ادغام ۴.۴ میلیارد دلاری Unity و IronSource اکنون کامل شده است
به گزارش اپ خونه، ادغام پیشنهادی یونیتی با IronSource به طور رسمی به پایان رسیده است و این دو شرکت با هم گرد هم می آیند تا یک پلتفرم انتها به انتها برای توسعه دهندگان برای ساخت و کسب درآمد از بازی ها ایجاد کنند.
یونیتی که بیشتر به خاطر موتور بازیهای همنام با هدف عمومیاش شناخته میشود، و IronSource، یک شرکت تبلیغاتی که به توسعهدهندگان ابزارهایی برای ادغام تبلیغات، بازاریابی بین کانالی و موارد دیگر ارائه میکند، برای اولین بار اعلام کردند که قصد دارند در یک سهام ۴.۴ میلیارد دلاری به نیروها بپیوندند.
این دو شرکت سهامی عام تا سال ۲۰۲۲ شاهد کاهش حدود ۷۵ و ۵۰ درصدی سهام خود بودند و تصمیم آنها برای ادغام تا حدودی ناشی از رکود اقتصادی بود، اما همچنین – همانطور که حداقل یک تحلیلگر اشاره کرد – توسط App Tracking اپل نیز انجام شد. چارچوب شفافیت (ATT) که سال گذشته عرضه شد. هم Unity و هم IronSource به توسعه دهندگانی که تبلیغات را برای جذب کاربران جدید خریداری می کنند، متکی هستند، و ATT در این جبهه اصطکاک ایجاد کرد، بنابراین با ادغام منابع جمعی آنها، این امر تا حدودی به سمت کاهش افت مربوطه آنها می رود.
Tomer Bar-Zeev مدیر عامل IronSource در یک بیانیه مطبوعاتی گفت: « نیروی محرک این ادغام در حال تغییر صنعت، ایجاد ارزش بیشتر برای توسعه دهندگان در کل مسیر توسعه است.ما در مورد راه پیش رو بسیار هیجان زده هستیم زیرا شروع به یکپارچه سازی عمیق تر سبد محصولات خود و تقویت حلقه بازخورد بین ایجاد بازی های عالی و رشد آنها به کسب و کارهای موفق می کنیم. با انجام این کار، ما قادر خواهیم بود دنیایی بسازیم که در آن سازندگان بیشتری موفق تر از همیشه باشند.»
شایان ذکر است که در هفتههای میانی از زمانی که Unity و IronSource برنامههای خود را اعلام کردند، AppLovin با ارائه یک پیشنهاد ۲۰ میلیارد دلاری برای Unity به شدت وارد گفتگو شد، مشروط بر اینکه یونیتی به برنامههای ادغام با رقیب AppLovin، IronSource پایان دهد. پس از بررسی، یونیتی در نهایت آن پیشنهاد را رد کرد و هیئت مدیره آن خاطرنشان کرد که پیشنهاد AppLovin یک “پیشنهاد برتر” نیست.