اخبار اینترنت

اتصال نقاط: SaaS و alts

به گزارش اپ خونه، آنچه در ادامه می خوانید مربوط به کاوش آنا و الکس  است:

همانطور که من دوست دارم روندهای جدید را مشاهده کنم، به همان اندازه مهم است که در مورد پیش بینی های قبلی که انجام داده ایم یا شنیده ایم، تأیید کنیم. این هفته مقداری علوفه در این زمینه برای ما به ارمغان آورد، در دو بخش که در رادار من بسیار بالا هستند: SaaS و alts. بیایید کاوش کنیم. – آنا

کاهش چند برابری SaaS، روزهای سخت برای IPO ها

من و الکس در این هفته زمان زیادی را صرف بررسی گزارش «وضعیت OpenCloud 2022» Battery Ventures کردیم. برخی از داده‌های آینده‌نگر را به ما جلب کرد – به عنوان مثال، در مورد پذیرش ابری – اما همچنین چیزی را تأیید کرد که نادیده گرفتن آن غیرممکن است: اینکه چند برابری SaaS – ارزش سازمانی در مقایسه با پیش‌بینی درآمد – در حال کاهش است.

دارمش تاکر، شریک عمومی Battery به ما گفت: «میانگین چند برابری پیش‌رو برای شرکت‌های SaaS از حدود ۱۶ برابر درآمد آینده به تقریباً ۶ برابر امروز کاهش یافته است.

چندگانه‌ها نه تنها کوچک‌تر شده‌اند، بلکه دامنه آن‌ها نیز فشرده شده‌اند، و پاداش‌های کمتری برای شرکت‌هایی که سریع‌ترین رشد را دارند در مقایسه با شرکت‌هایی که رشد کندتر دارند، دارند. عوامل زیادی دخیل هستند، اما اصل آن این است که سودآوری دوباره برای بازارها اهمیت دارد.

در نتیجه، ما شاهد انتقام برخی از قوانین قدیمی هستیم. تاکر گفت: «برای رشد تعدیل شده است، امروزه شرکت‌هایی که طبق قانون ۴۰ رشد کارآمدی را نشان می‌دهند (یعنی شرکت‌هایی با نرخ رشد + حاشیه جریان نقدی آزاد بیشتر از یا مساوی ۴۰) با قیمت بالاتری نسبت به آن‌ها معامله می‌کنند. که بدون توجه به سوددهی در حال رشد هستند.»

توجه داشته باشید که رشد یا سودآوری نیست: باید هر دو باشد و به نظر می رسد که سطح رضایت سرمایه گذاران بالاتر و بالاتر می رود.

یک بازار پر تقاضا برای بسیاری از یونیکورن ها که منتظر عرضه اولیه اولیه هستند، و همچنین برای همتایان آنها که قبلاً به بازار عرضه شده اند اما برای حفظ ارزش بازار خود تلاش می کنند، تصویر نگران کننده ای است. بیایید در مورد الکس نیز فکر کنیم، که ممکن است قبل از سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳ به یک S-1 آبدار دیگر نرسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا