» اخبار اینترنت » آمازون توزیع عمده فروشی را در سومین خروج تجاری در هند تعطیل می کند
امازون و هند
اخبار اینترنت

آمازون توزیع عمده فروشی را در سومین خروج تجاری در هند تعطیل می کند

آذر 7, 1401 2۰12

به گزارش اپ خونه، آمازون کسب و کار توزیع عمده فروشی خود را در هند تعطیل می کند، که آخرین مورد از یک سری عقب نشینی برای خرده فروشان در بازار کلیدی خارج از کشور است که در دهه گذشته بیش از ۷ میلیارد دلار مستقر کرده است.

غول تجارت الکترونیک آمریکایی روز دوشنبه اعلام کرد که توزیع آمازون، وب سایت تجارت الکترونیک عمده فروشی خود را که در فروشگاه های کوچک محله در بنگالورو، میسور و هابلی در دسترس است، متوقف می کند.

 سخنگوی شرکت در بیانیه ای گفت: ما این برنامه را به صورت مرحله ای متوقف می کنیم تا از مشتریان و شرکای فعلی مراقبت کنیم.ما این تصمیمات را ساده نمی‌گیریم.

توزیع آمازون برای کمک به kiranas، فروشگاه‌های محله در هند، داروخانه‌ها و فروشگاه‌های بزرگ طراحی شده است تا موجودی را از غول تجارت الکترونیک ایمن کنند.

این شرکت در وب سایت توزیع آمازون توضیح می دهد:

«ما طیف گسترده ای از محصولات را با قیمت های رقابتی و راحتی تحویل در روز بعد درب منزل ارائه می دهیم. به عنوان یک عضو، می توانید هزاران کالا را برای فروش مجدد در هر زمانی از روز با قیمت های رقابتی و در مقادیر عمده خریداری کنید، از طریق گزینه های مختلف پرداخت موجود پرداخت کنید، صورتحساب GST را برای سفارش خود دریافت کنید، و به طور راحت و مطمئن درب منزل در روز بعد تحویل بگیرید.»

آمازون نگفت که چرا عرضه توزیع عمده فروشی را تعطیل می کند، اما این اقدام به دنبال تعطیلی دو کسب و کار دیگر – تحویل غذا و پلت فرم آموزش آنلاین آکادمی – در این کشور در بحبوحه بازسازی جهانی کسب و کارش صورت گرفت.

با این حال، مجموعه ای از اعلامیه ها بسیاری را برانگیخت تا حدس بزنند که آمازون، که بیش از ۶.۵ میلیارد دلار در تجارت محلی خود در این کشور مستقر کرده است، به آرامی فعالیت های خود را در بازار جنوب آسیا کاهش می دهد. این شرکت در ماه‌های اخیر شاهد خروج چندین نفر از مدیران ارشد خود بوده است.

هند یک بازار کلیدی در خارج از کشور برای آمازون است. اما طبق گزارش اخیر Sanford C. Bernstein، این شرکت از Flipkart Walmart عقب مانده است و در تلاش است تا در شهرها و شهرهای کوچکتر هند نفوذ کند. تحلیلگران در گزارشی به مشتریان گفتند که ارزش کالای ناخالص آمازون در سال ۲۰۲۱ در این کشور بین ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار بود که از ۲۳ میلیارد دلار Flipkart عقب بود.

آمازون همچنین با رقابتی با شرکت Reliance Retail میلیاردر Mukesh Ambani، که خرید مواد غذایی را در واتس‌اپ راه‌اندازی کرد، و استارت‌آپ‌های تجارت اجتماعی با پشتیبانی SoftBank و DealShare با پشتیبانی Tiger Global مواجه است. این گزارش می افزاید که تاکنون پیشنهاد ضعیف تری در تجارت «جدید» در کشور ارائه کرده است.

یکی از آخرین بازارهای رشد بزرگ جهان در خطر است. انتظار می‌رود که حجم هزینه‌های تجارت الکترونیک در هند، دومین بازار بزرگ اینترنت جهان، تا سال ۲۰۲۵ دو برابر شود و به بیش از ۱۳۰ میلیارد دلار برسد. آمازون تلاش کرده است تا حضور خود را در هند از طریق سهام در شرکت‌های محلی افزایش دهد و همچنین به طور جدی مشارکت با فروشگاه های محله

این شرکت تلاش کرد تا Future Retail، دومین زنجیره خرده فروشی بزرگ هند را خریداری کند، اما توسط شرکت Ambani فریب خورد. (آمازون شریک هندی و Reliance را به تقلب در تبلیغات روزنامه متهم کرد.)

آمازون فوراً اعلام نکرد که آیا قصد دارد هر خط تجاری دیگری را در این کشور ببندد یا خیر.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×