هوش مصنوعی

آمازون «Rufus »، یک دستیار خرید هوش مصنوعی را در اپلیکیشن موبایل خود معرفی کرد

به گزارش اپ خونه، آمازون راه اندازی یک دستیار خرید مبتنی بر هوش مصنوعی را به نام Rufus اعلام کرد که در کاتالوگ محصولات غول تجارت الکترونیک و همچنین اطلاعات از سراسر وب آموزش دیده است.

این شرکت می‌گوید که این ابزار جدید برای زیرمجموعه‌ای از مشتریان ایالات متحده در نسخه بتا،شروع می‌شود، قبل از اینکه در هفته‌های آینده به کاربران بیشتری گسترش یابد.

مشتریان می توانند با Rufus در داخل اپلیکیشن موبایل آمازون چت کنند تا در یافتن محصولات، انجام مقایسه محصولات و دریافت توصیه هایی در مورد خرید کمک بگیرند.

راه اندازی چت ربات هوش مصنوعی به دنبال سایر موارد افزوده شده مبتنی بر هوش مصنوعی در Amazon.com با هدف بهبود تجربه خرید برای مصرف کنندگان انجام می شود.

شامل ابزارهایی است که به مشتریان کمک می کند لباس های مناسب را پیدا کنند تا مواردی که بررسی های محصول را با خلاصه ای از نکات برجسته محصول افزایش می دهد و احساسات مشتری و همچنین سایر مواردی که هدفشان تبلیغ کنندگان و فروشندگان است .

در همین حال، Rufus یک تجربه هوش مصنوعی مولد است که در مورد کاتالوگ محصولات، نظرات مشتریان، پرسش‌ها و پاسخ‌های جامعه و اطلاعات از سرتاسر وب آموزش دیده است، بنابراین می‌تواند به سؤالات مشتریان مرتبط با نیازهای خرید آنها از سفر خرید خود، تلاش برای محدود کردن انتخاب ها، یا زمانی که سؤالات خاص تری دارند پاسخ دهد.

این شرکت می‌گوید که یک LLM داخلی جدید و تخصصی برای خرید برای تقویت این تجربه ساخته و سپس آن را بر روی داده‌های خود و داده‌های در دسترس عموم از سراسر وب آموزش داده است.

با این حال، نگفت که آیا این داده‌ها شامل سایر وب‌سایت‌های خرده‌فروشی در دسترس عموم می‌شود یا خیر.

مشتریانی که در حال تحقیق در مورد محصولات دیگر هستند نیز می توانند مواردی مانند “در هنگام خرید هدفون به چه نکاتی توجه کنیم؟” “وقتی تعمیرات خودروی خود را در خانه انجام می دهم چه چیزی را در نظر بگیرم؟” “محصولات زیبایی استاندارد چیست؟” “برای گلف در هوای سرد به چه چیزی نیاز دارم؟” را بپرسند.

یا می‌توانید به سادگی به Rufus بگویید که می‌خواهید چه کاری انجام دهید، مانند: «می‌خواهم یک باغ سرپوشیده راه‌اندازی کنم».

اگر چیزهایی مانند “هدایای خوب برای روز ولنتاین چیست؟” را بپرسید، هوش مصنوعی می‌تواند به مقایسه محصولات یا توصیه‌هایی نیز کمک کند.

یا “بهترین اسباب بازی های دایناسور برای یک کودک پنج ساله چیست؟” پس از پاسخ‌های Rufus ، مشتری می‌تواند به مرور نتایج دقیق‌تر ادامه دهد.

به عبارت دیگر، می‌توانید با دستیار هوش مصنوعی مانند سایر چت‌ربات‌های چت هوش مصنوعی مانند OpenAI’s ChatGPT یا Google’s Bard چت کنید – که دومی شامل ادغام خرید نیز می‌شود.

Rufus در ابتدا در نسخه بتا برای انتخاب مشتریان در ایالات متحده در برنامه تلفن همراه آمازون در دسترس خواهد بود، جایی که با ضربه زدن روی یک دکمه جدید در نوار پایین راه اندازی می شود.

مشتریان می توانند سؤالات خود را در کادر گفتگوی چت هوش مصنوعی که در پایین صفحه ظاهر می شود تایپ کنند یا بیان کنند.

پس از اتمام، مشتریان می توانند با کشیدن انگشت خود به سمت پایین بر روی صفحه نمایش خود به برنامه آمازون برگردند تا کادر گفتگوی چت به پایین صفحه بازگردد.

آمازون می گوید که بتا به آن کمک می کند تا محصول و ابتکارات هوش مصنوعی مولد خود را در طول زمان بهبود بخشد.

این شرکت در یک پست وبلاگی گفت:

«هنوز روزهای اولیه برای هوش مصنوعی مولد است، و این فناوری همیشه دقیق درست نیست. ما به بهبود مدل‌های هوش مصنوعی و پاسخ‌های دقیق خود ادامه می‌دهیم تا به طور مداوم Rufus را در طول زمان مفیدتر کنیم. مشتریان تشویق می‌شوند تا با رتبه‌بندی پاسخ‌های خود ، بازخورد خود را ارائه دهند، و همچنین می‌توانند بازخورد آزاد را ارائه دهند.»

این شرکت به ما می‌گوید چت ربات در هنگام راه‌اندازی تبلیغاتی را ارائه نمی‌کند، اما اگر برای مشتریان ارزش بیشتری ایجاد کند، عناصر اضافی به مرور زمان به تجربه Rufus اضافه می‌شوند.

از آنجایی که ربات برای آزمایش در دسترس قرار نگرفت، نمی‌توانیم درباره کارایی آن صحبت کنیم. اما شایان ذکر است که چت ربات هوش مصنوعی آمازون Q برای مشاغل ، با تولید اطلاعات نادرست و افشای داده های محرمانه با مشکل مواجه شده است.

Rufus در هفته های آینده برای سایر مشتریان ایالات متحده عرضه خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا