آمازون تجارت تحویل غذا در هند را تعطیل می کند
به گزارش اپ خونه، این خرده فروش روز جمعه گفت که آمازون کسب و کار تحویل مواد غذایی خود را در هند تا پایان سال تعطیل خواهد کرد و از عمودی ۲۰ میلیارد دلاری که کمتر از سه سال پیش وارد شده بود، عقب نشینی کرد.
این خرده فروش، تجارت تحویل غذا به نام آمازون فود را در ۲۹ دسامبر در هند تعطیل خواهد کرد. Food را در ماه مه ۲۰۲۰ در بخش هایی از بنگالورو راه اندازی کرد. این شرکت بعداً خدمات خود را در سراسر شهر گسترش داد و رستورانهای دیگری را به هم متصل کرد، اما هرگز این پلتفرم را به شدت تبلیغ یا به بازار عرضه نکرد.
این شرکت در زمان عرضه غذا گفت: «مشتریان مدتی است که به ما می گویند که مایلند علاوه بر خرید سایر موارد ضروری، غذاهای آماده را در آمازون سفارش دهند. این به ویژه در زمان کنونی مرتبط است زیرا آنها در خانه ایمن می مانند.»
به گفته Sanford C. Bernstein، ارزش بازار تحویل غذا در هند در سه سال ۲۰ میلیارد دلار برآورد می شود. Zomato که در فهرست عمومی قرار دارد، در حال حاضر در برابر رقیب Swiggy، با حمایت SoftBank، Prosus Ventures و Invesco، پیشتازکوچکی در بازار دارد.
آمازون روز جمعه گفت: «ما این تصمیمات را ساده نمیگیریم. ما این برنامه ها را به صورت مرحله ای برای مراقبت از مشتریان و شرکای فعلی متوقف می کنیم و از کارکنان آسیب دیده خود در طول این انتقال حمایت می کنیم. آمازون همچنان بر ارائه بهترین تجربه خرید آنلاین با بزرگترین انتخاب محصولات با ارزش و راحتی عالی برای پایگاه مشتریان رو به رشد ما متمرکز است.»
این اعلامیه بخشی از تجدید ساختار گسترده آمازون در هند است. اوایل این هفته اعلام کرد که آکادمی خدمات edtech خود را در سال آینده در کشور تعطیل خواهد کرد.
هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای آمازون است که بیش از ۶.۵ میلیارد دلار در تجارت محلی خود در این کشور مستقر کرده است. اما طبق گزارش اخیر Sanford C. Bernstein، این شرکت از Flipkart Walmart عقب مانده است و در تلاش است تا در شهرها و شهرهای کوچکتر هند نفوذ کند.
تحلیلگران در گزارشی به مشتریان گفتند که ارزش کالای ناخالص آمازون در سال ۲۰۲۱ در این کشور بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار بود که از ۲۳ میلیارد دلار Flipkart عقب بود.