اخبار اینترنت

ابزار توسعه بازی Apple Vision Pro Unity در نسخه بتا باز می شود

به گزارش اپ خونه، Unity اعلام کرد که نسخه بتا پلتفرم توسعه خود را برای visionOS باز کرده است.

PolySpatial که همراه با هدست ویژن پرو در WWDC معرفی شد، برای کمک به توسعه‌دهندگان در پورت و ایجاد یک تجربه سه بعدی برای پلتفرم «محاسبات فضایی» اپل طراحی شده است.

این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان اصطکاک را در طول فرآیند توسعه حذف کند و گردش‌های کاری آشنا را برای کسانی که قبلاً برنامه‌هایی را با Unity Engine ساخته‌اند ارائه می‌دهد.

Marc Whitten، مدیر کل Unity Create خاطرنشان می‌کند هنوز چالش‌هایی در ساخت چنین برنامه‌ای برای قطعه‌ای از سخت‌افزار وجود دارد که ظاهراً یک تغییر پارادایم برای محاسبات ارائه می‌کند.

او می‌گوید:

«ما باید کار می‌کردیم تا مطمئن شویم که می‌توانیم قفل قابلیت‌ها را برای سازندگانمان آسان کنیم. در درجه اول چیزهایی مانند برنامه Unity موجود در یک فضای مشترک با سایر برنامه ها، امکان ادغام با Reality Kit و visionOS است.

این فقط شما می‌توانید یونیتی را در فهرست قرار دهید (که در روز اول پشتیبانی می‌شود) نیست، بلکه در واقع می‌توانید آن را در فضای واقعی و همزمان با تجربیات دیگر قرار دهید – چه Unity ، چه کیت واقعیت یا کیت سایر تجربیات اپل.»

سخنرانی WWDC به‌طور قابل‌توجهی در مورد تجربیات بازی‌های Vision Pro سبک بود – با توجه به تلاش قابل توجه اپل برای ارائه بازی‌ها به iOS و macOS در چند سال گذشته، چیزی غافلگیرکننده است.

این احتمالاً تا حدی به دلیل موقعیت شرکت از محصول به عنوان یک دستگاه بهره وری است. در یک تغییر از مفاهیم سنتی واقعیت گسترده، دموها عمدتاً حول محور جریان‌های کاری اداری و خلاقانه، همراه با برنامه‌های سازمانی می‌چرخند.

البته، بازی محرک مهمی برای تقریباً هر پلتفرم محاسباتی بوده است، و در دسترس بودن تجربیات منحصربه‌فرد تقریباً به طور قطع در ثروت ویژن پرو نقش خواهد داشت.

مایک راکول، معاون Vision Products Group، گفت:

“ما می دانیم که جامعه بزرگی از توسعه دهندگان وجود دارد که با استفاده از ابزارهای قوی نویسندگی Unity تجربیات سه بعدی باورنکردنی ایجاد کرده اند و ما بسیار هیجان زده هستیم که آنها برنامه هایی برای Apple Vision Pro بسازند.”

«برنامه‌ها و بازی‌های مبتنی بر Unity به‌صورت بومی روی Apple Vision Pro اجرا می‌شوند، بنابراین به ویژگی‌های پیشگامانه visionOS، از جمله عبور با تأخیر کم و رندر با وضوح بالا دسترسی دارند.»

PolySpatial تقریباً به طور قطع برای انتقال عناوین موجود به پلتفرم جدید برای شروع استفاده خواهد شد. ایجاد تجربیات جدید از ابتدا به دلایل واضح به طور قابل توجهی منابع فشرده تر است.

یکی از این نمونه ها What the Golf است، یک بازی سرمایه گذاری جمعی که به عنوان بخشی از ارائه Arcade اپل در سال ۲۰۱۹ راه اندازی شد (از آن زمان نسخه های macOS، Windows، Nintendo Switch و Steam عرضه شدند). توسعه‌دهنده بازی، Triband، استفاده از PolySpatial را برای پورت عنوان آغاز کرده است.

پیتر بروون، مدیر عامل Triiband، در بیانیه‌ای گفت:

«پشتیبانی چند پلتفرمی و ابزارهای توسعه جامع Unity به ما این امکان را می‌دهد تا از دانش موجود Unity استفاده کنیم و محتوای بازی‌های خود را برای ایجاد تجربه‌ای سرگرم‌کننده که در Apple Vision Pro عالی عمل می‌کند، استفاده کنیم.»

هنگام راه اندازی یک پلتفرم جدید، محتوا همه چیز است. پیش از عرضه ویژن پرو در اوایل سال آینده، کمی رقابت وجود دارد.

در حالی که Unity برای نسخه عمومی PolySpatial بازه زمانی ارائه نمی‌کند، نسخه بتا محدود باید به توسعه‌دهندگان علاقه‌مند زمان بدهد تا تجربیاتی برای سخت‌افزار ایجاد کنند.

از امروز، Unity به کسانی که برای بتا ثبت نام کرده‌اند به صورت موجی اجازه می‌دهد. این شرکت می‌گوید توسعه‌دهندگان AAA را در اولویت قرار نمی‌دهد (اگرچه برخی از آن‌ها شامل خواهند شد) و در عوض کاربران بتا را بر اساس بازخوردی که درخواست می‌کند انتخاب می‌کند.

ویتن می‌گوید:

«ما در تمام طول فرآیند با سازندگان کار بسیار نزدیک داریم. ما با بتا شروع می کنیم. آنها را وادار می کند تا بفهمند که کجا گردش کار نامشخص است یا کجا مشکلی در پشتیبانی خاص ما وجود دارد که کار را سخت تر از آنچه باید باشد، می کند. ما می‌توانیم آن‌ها را در حالی که به اندازه‌گیری آن فراتر از بتا ادامه می‌دهیم، برطرف کنیم. ما با توسعه دهندگان در هر مرحله از ایجاد آنها بسیار نزدیک کار می کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا