استارتاپ

استارت‌آپ کره‌ای Gbike در حال آماده‌سازی برای عرضه عمومی در بازار سهام است

به گزارش اپ خونه، در حالی که شرکت‌های میکروموبیل در سرتاسر جهان در بلاتکلیفی به سر می‌برند و با مشکلاتی مانند ورشکستگی ، تعطیلی و اخراج کارکنان مواجه شده‌اند، یک اپراتور اسکوترهای الکترونیکی و دوچرخه‌های الکترونیکی مشترک مستقر در سئول به نام Gbike در حال آماده‌سازی برای عرضه عمومی در بازار سهام کره است و در حال بررسی اهداف خرید است.

در مصاحبه ای، والتر یون، مدیر عامل و بنیانگذار Gbike، گفت که این استارتاپ در حال حاضر در حال مذاکره برای خرید در صنعت micromobility است تا سهم بازار خود را قبل از عرضه اولیه برنامه ریزی شده خود، با هدف اوایل سال ۲۰۲۵ افزایش دهد .

“هنوز محقق نشده است، اما ما در حال حاضر در حال بررسی حدود سه تا پنج هدف برای به دست آوردن آن هستیم.”

Gbike سال گذشته یک پلتفرم میکروموبیلت محلی به نام ZET را از هیوندای موتور به مبلغ نامشخصی خریداری کرد تا هم افزایی های فناوری خود را تقویت کند.

این استارت‌آپ اخیراً سری C خود را با حدود ۹.۱ میلیون دلار، معادل ۱۱.۹ میلیارد KRW، در قالب یک اسکناس قابل تبدیل بسته است که از زمان آغاز به کار آن در سال ۲۰۱۷، مجموع درآمد خود را به ۲۱ میلیون دلار می‌رساند.

این استارتاپ هفت ساله به سودآوری خود در تضاد کامل با همتایان جهانی خود می بالید.

یون گفت Gbike در سال ۲۰۲۲ درآمد ۴۰ میلیون دلاری EBITDA و درآمد ۱۳.۷ میلیون دلاری را ثبت کرد. این استارتاپ انتظار دارد در سال ۲۰۲۳ حدود ۵۰ میلیون دلار درآمد ایجاد کند که ۲۵ درصد افزایش نسبت به سال قبل است، با ۳۰ درصد EBITDA و ۱۰ درصد EBIT در سال ۲۰۲۳ می باشد.

یون گفت:

«ما سودآوری را از طریق یکپارچگی عمودی عمیق از لجستیک و عملیات تا تولید بهبود دادیم. بر اساس این قابلیت کاملاً یکپارچه، ما چشم‌انداز خود را برای نوآوری در اکوسیستم ریزمحرک از طریق زیرساخت‌های [تعویض] باتری تنظیم کردیم و این چشم انداز با سرمایه گذاران طنین انداز شد.»

این شرکت هفت ساله پروژه ایستگاه تعویض باتری خود را دو سال پیش آغاز کرد. ماه گذشته، این شرکت با Zentrophy، یک اپراتور زیرساخت تعویض باتری کره ای، برای ساخت اولین ایستگاه تعویض باتری خود در کره جنوبی در سال جاری شریک شد.

این شرکت می‌خواهد تا سال ۲۰۳۰ ۴۰۰۰ ایستگاه در سراسر کشور بسازد. پس از پایداری مالی با زیرساخت باتری قابل تعویض ، این شرکت به دیگر سازندگان وسایل نقلیه شخصی که دارای مالکیت خصوصی هستند اجازه می‌دهد تا سیستم باتری Gbike را برای وسایل نقلیه خود بکار گیرند.

یکی از چیزهایی که Gbike را از رقبای خود متمایز می کند، توانایی آن در ساخت وسایل نقلیه خود – اسکوترهای الکترونیکی، دوچرخه های الکترونیکی و باتری ها است.

علاوه بر این، بر خلاف همتایان که اپراتورهای میدانی را برون سپاری می کنند، که وسایل نقلیه را تحویل می گیرند و باتری ها را تحویل می دهند، تیم عملیاتی یکپارچه و تمام وقت Gbike یکی دیگر از عوامل تمایز آن است که به استارتاپ کمک می کند کانال ارتباطی را از اپراتورهای میدانی به توسعه دهندگان فناوری اطلاعات برای بهبود بهتر انجام دهد.

Gbike دوچرخه های الکترونیکی خود را در ماه می سال گذشته راه اندازی کرد و اکنون ناوگانی متشکل از ۳۵۰۰۰ دوچرخه الکترونیکی را اداره می کند.

ناوگانی متشکل از ۱۰۰۰۰۰ اسکوتر برقی و ۳.۴ میلیون کاربر در کره جنوبی دارد. سال گذشته، این شرکت همچنین از باتری خود رونمایی کرد که نه تنها برای دوچرخه های الکترونیکی، بلکه برای ویلچرهای الکترونیکی، کالسکه های الکترونیکی، اسکوترهای الکترونیکی و موتورسوارهای الکترونیکی نیز قرار می گیرد.

Gbike که دارای ۱۶۰۰۰۰ باتری قابل شارژ است می گوید روزانه حدود ۵۰۰۰۰ باتری استفاده می شود.

این استارتاپ به سرمایه گذاری در بازارهای بین المللی ادامه می دهد. این سرویس حمل و نقل الکتریکی را به ترتیب در ماه های مارس و اکتبر در بانکوک و پوکت تایلند راه اندازی کرد.

در سه ماهه اول سال جاری، Gbike قصد دارد سرویس خود را در ویتنام راه اندازی کند. اگرچه بازارهای تمرکز اصلی این استارت آپ کره جنوبی و آسیای جنوب شرقی است، اما در حال آزمایش بازار ایالات متحده است.

در ممفیس، تنسی، در ماه ژوئیه و لس آنجلس و گوام در دسامبر راه اندازی شد. وقتی از یون پرسیده شد که چگونه می‌تواند از بازار متلاطم میکروموبیلت در ایالات متحده عبور کند، یون گفت که در حال آزمایش و یادگیری بازار جدیدی است که کاملاً با بازارهایی که در آن فعالیت می‌کرده متفاوت است.

این شرکت دارای ناوگانی متشکل از ۲۰۰۰ اسکوتر الکترونیکی در تایلند و ناوگان دیگری متشکل از ۲۰۰۰ اسکوتر الکترونیکی در ایالات متحده است یون گفت که هدف امسال Gbike تبدیل به سودآوری در آسیای جنوب شرقی و ایالات متحده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا