ارزش گذاری Oyo در بودجه جدید بیش از ۷۵ درصد سقوط می کند
به گزارش اپ خونه، چندین منبع گفتند که ارزش Oyo که زمانی دومین استارت آپ با ارزش هند با ۱۰ میلیارد دلار بود، در دور جدید سرمایه گذاری به ۲.۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.
استارت آپی که دفتر مرکزی آن در گوروگرام قرار دارد، که زنجیره ای از هتل های ارزان قیمت را اداره می کند، ۱۷۳.۵ میلیون دلار از بودجه سری G جمع آوری کرده است.
سرمایه، توسط بنیانگذار و مدیر اجرایی Oyo Ritesh Agarwal اداره می شود. InCred Wealth سرمایه افراد با ارزش خالص بالا را جمع آوری می کند و شرکای J&A بیشتر سرمایه را در دور جدید تحویل دادند.
ارزش فعلی Oyo کمتر از کل سرمایه جذب شده آن است، که Tracxn، یک پلتفرم بینش داده، تقریباً ۳.۳ میلیارد دلار در مجموع تامین مالی سهام و بدهی گزارش می دهد.
در ماه مه گزارش شد که Oyo به دنبال افزایش سرمایه ای است که می تواند ارزش آن را به ۳ میلیارد دلار یا کمتر کاهش دهد .
سخنگوی هتل های زنجیره ای ارزان قیمت در ماه می گفت: «ما هر گونه شایعه از جمله ارزش گذاری در مقاله را تکذیب می کنیم. هیچ معامله مشخصی وجود ندارد، چه رسد به بحث ارزش گذاری در این مرحله.»
این اولین باری نیست که Oyo’s Agarwal روی این استارتاپ سرمایه گذاری می کند. او با سرمایهگذاری ۱.۵ میلیارد دلاری در Oyo به ارزش ۱۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۹ موافقت کرد.
تا به امروز، Oyo در مورد چگونگی تأمین سرمایه Agarwal، در چه شرایطی و وضعیت فعلی آن اظهار نظر نکرده است.
کاهش جدید در ارزش گذاری به سختی تعجب آور است. SoftBank که بیش از ۴۰ درصد از سهام Oyo را در اختیار دارد، ارزش گذاری استارت آپ هندی را در سال ۲۰۲۲ به ۲.۷ میلیارد دلار کاهش داد.
Oyo در آن زمان گفت که “هیچ مبنای منطقی” برای کاهش ارزش گذاری آن وجود ندارد.
این استارتاپ SoftBank، Airbnb، Peak XV Partners، Microsoft و Lightspeed Venture Partners را از جمله حامیان خود می داند.
این استارتاپ هندی در ابتدا اسناد خود را برای عرضه عمومی در سال ۲۰۲۱ ثبت کرد و به دنبال جذب ۱.۲ میلیارد دلار با ارزش ۱۲ میلیارد دلار در آن زمان بود.
تنظیم کننده بازار هند، SEBI، هرگز درخواست این استارت آپ برای IPO را تایید نکرده است.