اخبار اینترنت

استارباکس در حال آزمایش «تصویر بدون اسکن» برای کاربران درایو است

به گزارش اپ خونه، استارباکس روش جدیدی را برای مشتریان آزمایش می‌کند تا هزینه نوشیدنی‌های مورد علاقه‌شان را بپردازند – بدون اینکه مجبور باشند از تلفن خود استفاده کنند.

این شرکت آزمایش داخلی «پرداخت بدون اسکن» را تأیید کرد، یک روش جدید پرداخت بدون تماس که از موقعیت جغرافیایی فعلی کاربر برنامه استارباکس برای شناسایی آنها در مسیر عبوری استفاده می‌کند تا مجبور نباشند تلفن خود را برای پرداخت بیرون بکشند.

این شرکت گفت: این تجربه در حال حاضر تنها به عنوان یک اثبات مفهومی با کارمندان استارباکس در حال آزمایش است. تاریخ مشخصی مبنی بر اینکه چنین قابلیتی چه زمانی برای مصرف کنندگان راه اندازی می شود یا حتی ارائه می شود، ندارد.

با این حال، اگر چنین بود، چنین نوآوری احتمالاً زمان رانندگی را سرعت می بخشد، زیرا مشتریان مجبور نیستند برنامه استارباکس را راه اندازی کنند، بارکد خود را نمایش دهند، سپس منتظر بمانند تا کارمند صفحه نمایش آنها را اسکن کند – چیزی که اغلب ممکن است مشکل باشد.

در عوض، یک سیستم تسویه حساب بدون اسکن به کارمند این امکان را می دهد که به سادگی سفارش مشتری را تحویل دهد .

این همچنین می‌تواند به طور بالقوه بر درآمد شرکت تأثیر بگذارد، زیرا این کار می‌تواند در مدت زمان کوتاه‌تری به مشتریان بیشتری خدمت کند.

این فناوری جدید توسط توسعه‌دهنده و محقق استیو موزر کشف شد که در نسخه فعلی برنامه تلفن همراه استارباکس به پرداخت بدون اسکن اشاره کرد.

«پرداخت بدون اسکن در درایو به شما کمک می کند سفارش خود را سریع دریافت کنید. ما از خدمات موقعیت مکانی دستگاه شما برای شناسایی شما هنگام ورود استفاده می کنیم تا مجبور نباشید هنگام پرداخت از طریق درایو، کیف پول یا دستگاه خود را بیرون بیاورید.»

این برنامه نشان داد که این ویژگی در مکان های انتخابی در دسترس است، اما شرکت گفت که در حال حاضر برای مصرف کنندگان باز نیست.

در حال حاضر، سیستم با درخواست از کاربر برای شرکت در این ویژگی کار می کند. پس از فعال‌سازی، مشتریان با ورود به یک فروشگاه اینترنتی شرکت‌کننده، برنامه تلفن همراه را بررسی می‌کنند، سپس پس از ثبت سفارش، نام خود را به باریستا می‌گویند و اینکه ثبت نام کرده‌اند.

اگرچه این سیستم به این معنی نیست که می‌توانید تلفن خود را در خانه بگذارید، مشتریان احتمالاً زمان کافی برای انجام این مرحله اضافی در حالی که در صف رانندگی هستند، دارند. بعد، وقتی به پنجره نزدیک می‌شوند، کاری جز پذیرش سفارش شما و ادامه کار وجود ندارد.

توجه به این توسعه به دلیل رهبری استارباکس در راه حل های پرداخت جدید جالب است.

قبل از اینکه Apple Pay مانند امروز فراگیر شود، استارباکس در هنگام پرداخت، مفهوم کیف پول دیجیتال را پیشگام بود. امروزه، سیستم Mobile Order & Pay برای سفارش‌دهی از قبل، نقش مهمی در ایجاد درآمد شرکت دارد.

به عنوان مثال، در سه ماهه دوم سال ۲۰۲۳، این شرکت خاطرنشان کرد که همراه با تحویل و تحویل، سفارش و پرداخت موبایلی در واقع ۷۴ درصد از درآمد متعلق به شرکت ایالات متحده را تشکیل می دهد.

یکی از سخنگویان استارباکس گفت:

“در حالی که ما به نوآوری و سرمایه گذاری در تجربه استارباکس برای شرکا (کارمندان) و مشتریان خود ادامه می دهیم، ما همیشه در حال آزمایش و بررسی ویژگی های جدید هستیم تا از تجربه ای بی دردسر، لذت بخش و شخصی برای مشتریان و شرکای خود اطمینان حاصل کنیم.”

البته استارباکس تنها خرده‌فروشی نیست که فناوری پرداخت بدون اسکن را آزمایش می‌کند.

آمازون در حال توسعه فناوری Just Walk Out خود است که از سیستم‌های دوربین، برنامه و فناوری یادگیری ماشینی استفاده می‌کند تا مشخص کند مشتری چه چیزی را در یک فروشگاه خریداری کرده است تا بتواند پس از اتمام خرید آنجا را ترک کند.

این خرده‌فروش همچنین در حال توسعه یک سیستم اسکن کف دست به نام آمازون وان است که توسط مکان‌ها و خرده‌فروشان مختلف از جمله نان پانرا استفاده می‌شود..

نقطه ضعف سیستم های آمازون این است که مشتریان با بیومتریک های مربوط به آن راحت نیستند – یعنی اسکن کف دستشان برای ردیابی آنها ناراحت کننده است.

از سوی دیگر، سیستم بدون اسکن استارباکس تفاوت چندانی با برنامه‌های پیکاپ خواربارفروشی مانند Instacart یا حتی سفارش تلفن همراه Starbucks ندارد، جایی که به طور موقت دسترسی به مکان را فراهم می‌کنید تا فروشگاه بداند که در راه هستید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا