هوش مصنوعی

ابزار جدید Wix از هوش مصنوعی برای تولید برنامه‌های گوشی هوشمند استفاده می‌کند

به گزارش اپ خونه، Wix، پلتفرمی که عمدتاً به دلیل ابزارهای طراحی وب خود شناخته می‌شود، در حال راه‌اندازی یک ویژگی هوش مصنوعی مولد است که به مشتریان اجازه می‌دهد برنامه‌های iOS یا Android را با توصیف آنچه می‌خواهند به زبان انگلیسی ساده ببینند، ایجاد و ویرایش کنند.

این قابلیت که قرار است در این هفته در ابزار سازنده برنامه Wix ارائه شود، کاربران را از طریق یک رابط چت بات مانند راهنمایی می کند تا هدف و زیبایی برنامه خود را درک کنند.

با این اطلاعات، هوش مصنوعی Wix برنامه‌ای تولید می‌کند که می‌توان آن را از ویرایشگر برنامه شخصی‌سازی کرد و سپس به صورت اختیاری با ادغام‌ها، ویجت‌ها و کانکتورهای شخص اول و ثالث تزئین کرد.

ایجاد اپلیکیشن مبتنی بر هوش مصنوعی به دنبال تولید کننده وب سایت هوش مصنوعی Wix است که در ژوئیه گذشته اعلام شد، که می تواند یک الگوی سایت کامل با متن و تصاویر از مجموعه ای از کپشن های توصیفی تولید کند.

Avishai Abrahami، بنیانگذار و مدیر عامل Wix می گوید که محصولات جدید هوش مصنوعی بخشی از استراتژی گسترده تر Wix برای ایجاد “راه حل های AI سفارشی” برای کمک به شرکت ها برای توسعه سریع تجربیات دیجیتال هستند.

Abrahami گفت: «مأموریت Wix همیشه این بوده است که هر کسی را برای ایجاد حضور آنلاین، از جمله برنامه‌های تلفن همراه، توانمند کند. به عنوان یک شرکت، ما چیزهای زیادی در مورد هوش مصنوعی و نحوه تعامل کاربران با آن هنگام ایجاد حضور آنلاین خود آموخته ایم.»

Wix می‌گوید که برنامه‌ساز جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، که به اشتراک ماهانه ۹۹ دلاری برای برنامه پریمیوم Branded App Wix نیاز دارد، کد برنامه‌ای را تولید می‌کند که «کاملاً بومی» برای iOS و Android است.

کاربران بر برند، طرح‌بندی و ویژگی‌های برنامه‌شان، از جمله نمادها و تم‌ها، کنترل دارند و می‌توانند پیش‌نمایش برنامه را قبل از ارسال آن به فروشگاه App Apple یا Google Play Store مشاهده کنند.

Abrahami گفت: «هدف هوش مصنوعی ما این است که بیشتر کار سخت را از کاربر تخلیه کنیم. هرچه پاسخ‌ها به درخواست‌ها در حین راه‌اندازی دقیق‌تر باشد، برنامه تولید شده توسط هوش مصنوعی شخصی‌تر و کامل‌تر خواهد بود.»

برنامه ساز Wix ai

از نظر تئوری عالی به نظر می رسد. اما بررسی‌های سایت سازنده هوش مصنوعی Wix دقیقاً درخشان نیست ، با استفاده‌کنندگان اولیه اشکالات و محصولات نهایی با ظاهر عمومی را گزارش می‌کنند.

بنابراین با توجه به اینکه فناوری زیربنایی مشابه، خارج از چند مدل هوش مصنوعی مولد ارتقا یافته مشابه است، چرا مردم باید انتظار داشته باشند که سازنده اپلیکیشن هوش مصنوعی Wix بهتر باشد؟

Abrahami شکایات مربوط به سازنده سایت Wix را کنار گذاشت و ادعا کرد که بازخوردها “به شدت مثبت” بوده است و مشتریان از زمان راه اندازی آن صدها هزار وب سایت تولید شده توسط هوش مصنوعی ایجاد کرده اند.

برنامه ساز Wix ai

او گفت: «این پاسخ و استفاده قوی، عمق تخصص هوش مصنوعی و قدرت تیم محصول ما را نشان می‌دهد. ما هیجان زده هستیم که این تجربه را به موبایل نیز تعمیم دهیم.»

با این حال مطالعات و بررسی‌ها نشان می‌دهند که ابزارهای مولد هوش مصنوعی باعث می‌شوند کدهای اشتباه بیشتری به پایگاه‌های کد منتقل شوند و باگ‌ها و مسائل امنیتی موجود در کد برنامه تقویت شوند.

در واقع، طبق تحقیقات Purdue ، بیش از نیمی از پاسخ‌هایی که ChatGPT OpenAI به سؤالات برنامه‌نویسی می‌دهد اشتباه است .

برنامه ساز Wix ai

Abrahami اعتراف کرد که سازنده اپلیکیشن هوش مصنوعی، مانند همه ابزارهای مولد هوش مصنوعی، ممکن است اشتباه کند. اما او گفت که Wix متعهد به “بهبود محصول به طور همیشگی است.”

او افزود: «تیم امنیتی ما تدابیر امنیتی قوی را برای همه راه‌حل‌های ما، از جمله سازنده اپلیکیشن موبایل، اجرا و حفظ می‌کند. برنامه ها و کدها در معرض بررسی و نظارت مداوم امنیت و نفوذ هستند.»

با فرض اینکه طراح برنامه مبتنی بر هوش مصنوعی Wix همانطور که تبلیغ می شود کار می کند، ممکن است شرکت ها – و سرمایه گذاران انفرادی – را در تجارت چند میلیارد دلاری ساخت برنامه های تلفن هوشمند برای برندها تهدید کند.

FlutterFlow ، Crowdaa و Mobile-First Company هستند که به چند مورد اشاره می‌کنند – بسیاری از آنها نیز از هوش مصنوعی در اشکال مختلف استفاده می‌کنند.

در Fiverr، با یک جستجوی گذرا ، فهرست بلندبالایی از توسعه‌دهندگان برنامه‌های دارای رتبه‌بندی بالا به دست می‌آید که برخی از آن‌ها تقریباً همان قیمتی را دریافت می‌کنند که اشتراک در سازنده برنامه هوش مصنوعی Wix دریافت می‌کنند.

Abrahami ادعا می کند که Wix در تلاش نیست تا جایگزین توسعه دهندگان شود، بلکه جایگزینی برای مشتریانی که آن را می خواهند ارائه می دهد.

او می‌گوید این ابزار عمیقاً با سبد محصولات گسترده‌تر Wix ادغام می‌شود – به طور بالقوه آن را برای میلیون‌ها کاربر فعلی Wix جذاب‌تر می‌کند – و ویژگی‌هایی مانند تجزیه و تحلیل استفاده و مدیریت به‌روزرسانی برنامه را از طریق فروشگاه‌های برنامه مربوطه به ارمغان می‌آورد.

Abrahami گفت: «توسعه دهندگان حرفه ای به ایفای نقش حیاتی، به ویژه برای پروژه های اپلیکیشن پیچیده تر و تخصصی تر ادامه می دهند. جا برای هر دو مسیر برای ایجاد برنامه وجود دارد.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا