آمازون در حال مذاکره برای خرید غول ویدیویی هندی MX Player است
به گزارش اپ خونه، به گفته چهار منبع آگاه، آمازون در حال تعامل با Times Internet برای اکتشاف MX Player، یکی از بزرگترین سرویسهای پخش ویدئوی درخواستی در هند است، زیرا گروه تجارت الکترونیک آمریکایی به دنبال گسترش جاهطلبیهای سرگرمی خود در این زمینه است.
سه منبع هشدار دادند که مذاکرات در حال انجام است و ممکن است در یک معامله محقق نشود. شرایط این قرارداد هنوز نهایی نشده است.
تایمز اینترنت و آمازون بلافاصله به درخواست اظهار نظر پاسخ ندادند. منابع در مورد مسائل خصوصی خواستار ناشناس ماندن شدند.
دو منبع گفتند که حداقل دو بازیکن دیگر – از جمله Zee-Sony – برای خرید اپلیکیشن تحت مالکیت اینترنت تایمز ابراز علاقه کرده اند.
این مذاکرات برای MX Player قابل توجه است که توسط شرکت هندی Times Internet به مبلغ ۱۴۰ میلیون دلار در سال ۲۰۱۸ خریداری شد. در سال های اخیر بیش از ۳۰۰ میلیون کاربر در سراسر جهان جمع آوری کرده است.
MX Player تا حدودی با ارائه کاتالوگ ویدئویی گسترده خود که شامل دسترسی به کانال های تلویزیون کابلی زنده بدون پرداخت هزینه برای مصرف کنندگان است، در بازارهایی مانند هند مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. در عوض این سرویس بیشتر درآمد خود را از طریق تبلیغات به دست می آورد.
MX Player یکی از اولین برنامههای ویدیویی بود که به فرمت ویدیوی کوتاه گسترش یافت و فرصتی را که پس از ممنوعیت TikTok در دهلی نو در اواسط سال ۲۰۲۰ ایجاد شد، نقد کرد .
MX Player در نهایت این تجارت را با ارائه ویدئوی کوتاه ShareChat در قراردادی به ارزش ۹۰۰ میلیون دلار ادغام کرد.
اینترنت تایمز زیرمجموعه ای از بنت کلمن و شرکت ۱۸۴ ساله است که بیش از سه دوجین ملک را اداره می کند، از جمله روزنامه انگلیسی تایمز آو ایندیا، رسانه خبری Indiatimes، روزنامه تجاری اکونومیک تایمز و بازوی تبلیغاتی کلمبیا.
در سالهای اخیر، در حالی که گروه برای یک بازسازی بزرگ آماده میشود، به سمت فروش بسیاری از مشاغل، از جمله ارائه GradeUp و پلتفرم فناوری رستوران Dineout حرکت کرده است.
آمازون که در دهه گذشته بیش از ۷ میلیارد دلار در هند مستقر کرده است، مدت زیادی است که برای بخشی از بازار ویدیوی هند به شدت رقابت می کند.
گروه تجارت الکترونیک اشتراک Prime Video (و عضویت Prime) را با قیمتهای پایین در هند ارائه میکند و همچنین یک سرویس پخش ویدیوی رایگان با پشتیبانی از تبلیغات در این کشور دارد.
به گفته شرکت اطلاعات موبایل Sensor Tower، یوتیوب گوگل با حدود نیم میلیارد کاربر فعال ماهانه در هند بر بازار ویدیو در هند تسلط دارد. Prime Video و Netflix کمتر از ۴۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در کشور دارند.
MX Player که هند را بزرگترین بازار خود میداند، تا حد زیادی با YouTube و Hotstar دیزنی رقابت میکند که بیش از ۵۰ میلیون مشترک و بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال ماهانه در این کشور دارد.
MX Player که پیشنهادات برتر خود را در بسیاری از بازارهای بین المللی ارائه می دهد، ادعا می کند که بیش از ۱۵۰ میلیون کاربر فعال در هند دارد.
این شرکت آخرین بار در سال ۲۰۱۹، زمانی که سرمایه گذاری ۱۱۰.۸ میلیون دلاری را در دور سرمایه گذاری به رهبری Tencent دریافت کرد، یک دور سرمایه گذاری را افزایش داد.
آن دور MX Player 500 میلیون دلار ارزش داشت .