶۵ درصد از کل موجودی محصول شرکت را شناسایی کند.
البته این شرکت به سرعت به این موضوع اشاره میکند که اسپارو (همراه با دیگر رباتهایش) برای جایگزینی کارهای تکراری طراحی شدهاند – و شاید برای نجات چند انسان در این فرآیند. بهطور قابلتوجهی عملی رایج شده است که از انتقادات استاندارد شرکتهایی که مشاغل را خودکار میکنند خارج شویم، اما اشاره میکنیم که این سیستمها:
۱. توانایی ایجاد شغل بیشتر در دراز مدت را داشته باشد
2. این مشاغل بهتر از کرایه استاندارد انبار هستند.
در مرحله دوم، آمازون یادداشتی در مورد برنامه های آموزشی کارمندان خود در پست وبلاگ اسپارو ضمیمه کرد و خاطرنشان کرد:
نمونه ای از تعهد ما به پیشرفت مشاغل کارمند، شاگردی مکاترونیک و رباتیک آمازون است. یک برنامه ۱۲ هفته ای کارآموزی کلاس درس تحت پوشش آمازون که با ۲۰۰۰ ساعت آموزش در حین کار و گواهینامه های شناخته شده صنعت دنبال می شود و به کارکنان ما کمک می کند مهارت های جدید را بیاموزند و نقش های تعمیر و نگهداری فنی مورد تقاضا را دنبال کنند. پس از اتمام دوره کارآموزی، دستمزد کارکنان تقریباً ۴۰٪ برای شرکت کنندگان برنامه افزایش می یابد.