اخبار اینترنت

ارزش توکن Worldcoin پس از برکناری سم آلتمن از سمت مدیر عامل OpenAI تقریباً ۱۰٪ کاهش می یابد

به گزارش اپ خونه، سام آلتمن، مدیر عامل سابق OpenAI ، از سمت خود کناره گیری کرده و هیئت مدیره آن را ترک می کند.

اما سؤالات در مورد نقش او در سایر نهادها مانند Worldcoin، پروژه رمزنگاری که او یکی از بنیانگذاران آن بود، همچنان در هوا باقی می ماند.

داده‌های CoinMarketCap نشان داد که توکن Worldcoin، WLD، بیش از ۱۳ درصد در روز کاهش یافت و به ۱.۹۱ دلار رسید . وقتی در مورد آینده آلتمن در Worldcoin یا برنامه های آینده آن سؤال شد، Worldcoin به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداد.

پروژه رمزنگاری آلتمن در ماه می ۱۱۵ میلیون دلار در دور سری C به رهبری Blockchain Capital جمع آوری کرد.

تیاگو سادا، رئیس محصول برای Worldcoin کاربران را با اسکن عنبیه‌ها از طریق Orb خود به دست می‌آورد، که سپس به کاربران یک «کد عنبیه» یا «شناسه جهانی» اختصاص می‌دهد که به کاربران اجازه دسترسی به برنامه پروژه‌ها را می‌دهد و به آنها «گذرنامه دیجیتال» می‌دهد.

ظاهراً فرآیند تأیید به افراد امکان می‌دهد هویت خود را ثابت کنند و از کد عنبیه برای اطمینان از عدم مراجعه و دریافت کد دیگری استفاده می‌شود.

در ماه آگوست، Worldcoin با فشار کشورهایی از جمله کنیا مواجه شد، که پروژه را از اسکن بیشتر چشم شهروندان خود متوقف کرد (و پروژه دستورات اولیه را نادیده گرفت).

Worldcoin با واکنش شدید منتقدان روبرو شده است که ادعا می کنند این شرکت اقتصادهای در حال توسعه را هدف قرار داده است.

این پروژه به اکثر شرکت کنندگان (خارج از ایالات متحده و برخی از کشورهای دیگر) ۲۵ توکن WLD به ارزش تقریبی ۴۸ دلار در ازای ثبت نام می دهد که می تواند به عنوان بهره برداری تلقی شود.

سادا گفت که ارائه توکن‌های رایگان و رفتن به کشورهای در حال توسعه منصفانه است، زیرا اکثر پروژه‌ها، به ویژه در حوزه رمزنگاری و فناوری، بر بازارهای نوظهور تمرکز می‌کنند، زیرا این بازارها راحت‌تر هستند.

در حالی که OpenAI اعلام کرد که هیئت مدیره دیگر به توانایی آلتمن برای ادامه رهبری شرکت اعتماد ندارد، بیانیه آن به طور کامل توضیح نمی دهد که چرا آلتمن برکنار شده است یا در کجای سازمان های مرتبط دیگر مانند Worldcoin قرار دارد.

طبق یک پست وبلاگ از ابتدای نوامبر، برنامه Worldcoin بیش از چهار میلیون بار دانلود شده است و کاربران فعال آن در سطح جهانی بیش از دو برابر هستند.

بر اساس وب سایت این شرکت، بیش از ۲.۴ میلیون انسان منحصر به فرد در Worldcoin وجود دارد و در هفت روز اخیر در زمان نگارش این مقاله، حدود ۵۳۸۰۰ حساب جدید ایجاد شده است و بیش از ۵۹۰۰۰ تراکنش روزانه کیف پول انجام شده است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا