فناوری اطلاعات

آیا Insta360 X3  هنوز بهترین دوربین ۳۶۰ درجه است؟

به گزارش اپ خونه، اگر دوربینی می خواهید که همه کاره باشد و بتوان از آن در سناریوهای مختلف استفاده کرد، دوربینی که می‌تواند ویدئوهای معمولی، فیلم‌های اکشن و حتی مناظر دیدنی را ضبط کند، پس بیایید در این جا Insta360 X3 را بررسی کنیم.

خوش دستی و حمل آسان

یکی از بزرگترین نقاط قوت برای فروش Insta360 X3، جمع و جور بودن آن است. اندازه دوربین به خصوص در سفر نقش بسزایی دارد. به لطف اندازه جمع و جور X3، می توانید به سادگی آن را در جیب های شلوار خود در زمانی که از آن استفاده نمی کنید بگذارید.

Insta360 X3 LTR 1

تنها جنبه ای که باید کمی مراقب آن باشید، برآمدگی اطراف لنز است. هر دو لنز کمی بیرون زده اند، بنابراین ممکن است بخواهید هنگام حمل دوربین از کیس بسته بندی شده استفاده کنید.

برای کسانی که در مورد آسیب رساندن به لوازم الکترونیکی خود کمی حساس هستند، می توانند از یک قاب سیلیکونی استفاده کنند تا محافظت بیشتری به لنزها اضافه کنند.

X3 حتی با نصب یک مونوپاد بسیار سبک و جمع و جور است. بنابراین حتی اگر مسافر سبک پسند باشید، برای حمل دوربین و مونوپاد با خود با مشکلی مواجه نخواهید شد.

گروه فیلمبرداری یک نفره

در ابتدا اشاره کردیم که به دنبال دوربینی برای ضبط انواع مختلف محتوا هستیم و نمی توان به اندازه کافی تاکید کرد که Insta360 X3 چقدر استادانه است. X3 یکی از همه کاره ترین دوربین ها حتی بیشتر از دوربین اکشن (action camera) همتای خود – Insta360 GO 3 است .

Insta360 X3 LTR 3

البته، دوربین می تواند ویدیوهای ۳۶۰ درجه ضبط کند که اساساً یک کره کامل از اطراف شما را می گیرد. جدا از این، می‌توانید به حالت تک لنز نیز بروید تا از X3 مانند یک دوربین اکشن استاندارد استفاده کنید.

آن را روی یک مونوپاد بلند نصب کنید و حتی می‌توانید تصاویری را دریافت کنید که به نظر می‌رسد با استفاده از پهپاد گرفته شده‌اند. دوربین از نوعی ترفند نرم افزاری استفاده می کند تا مونوپاد را از قاب حذف کند که مبتکرانه به نظر می رسد.

همچنین می‌توانید لوازم جانبی دیگری را برای Insta360 X3 خود انتخاب کنید تا دوربین را روی دوچرخه خود ببندید یا آن را برای فیلم‌برداری اول شخص روی سینه خود نصب کنید.

ویژگی های اضافی مانند Me Mode و Starlapse بیشتر به قابلیت های دوربین می افزایند. به طور خلاصه، Insta360 X3 مانند یک خدمه فیلم در جیب شما احساس می شود.

اول ضبط کنید، سپس قاب کنید

یک دلیل بزرگ برای نامیدن X3 به عنوان یک گروه فیلمبرداری، توانایی آن در ضبط همه چیز در اطراف شما است.

اکثر ولاگرهای انفرادی یا تولیدکنندگان محتوا می‌دانند که قاب‌بندی (framing) برای خود می‌تواند دشوار باشد – به‌ویژه هنگام ضبط ویدیوهای شلوغ. گاهی اوقات، زمانی که خود را قاب می‌گیرید، لحظه را از دست می‌دهید و نمی‌توانید آنچه را که در نظر داشتید به تصویر بکشید.

Insta360 X3 تمام این مشکلات را برطرف می کند زیرا تنها یک فریم ۱۶:۹ را نمی گیرد. در عوض، یک کره بزرگ را با هر چیزی که در اطراف شما وجود دارد، می گیرد.

سپس می توانید این فیلم را ویرایش کنید و قسمت مورد نظر خود را در مرکز کادر انتخاب کنید. در نتیجه، می توانید بدون نگرانی در مورد اینکه آیا در آن هستید یا نه، شروع به ضبط ویدیو کنید.

ویژگی های نرم افزار

وقتی صحبت از ویرایش شد، برنامه Insta360 بهترین دوربین همراه است. نه تنها به شما امکان می دهد ویدیوها را برش دهید و قالب بندی مجدد کنید، بلکه می تواند به طور خودکار جلوه هایی را اعمال کند تا ویدیوهای شما جذاب تر به نظر برسند.

جدا از برنامه، Insta360 ویژگی‌های جالبی مانند قابلیت تغییر حالت تک لنز را نیز اضافه کرده است. این لنز دیگر را غیرفعال می کند و فیلم های فوق عریض را از طریق یک لنز ضبط می کند.

می توانید از این حالت برای ضبط فعالیت های ورزشی استفاده کنید. اخیراً این برند قابلیت استفاده از Insta360 X3 را به عنوان وب کم نیز اضافه کرده است . این باعث می شود در زندگی روزمره مفیدتر باشد.

کیفیت عکس و فیلم

در حالی که جلوه ها عالی هستند، کیفیت ویدیو در شرایط کم نور متوسط ​​است. هنگامی که نور زیادی وجود دارد (مخصوصاً طبیعی)، Insta360 X3 فیلم فوق العاده ای را ثبت می کند.

اما این تنها زمانی است که شما زوم نمی کنید. کمی پیکس پیکسل نشان می دهد که فیلم X3 بسیار نرم است. این را می توان به این دلیل نسبت داد که خروجی برش نهایی از فیلم ۳۶۰ درجه فقط ۱۰۸۰p است.

Insta360 X3 را به عنوان دوربینی با کیفیت ۵.۷K به بازار عرضه می کند. در حالی که این واقعا درست است، وضوح برای کل کره ۳۶۰ درجه است. اگر یک ویدیوی استاندارد را از آن جدا کنید، وضوح تصویر و در نتیجه تصاویر و ویدیوهای ملایم تری ایجاد می شود.

این لزوماً یک معامله شکن نیست زیرا فیلم هنوز در اکثر سناریوها عالی به نظر می رسد. اما اگر قصد دارید به طور عمده در شب ضبط کنید، Insta360 ONE RS با سنسورهای ۱ اینچی ممکن است انتخاب بهتری باشد.

عمر باتری

دوربین معایب خاص خود را دارد. حداکثر عمر باتری از Insta360 X3 حدود ۱.۵ ساعت است. با این حال، می‌توانید باتری‌های اضافی را برای دوربین انتخاب کنید که اگر زمان ضبط طولانی‌تری می‌خواهید، می‌توانید آن‌ها را تعویض کنید. همچنین شایان ذکر است که دوربین با ضبط طولانی مدت نسبتاً داغ می شود.

آیا INSTA360 X3 ارزش خرید را دارد؟

Insta360 X3 همچنان تاج بهترین دوربین ۳۶۰ درجه را حفظ کرده است. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها، کیفیت ویدیوی قابل اعتماد و سطح بالایی از تطبیق‌پذیری را ارائه می‌کند که اکثر دوربین‌های استاندارد نمی‌توانند با آن مطابقت کنند.

حتی اگر قصد خرید یک دوربین اکشن مانند GoPro را دارید، ممکن است خرید Insta360 X3 به جای آن منطقی تر باشد زیرا این دوربین چیزهای بیشتری را به ارمغان می آورد.

البته، کیفیت ساخت مقاوم و خروجی ویدیوی کمی بهتر را از دست می دهد. اما، ارزش کلی می تواند بر اساس مورد استفاده شما بهتر باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا