نرم افزار موبایل

آمازون Inspire را راه‌اندازی کرد، یک فید خرید مشابه TikTok که هم از عکس‌ها و هم ویدیوها پشتیبانی می‌کند

به گزارش اپ خونه، آمازون تجربه خریدی شبیه به TikTok را به برنامه خود می آورد. این شرکت امروز از راه‌اندازی Inspire خبر داد، یک فید ویدیویی و عکس کوتاه جدید که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد محصولات و ایده‌ها را بررسی کنند و از محتوای ایجاد شده توسط تأثیرگذاران، برندها و سایر مشتریان خرید کنند. این ویژگی برای جلب توجه مصرف کنندگان از برنامه هایی مانند TikTok طراحی شده است، جایی که برندها می توانند مستقیماً برای مصرف کنندگان بازاریابی کنند تا در عوض فروش در Amazon.com را افزایش دهند.

این خرده فروش گفت که ویژگی خرید در ابتدا برای مشتریان منتخب در ایالات متحده در اوایل دسامبر ارائه می شود و در ماه های بعد به طور گسترده برای مشتریان ایالات متحده در دسترس خواهد بود.

این راه‌اندازی پس از آزمایش‌هایی در اوایل سال جاری انجام می‌شود، زمانی که آمازون در حال آزمایش فید خرید مشابه TikTok در برنامه خود بود، که سپس دکمه ناوبری خود را در پایین برنامه تلفن همراه آمازون داشت. در نسخه‌ای که هم‌اکنون راه‌اندازی می‌شود، این قرارگیری سطح بالا در ناوبری اصلی یکسان باقی می‌ماند. با این حال، فید Inspir اکنون با ضربه زدن روی نماد لامپ به جای نماد الماسی که در آزمایش‌ها دیده شد، قابل دسترسی خواهد بود.

برای شروع کار با Inspire، مشتریان برنامه خرید آمازون را باز کرده و روی نماد Inspire ضربه می زنند. در اولین راه‌اندازی، از آن‌ها خواسته می‌شود تا از بین ۲۰ مورد علاقه، از جمله مواردی مانند آرایش، مراقبت از پوست، حیوانات خانگی، بازی، گیاهان، پیاده‌روی، طراحی داخلی، سفر، دویدن و موارد دیگر انتخاب کنند تا فید Inspire خود را شخصی‌سازی کنند.

در حالی که Inspire بر روی محتوای ویدیویی کوتاه تمرکز دارد، از عکس‌ها نیز پشتیبانی می‌کند و آن را چیزی شبیه ترکیبی بین TikTok و Instagram می‌کند. مانند اینستاگرام، می‌توانید روی هر نقطه از صفحه دوبار ضربه بزنید تا محتوا را با قلب قرمز «لایک» کنید. با این حال، شما در تجربه Inspire حرکت می‌کنید مانند استفاده از فید ویدیوی عمودی TikTok، جایی که برای دیدن ویدیوی بعدی، انگشت خود را از پایین به بالا بکشید. دکمه‌های تعامل نیز مانند TikTok در سمت راست صفحه خاموش هستند.

هنگامی که چیزی را می بینید که دوست دارید، می توانید روی دکمه های کوچک در پایین پنجره ضربه بزنید که به محصول در آمازون پیوند دارند. در ابتدا، با ضربه زدن روی این دکمه‌ها، محصول در یک پنجره همپوشانی در بالای ویدیو ظاهر می‌شود، اما با ضربه زدن روی «مشاهده همه جزئیات» به صفحه محصول آن مورد می‌روید که در آنجا می‌توانید اطلاعات بیشتری بخوانید، خرید کنید یا اضافه کنید. آن را به یک لیست.

با گذشت زمان، آمازون می‌گوید که فید خود را بهتر سفارشی می‌کند زیرا Inspire با ردیابی تعامل و لایک‌های کاربر، اطلاعات بیشتری درباره علایق کاربر می‌آموزد. در درازمدت، خرده‌فروش قصد دارد ویژگی‌های قابل خرید بیشتری را به Inspire اضافه کند، همچنین قابلیت‌ها و محتوای درون‌برنامه‌ای اضافی را برای بهبود بیشتر محصول اضافه کند.

الیور مسنجر، مدیر خرید آمازون در بیانیه‌ای درباره راه‌اندازی این محصول گفت: «ما هر روز اختراع می‌کنیم تا خرید را آسان و سرگرم‌کننده کنیم. Inspire تجربه خرید جدید ما است که مشتریان آمازون را با محتوای قابل خرید ایجاد شده توسط سایر مشتریان، جدیدترین تأثیرگذارها و طیف گسترده ای از مارک ها مرتبط می کند. فقط با چند ضربه، مشتریان می‌توانند محصولات جدید را کشف کنند یا الهام بگیرند که چه چیزی بخرند، همگی متناسب با علایقشان، و سپس برای آن کالاها در آمازون خرید کنند».

این شرکت قبلاً تعداد انگشت شماری از اینفلوئنسرهای آمازون را برای ارسال در Inspire فهرست کرده است، از جمله Mae Badiyan، Practically Pursia و دیگران. سازندگان می توانند از طریق برنامه تأثیرگذار آمازون از خرید مشتریان درآمد کسب کنند.

بادیان خاطرنشان کرد: «مخاطبان من می‌خواهند ویدیوهای جذابی را بخواهند که آنها را با محصولات جدید آشنا کند، به همین دلیل است که من هیجان‌زده هستم که از Inspire استفاده کنم تا با سهولت خرید آن اقلام بلافاصله در آمازون، موارد ضروری مورد علاقه‌ام را مورد توجه قرار دهم».

به گفته آمازون، علاوه بر این، مارک‌ها می‌توانند به Inspire پست کنند، از جمله فروشندگان و فروشندگانی که در ثبت نام برند با فروشگاه فعال برند ثبت نام کرده‌اند.

آمازون سابقه طولانی در گرفتن قالب محبوب از رسانه های اجتماعی به منظور جذب خریداران و الهام بخشیدن به خرید دارد. در سال های گذشته، پس از آزمایش این ایده در انواع دیگر، از جمله به عنوان مجموعه های آمازون در سال ۲۰۱۳، سپس آمازون استریم در سال ۲۰۱۵، یک ویژگی مشابه Pinterest به نام یافته های جالب را ارائه کرد.

در سال های بعد، میزبان یک کلون اینستاگرام به نام آمازون اسپارک بود، اما در نهایت پس از چند سال آن برنامه در سال ۲۰۱۹ متوقف شد. سهامدار اصلی اسپارک، معاون آمازون در بخش Chee Chew در تعامل با مصرف کنندگان، نیز در ابتدای سال ۲۰۱۹ ترک کرد.

در جای دیگری از سایت، آمازون از خرید پخش زنده با آمازون لایو الهام گرفته است و حتی یک بار یک نسخه کپی یوتیوب را امتحان کرده است که هر کسی می تواند ویدیوها را آپلود کند.

متأسفانه، بیشتر برداشت‌های آمازون از رسانه‌های اجتماعی نسبتاً بی‌معنی است، زیرا محتوا فقط برای تشویق محصولات وجود دارد. در همین حال، مردم در سایت‌های اجتماعی بیشتر از ایده‌هایی در مورد چیزهایی که باید خرید کنند، مرور می‌کنند. آنها می خواهند با سازندگان درگیر شوند، چیزهای جدید یاد بگیرند، بخندند و سرگرم شوند. با وجود تغییر به سمت ویدیو، مشخص نیست که Inspire بتواند این عوامل را ارائه دهد یا خیر.

Amazon Inspire در حال حاضر فقط در برنامه موبایل آمازون در iOS و Android در ابتدا برای انتخاب مشتریان در دسترس است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا