» استارتاپ » آمازون کریسمس را فتح کرد – اما سلطنت آن ممکن است به پایان برس
کریسمس و امازون
استارتاپ

آمازون کریسمس را فتح کرد – اما سلطنت آن ممکن است به پایان برس

دی 6, 1401 1۰11

ببه گزارش اپ خونه، این غول خرده‌فروشی بر کیک چرخ کرده تسلط یافت و راه خود را به سمت تعطیلات حرکت داد. اما، پس از فروش ضعیف، مجبور شد محصولات دارای برچسب خصوصی خود را کاهش دهد.

مشکل پای چرخ کرده با نام تجاری خود آمازون این است که خوشمزه هستند. برای سال‌ها، این غول تجارت الکترونیک انگشتان خود را به همه چیزهایی که می‌روند چسبانده است— مزارع بادی آمازون و یک شرکت هواپیمایی آمازون دیگر چیزی برای آمازون بلینک نیستند.

با این حال، جف بزوس انگشت خود را در پای کیک فرو کرده است: مشتریان بریتانیایی آمازون با قیمت ۲.۰۴ پوند (۲.۵۰ دلار) می توانند شش پای چرخ کرده پر شده توسط آمازون را درب منزل تحویل بگیرند.

(برای کسانی که آشنا نیستند، پای چرخ کرده یک میوه ادویه دار مخصوص کریسمس است که در آن هیچ گوشتی وجود ندارد، مهم نیست که وبلاگ غذایی آمریکایی در سال ۲۰۱۹ چه گفته است.)

و بله، مشکل اینجاست که طعم آمازون عالی است. آنها مملو از پوست پرتقال، براندی فرانسوی، پورت و گوشت چرخ کرده سیب هستند (خوشبختانه گوشت چرخ کرده اپل نیست، اگرچه این فقط مسئله زمان است).

شیرینی ترد و شیرین است. پرکننده – ثروتمند و سخاوتمند – حداقل یک چیز مشترک با موسس آمازون دارد. و بنابراین با هر لقمه ای، مقاومت در برابر انحصار تدریجی کل سیاره توسط مردی که هنگام خنده سرش را به عقب می اندازد، سخت تر می شود.

در سال ۲۰۱۹، سناتور آمریکایی الیزابت وارن قول داد که «شرکت‌های فناوری بزرگ» را که «قدرت بیش از حد بر اقتصاد، جامعه، دموکراسی و خوراک‌های کوچک کریسمس ما دارند» را متلاشی کند. (او ممکن است این مورد آخر را نگفته باشد.)

نگرانی ها در مورد جعل نتایج جستجو توسط آمازون برای برتری دادن برندهای خود به محصولات رقبا افزایش می یافت – رویه ای که شرکت آن را رد کرد. با این حال، آمازون ظاهراً تبلیغات محصولات با برچسب خصوصی خود را کاهش داد.

زمانی که در سال ۲۰۱۹، تحقیقات تحلیلگران تجارت الکترونیک Marketplace Pulse نشان داد که “برندهای برچسب خصوصی متعلق به آمازون تقریباً به اندازه بسیاری از آنها موفق نیستند، برای فروشندگان شخص ثالث خوب به نظر می رسید.”

این گزارش نشان داد که تنها ۱.۷ درصد از ۵۰۰۰۰۰ عبارت برتر جستجو در آمازون منجر به کلیک مشتری روی یک محصول با نام تجاری AmazonBasics می شود.

 دو سال بعد، در سال ۲۰۲۱، آمازون با کیک های چرخ کرده خودش عرضه شد. آیا مهم نیست که من نمی دانم چه کسی آنها را می سازد – که جعبه بنفش زیبای آنها به طرز شومی توسط یک شخصیت ناشناس که فقط به عنوان “نانپز” شناخته می شود امضا شده است؟ افسوس، نه، زیرا آنها طعم بهتری نسبت به پای های ارائه شده توسط حداقل دو سوپرمارکت بزرگ بریتانیا دارند. آنها با کف پوش های نقره ای و روکش های شکری خود می توانند مخرب ترین محصول فناوری دهه گذشته باشند.

در چنین فضایی، چگونه می توان در خانه مامان رقابت کند؟ به نظر می رسد مشتریان موافق هستند. پای چرخ کرده آمازون پس از ۱۱۷ رتبه، امتیاز ۴.۴ از ۵ را دارد. بررسی ها نشان می دهد که شخصی به نام جان و شخصی به نام ساندرا تا ژانویه به خرید آنها ادامه دادند.

 در حالی که آمازون ممکن است بر چرخ کردن مسلط شده باشد و کریسمس را فتح کرده باشد، ممکن است خیلی دیر شده باشد.

بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، آمازوپن پس از فروش ضعیف، تابستان امسال کاهش تولید محصولات با برچسب خصوصی خود را آغاز کرد. در حالی که مشخص نیست که آیا برندهای غذایی آمازون نیز این محصول را دریافت خواهند کرد یا خیر، این شرکت همچنان تنها ۲.۴ درصد از بازار مواد غذایی ایالات متحده را کنترل می کند، حتی پس از خرید Whole Foods به قیمت ۱۳.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۷.

Amazon Pieme ممکن است برای تغییر اوضاع کافی نباشد. اگر به اکثر بریتانیایی ها بگویید که آمازون در بازار محبوب خوراکی های کریسمس لانه کرده و شروع به درست کردن پای چرخ کرده خود کرده است، آنها گیج می شوند.

در ماه آگوست، آمازون عرضه فروشگاه‌های آجری آمازون Fresh را در سراسر بریتانیا متوقف کرد، زیرا فروش آن در ۱۹ فروشگاه موجود آن کمتر از حد انتظار بود.

همانطور که مادربزرگ های لب کوب و کمر سوزن مدت هاست به ما گفته اند، چیزی به نام پای چرخ کرده واقعاً بدون گناه وجود ندارد. آمازون را بخرید و ممکن است شرکتی را که کمترین نیاز به تقویت را در سراسر جهان دارد تقویت کنید. اما همچنین – حقیقتاً، متأسفانه، Ghost-of-Christmas-Future-سرش را به شما تکان می دهد- اوقات خوشی را سپری خواهید کرد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×