اخبار اینترنت

آنچه Threads در طول یک سال توانست از دیگر شبکه های اجتماعی بیاموزد

به گزارش اپ خونه، Threads، جایگزین متا برای توییتر، به تازگی اولین تولد خود را جشن گرفت. پس از راه اندازی در ۵ جولای سال گذشته ، این شبکه اجتماعی به ۱۷۵ میلیون کاربر فعال ماهانه رسیده است – این یک دستاورد قابل توجه است.

اما، پس از یک سال، Threads در تلاش است تا راه خودش را پیدا کند و به اندازه Twitter/X خبری نباشد و به اندازه Mastodon یا Bluesky باز نباشد.

در طول سال گذشته، تیم Threads ویژگی‌ها را با سرعت بالایی آپدیت کرده است و همچنین بازخوردهای شبکه اجتماعی را مستقیماً از طریق کاربران خود جمع‌آوری کرده است.

پس از راه‌اندازی، Threads از چندین پروفایل، یک برنامه وب ، یک رابط کاربری Tweetdeck مانند در دسک‌تاپ ، موضوعات پرطرفدار در ایالات متحده و کنترل‌های سفارشی برای پاسخ‌های بی‌صدا و نقل قول پشتیبانی می‌کند.

این شرکت همچنین برای ادغام با Fediverse پیشرفت هایی داشته است. کاربران می توانند حساب های خود را به پروتکل ActivityPub متصل کنند. کاربران می توانند پست های خود را با Fediverse به اشتراک بگذارند .

به‌علاوه، آنها می‌توانند به لایک‌ها و پاسخ‌های Fediverse وسیع‌تر نگاه کنند. اما آنها هنوز نمی توانند افراد را از سرورهای دیگر دنبال کنند.

با این حال، چیزهای زیادی وجود دارد که متا می تواند از دیگر شبکه های اجتماعی بیاموزد.

Bluesky با فیدهای سفارشی و کمک به مردم برای کشف محتوای مختلف کار بسیار خوبی انجام داده است . فیدهای سفارشی، فیدهای برنامه‌ای هستند که هدفشان ارسال پست‌های مرتبط با یک موضوع بدون محدود شدن به یک برچسب است.

Threads برچسب/تگ ها را در سال گذشته پیاده سازی کردند . اما گاهی اوقات کاربران در نهایت پست هایی را با برچسب های مختلف برای یک رویداد یا یک روند به اشتراک می گذارند.

شما می توانید یک عبارت جستجو را ذخیره کنید و امیدوار باشید که پست های مرتبط و اخیر را دریافت کنید، اما راهی برای ترکیب آنها وجود ندارد. نوعی تدارک برای این مورد در API، یا پیاده‌سازی فهرست سفارشی، افزوده‌ای عالی خواهد بود.

Threads ماه گذشته، API خود را به طور گسترده در دسترس توسعه دهندگان قرار داد . API ابزارسازان را قادر می سازد تا محتوا را برای کاربران پست کنند و پست های خود را در یک برنامه نمایش دهند.

متا به عنوان توضیحی برای API Threads نوشت: «API Threads به کسب‌وکارها امکان می‌دهد محتوا را از طرف یک شخص در Threads ایجاد و منتشر کنند و آن پست‌ها را در یک برنامه فقط برای شخصی که آن را ایجاد کرده است نمایش دهند.»

این به توسعه‌دهندگان اجازه نمی‌دهد برنامه‌های شخص ثالث برای مصرف Threads ایجاد کنند.

در چند سال گذشته، شبکه‌های اجتماعی در مورد داده‌های کاربران خسیس شده‌اند . در این فرآیند، آنها توسعه تجربیات جایگزین را که می تواند به مجموعه های مختلف کاربران کمک کند، متوقف کرده اند.

رقبای Threads مانند Bluesky و Mastodon فضایی را ایجاد کرده اند که در آن توسعه دهندگان شخص ثالث می توانند مشتریان خود را ایجاد کنند .

زمانی که Threads با Fediverse یکپارچه شود، مشخص نیست که آیا کاربران می توانند سایر مشتریان Mastodon را برای تجربه Threads انتخاب کنند یا خیر. خوب است که اطمینان حاصل کنید که Threads برای اجازه دادن به برنامه های شخص ثالث باز است.

جداسازی Threads و اینستاگرام

Threads تعداد زیادی از کاربران خود را از طریق ادغام اینستاگرام خود ایجاد کرد. با این حال، با بیش از ۱۷۵ میلیون کاربر فعال، این شرکت می تواند روابط خود را با اینستاگرام از دست بدهد.

در ابتدا، پروفایل Threads به طور کامل به حساب اینستاگرام آنها گره خورده بود . بنابراین نمی توانید بدون حذف اکانت اینستاگرام خود پروفایل خود را حذف کنید. با این حال، بعداً این شرکت به‌روزرسانی را برای کاربران منتشر کرد تا یک حساب کاربری را غیرفعال یا حذف کنند.

هنوز نمی توانید پروفایلی جدا از حساب اینستاگرام بسازید. به علاوه، هیچ راهی برای ارسال DM به افراد وجود ندارد مگر اینکه به اینستاگرام آنها مراجعه کنید.

هر چند در این زمینه امید وجود دارد. در مصاحبه ای با کیسی نیوتن پلتفرمر ، آدام موسری، رئیس اینستاگرام گفت که این شرکت در فکر حرکت در این مسیر است.

“امید من این است که Threads با گذشت زمان مستقل تر شود. هنوز هم عمیقاً با اینستاگرام ادغام شده است – می توانید با همان حساب وارد شوید، می توانید به طور خودکار همان حساب ها را دنبال کنید و ما محتوای Threads را در اینستاگرام نشان می دهیم. اما با گذشت زمان، من می خواهم که آن را بیشتر و بیشتر مستقل است. ما در حال کار روی مواردی مانند حساب‌های فقط Threads و جداسازی داده‌ها هستیم.”

اخبار و سیاست

Threads و موسری موضعی اتخاذ کرده اند که به طور فعال اخبار و محتوای سیاسی را در این پلتفرم تبلیغ یا تقویت نمی کنند.

با وجود آن، موضوعات سیاسی در مکان‌هایی مانند موضوعات پرطرفدار گهگاه ظاهر می‌شوند .

در حال حاضر، این موضوعات فقط به سمت سیاست ایالات متحده متمرکز شده اند، اما زمانی که در مناطق دیگر منتشر شوند، زمان هایی وجود خواهد داشت که محتوای سیاسی شبکه اجتماعی را در اختیار خواهد گرفت و این شرکت باید محصول را به گونه‌ای تقویت کند که بتواند بدون سرکوب اخبار، آن را کنترل کند.

برنامه یادداشت های جامعه X کامل نیست و اغلب اشتباه می کند یا مستعد سوگیری است. با این حال، گاهی اوقات، در ارائه زمینه مفید موفق می شود.

وقتی نوبت به اخبار می رسد، Mastodon اخیراً یک ویژگی برای نشان دادن خطوط فرعی مرتبط با حساب نویسنده در شبکه اجتماعی ارائه کرده است .

الگوریتم “For You”

هیچ شبکه اجتماعی الگوریتم کاملی ندارد. پلتفرم‌های ویدیویی مانند TikTok ممکن است از نظر ارائه پست‌های جالب، در جهت مثبتی حرکت کنند.

در مقایسه، فید “For You” تردز گاهی عجیب به نظر می رسد. چندین نفر در مورد پست های عجیبی که در فیدهایشان ظاهر می شود نوشته اند که به نظر خارج از حوزه علاقه آنهاست.

محتوای بومی بهتر

برای نمایش محتوای محلی، Threads نیازی به نگاهی فراتر از اینستاگرام ندارد، زیرا تیم های مشارکتی را در کشورهای مختلف توسعه داده است.

قبل از اینکه ایلان ماسک قدرت را در دست بگیرد، توییتر همچنین تیم‌های مشارکتی در مناطق مختلف داشت که بر روی نمایش محتوای مرتبط تمرکز داشتند.

در حالی که زمینه های بهبود وجود دارد، با توجه به سرعت انتشار ویژگی، ممکن است زودتر شاهد رفع برخی از این مناطق باشیم.

Threads با Mastodon رفتار دوستانه ای داشته است و واقعاً به Bluesky اهمیتی نداده است. اما اگر بخواهیم موسری را باور کنیم، هدف نهایی شکست دادن توییتر است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا