» فناوری اطلاعات » از آنجایی که مهاجران از کووید صفر چین فرار کردند، این توسعه دهنده یک بازی علمی تخیلی برای NetEase ساخت
NetEase
فناوری اطلاعات

از آنجایی که مهاجران از کووید صفر چین فرار کردند، این توسعه دهنده یک بازی علمی تخیلی برای NetEase ساخت

آذر 30, 1401 1۰16

به گزارش اپ خونه، از ابتدای همه‌گیری کووید-۱۹، خارجی‌ها دسته‌جمعی چین را ترک می‌کنند تا از محدودیت‌های سخت‌گیرانه «صفر کووید» در این کشور فرار کنند، که سفرهای داخلی و خارجی مردم را برای نزدیک به سه سال محدود کرده بود تا اینکه قوانین اخیراً کاهش یافت.

بنابراین هنگامی که NetEase، دومین شرکت بزرگ بازی در چین، گفت که یک استودیوی تحت رهبری مهاجران دارد که در سه سال گذشته روی یک بازی خارج از شانگهای کار می‌کند، کمی شگفت‌زده شدیم.

Miaozi با سرپرستی تهیه کننده اصلی اسکار لوپز و کارگردان خلاق Eva Jobse، جمعه گذشته اولین عنوان جهانی خود را در Steam عرضه کرد. این بازی که Cygnus Enterprises نام دارد، به قول خود استودیو، یک «بازی علمی تخیلی تک‌نفره متقابل برای رایانه شخصی است که بازیکن را مسئول یک پاسگاه در یک سیاره بیگانه می‌کند» و «میان شهر در مقیاس کوچک متناوب می‌شود». گیم پلی مدیریتی و اکشن RPG.”

هم NetEase و هم رقیبش Tencent تمرکز بیشتری بر توسعه خارج از کشور داشته اند زیرا سرکوب های نظارتی مانع از موفقیت داخلی آنها می شود. جدای از خرید استودیوهای کوچک غربی، این دو غول چینی استعدادهای بین المللی را جذب کرده اند.

پردرآمدترین استودیوی Tencent، TiMi، فعالیت خود را در آمریکای شمالی در اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و رقیب داخلی آن (این شرکت به تشویق رقابت داخلی معروف است) Lightspeed به طور مشابه امسال در لس آنجلس فروشگاه راه اندازی کرد. NetEase همچنین اولین استودیوی آمریکایی خود را در ماه می امسال در آستین افتتاح کرد.

در حالی که قرنطینه چند ماهه در شانگهای در بهار امسال بسیاری از خارجی‌ها را مجبور به خروج از چین کرد، کارمندان بین‌المللی میائوزی در جای خود ماندند و متوجه شدند که این وضعیت تأثیر کمی بر کار آنها دارد.

لوپز در مصاحبه ای با TechCrunch گفت: “خوشبختانه برای ما، واقعاً خوب کار کرد. ما در دوران کووید، چین را ترک نکردیم. چین یک محیط واقعا امن برای حضور بود و ما اساساً روی توسعه خود تمرکز کردیم. شرکت و تیم ما تمام زیرساخت های مورد نیاز برای توسعه از خانه را در صورت نیاز در مقطعی در اختیار داشتند.”

او ادامه داد: « شما می توانید در هر نقطه از جهان توسعه پیدا کنید. البته اگر رودررو باشید بهتر است. برقراری ارتباط و حل مشکلات همیشه آسان تر است. اما حقیقت این است که [پاندمی] چندان بر ما تأثیری نداشت.»

نام استودیو نشان دهنده تمایل تیم به چین است. میائوزی مخفف صدای گربه‌ها، «میو» و «بائوزی» است، نوعی نان نرم، پف‌دار و پرشده که در چین رایج است – دو چیز که تیم ۵۰ کارمند آن را دوست دارند.

جابس با محبت روال روزانه آشنا را برای کسانی که در شانگهای کار کرده اند توضیح داد: «در طبقه پایین در اطراف دفتر، یک فروشگاه رفاهی FamilyMart وجود دارد، و آنچه مردم اغلب در هنگام ناهار دریافت می کنند، این بائوزی ها هستند، و همه این بائوزی ها را دوست دارند. اما آنها گربه ها را هم دوست دارند. گربه های خیابانی زیادی آنجا بیرون هستند و مردم به آنها دست می زنند و به آنها غذا می دهند.»

جابسه افزود: «ما می‌خواستیم چیزی داشته باشیم که بین فرهنگی باشد و همه آن را دوست داشته باشند، و چیزی که چینی‌ها و بقیه افراد تیم آن را درک کنند.»

در طراحی بازی، مدیر خلاق به دنبال الهام گرفتن از داستان های علمی تخیلی چینی بود، که به طور کلی پیام نشاط آورتری را نسبت به همتایان غربی خود منتقل می کند – دولت به جای احساسات منفی بدبینانه و بدبینانه، “انرژی مثبت” را در اخبار، هنر و فرهنگ تشویق می کند.

جابس خاطرنشان کرد: “ما توانستیم یک بازی علمی تخیلی بسازیم که هم نوآورانه و هم مثبت باشد. آی پی های علمی تخیلی در حال حاضر بسیار، بسیار بر روی منفی و خطرات فضا یا خطرات موجودات بیگانه متمرکز شده اند.”

او در ادامه به تأثیر زمین سرگردان اشاره کرد، یک فیلم علمی تخیلی چینی پرفروش که بر اساس داستان کوتاهی از لیو سیسین، نویسنده «مشکل سه بدن» ساخته شده است.

«در واقع جزئیات بسیار کمی الهام‌بخشی است که [ما] می‌توانیم از آنها بگیریم. برای مثال، The Wandering Earth واقعاً این روحیه همکاری و کار با هم [برای] غلبه بر این مانع را دارد… حتی اگر آنها از فرهنگ‌های مختلف یا پیشینه‌های مختلف باشند، می‌خواهند با هم برای رسیدن به یک هدف مشترک کار کنند.»

مانند بسیاری از صنایع دیگر، توسعه بخش بازی چین توسط سرمایه گذاری ها و مشارکت های خارجی شکل گرفته است. ناشران بین‌المللی بازی‌ها به جمعیت اینترنتی چین که به‌سرعت در حال رشد بود، علاقه داشتند و شرکت‌های بازی چینی مشتاق بودند از همتایان معتبر غربی خود بیاموزند.

NetEase خود سابقه طولانی در همکاری با ناشران خارجی دارد – ماه گذشته پایان قرارداد ۱۴ ساله مجوز آن با بلیزارد اکتیویژن برای اجرای بازی های این دومی در چین بود.

رقابت شدید در بازار چین باعث به وجود آمدن نسلی از شرکت های اینترنتی شده است که بر درآمدهای کوتاه مدت بیش از نوآوری های بلندمدت تأکید دارند. این یک تعادل ظریف است.

لوپز بر این باور است که تا زمانی که انتظارات خاصی برآورده شود، تیمش از آزادی خلاقیت بالایی برخوردار است. «در استودیوی ما که در آن بازی تولید می کنیم، هدف گرا هستیم. ما قرار است یک بازی در زمان و بودجه تولید کنیم. در این مرزها آزادی ما نهفته است.»

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×