اخبار اینترنت

استارت‌آپ Artifact که از بنیان‌گذاران اینستاگرام است، تعطیل می‌شود

به گزارش اپ خونه، Artifact، این استارت آپ از طریق یک پست وبلاگی اعلام کرد که تصمیم گرفته است که برنامه را که بیش از یک سال پیش راه اندازی شده بود، تعطیل کند و گفت که فرصت بازار به اندازه کافی بزرگ نیست که سرمایه گذاری مداوم را تضمین کند.

این تیم در مورد محصول خود صحبت کرد، یک برنامه خواندن اخبار شبیه به SmartNews که یک پلتفرم سرپرستی و کشف اخبار را تکرار کرده بود که در آن کاربران فردی می‌توانستند به نوعی خالق باشند و جواهرات جالبی را از سراسر وب پیدا کنند که دیگران بتوانند آن‌ها را بپسندند و در مورد آن نظر دهند.

همچنین از چندین ابزار هوش مصنوعی برای خلاصه کردن اخبار ، بازنویسی سرفصل‌های تله کلیک و ارائه بهترین محتوا استفاده کرد.

با این حال، تغییرات ممکن است ارزش اصلی محصول را که یک برنامه خبری ساده بود که می‌توانست مانند اپل نیوز را در گوشی‌های کاربران به کار بگیرد، کاهش داده بود.

در این پست وبلاگ که توسط کوین سیستروم، بنیانگذار اینستاگرام و Artifact نوشته شده است، می نویسد که تصدیق واقعیت بازار چیزی است که استارت آپ ها اغلب در انجام آن شکست می خورند، اما «اینکه زودتر تماس سخت را برقرار کنند برای همه کسانی که درگیر هستند، بهتر است».

سیستروم می نویسد:

“بزرگترین هزینه فرصت، زمان کار روی چیزهای جدیدتر، بزرگتر و بهتر است که توانایی دسترسی به میلیون ها نفر را دارند. من شخصاً برای ادامه ساختن چیزهای جدید هیجان‌زده هستم، اگرچه فقط زمان نشان خواهد داد که چه چیزی ممکن است باشد. ما در دوران هیجان انگیزی زندگی می کنیم که هوش مصنوعی تقریباً هر چیزی را که لمس می کنیم تغییر می دهد و فرصت ها برای ایده های جدید نامحدود به نظر می رسد.”

برای اینکه به کاربران زمان انتقال داده شود، برنامه با خاموش کردن ویژگی‌های مختلف، مانند امکان نظر دادن و ارسال پست، شروع به کار می‌کند.

این به کاهش تلاش های اعتدال کمک می کند. پست‌های موجود فعلاً قابل مشاهده خواهند بود و Artifact تا پایان فوریه به کار “قابلیت اخبار اصلی” خود ادامه خواهد داد.

این تعطیلی در بحبوحه افزایش رقابت در چشم انداز رقیب توییتر و همچنین کاهش سرعت استفاده از سایر جمع آوری کننده های اخبار مانند SmartNews انجام می شود.

SmartNews سال ۲۰۲۳ سختی را پشت سر گذاشت، با اخراج و جایگزینی مدیر عامل آن، در حالی که برنامه آن بارگیری ها و کاربران فعال را از دست داده است . تا حدی، نحوه یافتن اخبار و اطلاعات کاربران با ورود هوش مصنوعی در حال تغییر است.

در همان زمان، ناشران متوجه می‌شوند که محتوای آن‌ها در داده‌های آموزشی هوش مصنوعی پیچیده شده است، که سپس توسط کاربران ربات‌هایی مانند OpenAI ChatGPT پرس و جو می‌شود – که در برخی موارد منجر به شکایت‌ها و در برخی موارد معاملات مجوز می‌شود .

برای Artifact، کاملاً مشخص نکرده بود که چه چیزی می‌خواهد باشد – یک پلتفرم مکالمه و کشف شبیه توییتر ، یک رقیب Pinterest برای کشف پیوندهای جالب یا یک موتور خبری مبتنی بر هوش مصنوعی است.

این ممکن است منجر به از دست رفتن فرصتی برای جلب توجه کاربران شود، زیرا کاربران نمی‌دانستند که چگونه این برنامه در جریان کار معمول آنها قرار می‌گیرد.

با وجود تعطیلی، سیستروم می‌گوید که اخبار و اطلاعات زمینه‌های حیاتی برای سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها باقی می‌مانند و او معتقد است که ذهن روشن دیگر روی ایده‌هایی در این زمینه کار می‌کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا