اخبار اینترنت

اتحادیه اروپا در حال بررسی تصمیم اپل برای حذف حساب توسعه دهنده Epic Games است

به گزارش اپ خونه، اتحادیه اروپا تایید کرده است که در حال بررسی تصمیم اپل برای بستن حساب توسعه دهندگان Epic Games است – با استناد به سه قانون جداگانه که ممکن است اعمال شود.

دیروز سازنده Fortnite فاش کرد که اپل حساب کاربری خود را فسخ کرده است و ظاهراً تصمیم ماه گذشته برای تأیید حساب توسعه دهنده را لغو کرده است .

Epic قصد داشت تا فروشگاه اپلیکیشن خود، Epic Games استورز را در iOS در اروپا راه‌اندازی کند و همچنین بازی Fortnight را مجدداً در پلتفرم اپل راه‌اندازی کند و اپل را به نقض قانون بازارهای دیجیتال (DMA) با کشتن حساب توسعه دهنده خود متهم کرد.

در پاسخ به این توسعه، سخنگوی کمیسیون اروپا گفت که “توضیحات بیشتری در این مورد از اپل تحت DMA درخواست کرده است”.

سخنگوی اتحادیه اروپا همچنین گفت که اتحادیه اروپا در حال ارزیابی است که آیا اقدامات اپل باعث ایجاد شک و تردید در انطباق با دو مقررات دیگر – قانون خدمات دیجیتال (DSA) و مقررات پلت فرم به کسب و کار (P2B) – با توجه به آنچه آنها به عنوان “پیوندها” توصیف می کنند، است یا خیر.

قوانینی که DMA اتحادیه اروپا برای اپل اعمال می‌شود، به‌عنوان یک «دروازه‌بان» تعیین‌شده و فروشگاه App آن، به‌اصطلاح «سرویس پلتفرم اصلی»، شرکت را ملزم می‌کند که به فروشگاه‌های برنامه شخص ثالث اجازه دهد.

عدم رعایت DMA جریمه های عمده ای را در پی دارد – تا ۱۰٪ از گردش مالی سالانه جهانی (یا ۲۰٪ برای متخلفان مکرر) را شامل می شود.

در حالی که زیرمجموعه‌ای از قوانین در DSA، که برای اپ استور اپل به‌عنوان VLOP تعیین‌شده نیز اعمال می‌شود، برای پلتفرم‌های بزرگ‌تر از آگوست ۲۰۲۳ اعمال می‌شود – با بقیه مقررات این مقررات از ماه گذشته بر روی پلتفرم‌ها و بسیاری از خدمات دیجیتال دیگر اعمال می‌شود.

جریمه‌های نقض DSA می‌تواند تا ۶ درصد گردش مالی سالانه جهانی برسد.

در همین حال، مقررات P2B اتحادیه اروپا شامل اقداماتی است که برای افزایش شفافیت پلت فرم و مهار اقدامات ناعادلانه در نظر گرفته شده است. مدت طولانی تری (از سال ۲۰۲۰) به اجرا درآمده است.

بر اساس قانون P2B، تعلیق حساب‌های ناگهانی و غیرمنتظره ممنوع است و پلتفرم‌ها باید دلایل روشنی برای فسخ ارائه کنند. با این حال، برخلاف DMA و رژیم DSA برای VLOP ها، اجرای P2B بر عهده کمیسیون نیست.

این به مقامات سطح کشورهای عضو واگذار شده است، که همچنین هر گونه مجازات احتمالی را برای نقض تعیین می کنند.

اگرچه ممکن است مجریان کمیسیون به عنوان بخشی از ارزیابی خود از انطباق با DSA VLOP ها، با توجه به همپوشانی هایی که در دامنه وجود دارد، به عملکرد خوب پلتفرم ها با قوانین P2B توجه کنند.

Epic ادعا کرده است که اپل حساب توسعه‌دهنده خود را در تلافی انتقاد از پیشنهاد DMA سازنده آیفون، که از توسعه‌دهندگان می‌خواهد برای استفاده از حقوق DMA به عنوان «انطباق مخرب» در T&Cهای جدیدی که شامل «فناوری هسته‌ای» جدید است، پایان دهد.

دیروز، اپل بیانیه‌ای تهاجمی در پاسخ صادر کرد – به اتهامات Epic پاسخ داد و از حکم دادگاه ایالات متحده به عنوان توجیهی برای فسخ حساب خود استفاده کرد.

همچنین ادعا کرد که هیچ مدیر اجرایی برنامه Epic را برای موافقتنامه مجوز برنامه توسعه‌دهنده اپل بررسی نکرده است، که نشان می‌دهد این کار از طریق یک توافق کلیک انجام شده است.

نقض فاحش تعهدات قراردادی Epic در قبال اپل، دادگاه‌ها را به این نتیجه رساند که اپل این حق را دارد که در هر زمان و در هر زمان و در هر زمان، «یک یا همه بازی‌های Epic » را که کاملاً تحت مالکیت Epic Games هستند، خاتمه دهد.

اپل دیروز با استناد به حکم دادگاه ایالات متحده در سپتامبر ۲۰۲۱ در رابطه با دعوای حقوقی Epic علیه اپل نوشت:

“با توجه به رفتارهای گذشته و مداوم Epic، اپل تصمیم گرفت از این حق استفاده کند . این سازنده بازی از اپل در ایالات متحده شکایت کرد و مدعی شد که از قدرت بازار خود با وادار کردن شرکت ها به استفاده از سیستم های پرداخت خود سوء استفاده می کند.”

در سپتامبر ۲۰۲۱، دادگاه ایالات متحده حکم داد که اپل انحصار معاملات بازی های دیجیتال موبایل را ندارد.

اگرچه دستور داد توسعه‌دهندگان را از افزودن پیوندهایی به برنامه‌هایشان برای هدایت کاربران به سیستم‌های پرداخت جایگزین خارج از App Store برای خرید کالاهای دیجیتال منع نکند.

در آن زمان، اپل این حکم را به عنوان یک برنده اعلام کرد و گفت که دادگاه تشخیص داده است که اپ استور قانون ضد تراست را نقض نمی کند.

دادگاه ایالات متحده همچنین اپل را ملزم نکرد که به فروشگاه های برنامه های شخص ثالث یا بارگذاری جانبی اجازه دهد. با این حال، تحت DMA اتحادیه اروپا، اپل موظف است به فروشگاه های برنامه شخص ثالث و دانلود نرم افزار شخص ثالث اجازه دهد و نباید کاربران تجاری را از ارائه کالاها از طریق کانال های خود مسدود کند.

حکم دادگاه ایالات متحده که اپل برای توجیه فسخ حساب توسعه دهنده Epic استناد می کند، بعید است که در اتحادیه اروپا جایگاهی داشته باشد.

با این حال اپل ممکن است به دنبال این باشد که یک حوزه قضایی قانونی را در برابر دیگری قرار دهد – که تصمیم گرفته است قدرت بازار آن یک مشکل است و قبلاً قوانینی را تصویب کرده است که نحوه عملکرد فروشگاه App خود را تنظیم می کند.

با اپل برای پاسخ به درخواست کمیسیون برای توضیح بیشتر در مورد اقداماتش تحت DMA و تردیدهایی که این بلوک در مورد انطباق خود با سایر اقدامات اعمال شده توسط DSA و P2B در فروشگاه App مطرح می کند، تماس گرفته شد.

این شرکت گفت که دیگر چیزی برای اضافه کردن به اظهاراتی که دیروز بیان کرد ندارد – که استدلال می کند حکم دادگاه ایالات متحده حق قراردادی آن برای فسخ حساب Epic را تأیید می کند.

در این اظهارات، اپل خاطرنشان کرد که بسته شدن حساب Epic به اتحادیه اروپا محدود نمی شود .

موافقتنامه های مجوز برنامه توسعه دهنده (DPLA) توافق نامه های جهانی هستند. ادعا کرد که نقض توافقنامه DPLA توسط Epic (از طریق وصله “hotfix” آن که به دنبال دور زدن قوانین اپل با استقرار مخفیانه کدی بود که به کاربران امکان خرید ارز درون بازی را می داد) نیز در سراسر جهان از جمله در اروپا اجرا شد و پیشنهاد داد که حکم دادگاه که اجازه فسخ را می دهد در سطح جهانی قابل اجرا است.

این شرکت همچنین خاطرنشان کرد که Epic همچنان به شکایت علیه آن در ایالات متحده و استرالیا ادامه می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا