اخبار اینترنت

ابزار هوش مصنوعی جدید Bumble، حساب های کلاهبرداری و پروفایل های جعلی را شناسایی و مسدود می کند

به گزارش اپ خونه، Bumble اعلام کرد که در حال راه اندازی یک ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی است که برای کمک به شناسایی هرزنامه، کلاهبرداری و پروفایل های جعلی طراحی شده است.

ابزار جدید که Deception Detector نام دارد، قصد دارد تا قبل از اینکه کاربران Bumble با محتوای مخرب مواجه شوند، اقدامی انجام دهد.

در آزمایش، Bumble دریافت که این ابزار قادر است به طور خودکار ۹۵٪ از حساب هایی را که به عنوان حساب های اسپم یا کلاهبرداری شناسایی شده بودند، مسدود کند.

در دو ماه اول آزمایش این ابزار، Bumble شاهد کاهش ۴۵ درصدی گزارش‌های کاربران در مورد هرزنامه، کلاهبرداری و حساب‌های جعلی بود.

Deception Detector در کنار تیم اعتدال انسانی Bumble عمل می کند.

این شرکت می‌گوید که راه‌اندازی این ویژگی جدید در حالی است که تحقیقات داخلی Bumble نشان می‌دهد که پروفایل‌های جعلی و خطر کلاهبرداری، نگرانی اصلی کاربران هنگام قرار آنلاین هستند.

این تحقیق همچنین نشان داد که ۴۶ درصد از زنان نسبت به صحت قرار های آنلاین خود در برنامه های دوستیابی ابراز نگرانی می کردند.

لیدیان جونز، مدیر عامل Bumble در بیانیه ای گفت:

“Bumble Inc با هدف ایجاد روابط عادلانه و توانمندسازی زنان برای انجام اولین حرکت تاسیس شد، و Deception Detector آخرین نوآوری ما به عنوان بخشی از تعهد مداوم ما به جامعه ما برای کمک به اطمینان از صحت اتصالات ایجاد شده در برنامه های ما است.  با تمرکز اختصاصی بر تجربه آنلاین زنان، ما تشخیص می دهیم که در عصر هوش مصنوعی، اعتماد بیش از هر زمان دیگری اهمیت دارد.”

کمیسیون تجارت فدرال (FTC) سال گذشته گزارش داد که کلاهبرداری های عاشقانه در سال ۲۰۲۲ به قربانیان ۱.۳ میلیارد دلار خسارت وارد کرد، در حالی که میانگین ضرر گزارش شده ۴۴۰۰ دلار بود.

این گزارش بیان می‌کند که اگرچه کلاهبرداران عاشقانه اغلب از برنامه‌های دوستیابی برای هدف قرار دادن افراد استفاده می‌کنند، اما معمولاً افراد از طریق DM در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی هدف قرار می‌گیرند.

به عنوان مثال، ۴۰٪ از افرادی که به دلیل یک کلاهبرداری عاشقانه پول خود را از دست دادند گفتند که تماس از طریق رسانه های اجتماعی شروع شده است، در حالی که ۱۹٪ گفتند که از یک وب سایت یا برنامه شروع شده است.

این ابزار جدیدترین ویژگی هوش مصنوعی Bumble است که برای ایمن تر کردن برنامه طراحی شده است.

در سال ۲۰۱۹، Bumble یک ویژگی “Private Detector” را معرفی کرد که به طور خودکار تصاویر نامناسب را محو می کند و آنها را در چت ها برچسب گذاری می کند و به کاربران امکان می دهد تصویر را گزارش دهند.

Bumble همچنین از هوش مصنوعی در Bumble For Friends ، برنامه اختصاصی این شرکت برای یافتن دوستان استفاده می کند.

این برنامه اخیراً پیشنهادات یخ شکن مبتنی بر هوش مصنوعی را راه اندازی کرده است که به کاربران کمک می کند اولین پیام را بر اساس نمایه شخص دیگر بنویسند و ارسال کنند.

می‌توانید سؤال را تغییر دهید یا پیشنهاد دیگری بخواهید، اما فقط می‌توانید از یک یخ‌شکن تولید شده توسط هوش مصنوعی در هر چت استفاده کنید.

شایان ذکر است که ردیاب خصوصی و ردیاب فریب هم در Bumble و Bumble for Friends استفاده می شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا