فناوری اطلاعات

آیفون شما اکنون به لطف اپلیکیشن دوربین جدید Leica می تواند مانند یک دوربین ۱۰۰۰۰ دلاری عکس بگیرد 

به گزارش اپ خونه، در طول سال ها، تلفن ها مترادف با دوربین های جیبی شده اند . Leica تنها با همکاری با شیائومی برای سری Xiaomi 14 این ایده را تقویت کرده است .

Leica به تازگی یک برنامه آیفون راه اندازی کرده است که به شما امکان می دهد دوربین شیک Leica را دقیقاً در آیفون خود تجربه کنید.

بیایید بررسی کنیم وقتی دوربین آیفون شما با علم رنگ و فیلترهای عجیب و غریب Leica روبرو می شود چه اتفاقی می افتد.

Just Leica Camera

Just Leica Camera

جادوی تک رنگ Leica 

برای کسانی که همه چیز تک رنگ جذاب تر به نظر می رسد، فیلترهای تک رنگ به خصوص سیاه و سفید عالی  هستند. پس از بازی با فیلترهای B/W، تصاویر Leica قطعا دراماتیک تر هستند. در حالی که آیفون بر جزئیات تاکید دارد.

اگر سمت چپ ترین تصویر گرفته شده در آیفون را می بینید، فلس های روی فیل و حتی مثلث های داخلی روی گلدان بالا عمق بیشتری دارند.

 

در حالی که، تصویر برنامه دوربین Leica و Xiaomi 14 Ultra دانه خام و بافت شی را نشان می دهد.

BW 1

ما فقط در مورد فیلترهای تک رنگ صحبت نمی کنیم. Leica انبوهی از فیلترهای دیگر برای شما دارد. با فیلتر vivid نیز مقداری آزمون و خطا انجام شد. نظر صادقانه – Leica بهتر عمل کرد.

تصویر سمت راست (تصویر Leica ) طبیعی تر به نظر می رسد. روشی که Leica رنگ قرمز را در حالی که سبزها را متعادل کرده است .

از طرفی گرمای بیش از حد فیلتر زنده در آیفون زیبایی هیبیسکوس را از بین برد و نوردهی بیش از حد فیلتر آیفون تصویر را از بین برده است.

Vivid 2

این برنامه در مجموع یازده فیلتر دارد که شش فیلتر آن پولی است. نگران نباشید، چیز زیادی را از دست نمی دهید. طیف وسیعی از فیلترهای رایگان موجود است، بنابراین بدون فیلترهای ممتاز چیز زیادی از دست نخواهید داد.

علم رنگ معتبر Leica

نمای رنگی Leica به سمت ظاهری با کنتراست متمایل است. بنابراین، امکان خروجی طبیعی با عنصر پاپ را فراهم می کند. اکثر کاربران از رفتار Leica با رنگ ها قدردانی می کنند.

البته حتی عکس های آیفون نیز ظاهری طبیعی دارند. اما، آنها لزوما برجسته نیستند. هنگامی که از طریق برنامه Leica کلیک می کنید، متوجه عکس هایی خواهید شد که ظاهر دراماتیک خاصی دارند که به طور خودکار آنها را جذاب تر می کند.

iPhone_Color ScienceLeica_Color Science new

توضیح آن با کلمات دشوار است اما تصاویر گرفته شده از طریق برنامه Leica جذابیت دارند. مخروط روی تصویر سمت پایین (برنامه Leica ) به رنگ قرمز که رنگ واقعی سوژه بود، نزدیک‌تر می‌شود.

در حالی که تصویر سمت بالا (برنامه دوربین آیفون) به دلیل گرما بیشتر به سمت نارنجی متمایل می شود. این باعث می شود که Leica یک تناسب طبیعی باشد و در عین حال از ماهیت واقعی رنگ قدردانی کند.

لنز پرتره

لنز پرتره Leica مثال زدنی است. دو عنصر – تاری و جداسازی پس‌زمینه واضح این کار را انجام می‌دهد. به عنوان مثال، شیائومی ۱۴ جذابیت هنری در تاری خود دارد.

الگوریتم‌های Leica پس‌زمینه را به‌گونه‌ای محو می‌کنند که یک پیشروی به سمت تاری وجود دارد. اگر تصویر را در پست زیر مشاهده کردید، فردی که در پس‌زمینه سمت بالا قرار دارد نسبت به سایر وسایل پشت سرش تارتر به نظر می‌رسد.

به جدایی بین سوژه و پس زمینه دقت کنید. شما می خواهید یک دوربین پرتره دارای تفکیک پس زمینه متمایز باشد. این چیزی است که Leica به میز می آورد. همانطور که مشاهده می کنید، حتی تک تارهای مو در تصویر زیر با دقت فوق العاده ای از پس زمینه جدا شده اند.

وقتی از لنز پرتره در برنامه Leica استفاده شده، عمق تاری برجسته بود. در سمت دیگر دوربین پرتره آیفون ۱۵ پرو قرار دارد که البته قابلیت تاری خوبی دارد. با این حال، سطح تاری در تصویر گرفته شده از برنامه Leica LUX بهتر است.

iPhone_Portrait

Leica_Portrait

با این حال، زمانی که عکس پرتره آیفون را با تصویر برنامه Leica مقایسه کنید، جداسازی پس‌زمینه آنقدر جادویی نبود. وقتی روی تار موی سوژه زوم می‌کنیم، برنامه دوربین Leica این قسمت را همراه با پس‌زمینه محو کرده است.

در حالی که، آیفون کار فوق‌العاده‌ای انجام داده است که تار مو را از پس‌زمینه جدا می‌کند. احتمالاً کاهش فوکوس برتر در Xiaomi 14 Ultra ناشی از سخت افزار برتر گوشی است تا تخصص نرم افزاری Leica .

در ابتدا، آیفون در ثبت جزئیات سوژه بهتر عمل کرد. با این حال، به دلیل وینیت روی تصویر گرفته شده از اپلیکیشن Leica LUX، عکس برای چشم دلپذیرتر به نظر می رسد.

یک برنامه ممتاز FREEMIUM؟

برنامه Leica LUX یک برنامه دوربین freemium خوب است. ویژگی های یک دوربین گران قیمت را به آیفون شما می آورد. با این حال، برنامه بیشتر به سمت پریمیوم متکی است.

Leica به دلیل فیلترهایش شناخته شده است. افسوس که بیش از پنجاه درصد فیلترها پولی هستند.

IMG_8502

در حالی که می‌توانید در برنامه Leica با فواصل کانونی متفاوت عکس بگیرید، این در مورد حالت پرتره صادق نیست. با استفاده از نسخه رایگان فقط می توانید با لنز ۲۸ میلی متری پرتره بگیرید. دسترسی به سایر فواصل کانونی برای حالت پرتره نیاز به اشتراک دارد.

Free Focal Length

Paid Portrait Camera

علاوه بر این، چیزی که به نظر کمی ناخوشایند بود، ایرادهای مکرر بود. بسیاری از اوقات، برنامه هنگام جابجایی از یک ویژگی به ویژگی دیگر از کار می افتد یا گیر می کند. شاید باید کمی آسان بگیریم زیرا برنامه هنوز در مراحل اولیه خود است

بنابراین هر بار که می خواهید از یک فیلتر استفاده کنید، مطمئناً به برنامه Leica سر بزنید. در غیر این صورت، برنامه دوربین داخلی آیفون برای اکثر موارد استفاده قابل اعتماد باقی می ماند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا