نرم افزار موبایل

استارت‌آپ Favs حدود یک میلیون دلار برای شبکه اجتماعی close friends خود جمع‌آوری می‌کند

به گزارش اپ خونه، در طول سال‌ها، رسانه‌های اجتماعی از ارزش اصلی خود یعنی شبکه‌ای دورتر شده‌اند که می‌توانید با دوستان نزدیک و خانواده در یک فضای خصوصی ارتباط برقرار کنید.

در عوض، اپلیکیشن‌های امروزی غول‌های سرگرمی هستند که مملو از محتوای خالق، چند رسانه‌ای و تبلیغات برند هستند.

یک شبکه اجتماعی جدید به نام Favs که از مخفی کاری در ژانویه آینده پدیدار می شود، می خواهد شبکه های اجتماعی را با ساختن اپلیکیشنی که به افراد کمک می کند ارتباطات قوی و معنی دار با یکدیگر برقرار کنند، به ریشه های خود بازگرداند.

اینکه دقیقاً چگونه قصد انجام این کار را دارد بخشی از رازهای مخفی Favs است که هنوز فاش نشده است، اما قابل توجه است که Favs قصد دارد یک برنامه بدون جعبه به‌روزرسانی وضعیت، فید خبری یا صندوق ورودی ارائه دهد.

همانطور که سایر تازه واردان به بازار مانند BeReal از آن استقبال کرده اند ، بر روی عملکردهای رایج مانند اشتراک گذاری عکس متمرکز نخواهد شد .

در عوض، Favs قصد دارد تجربه ای سبک ارائه دهد که نیازی به صرف زمان فزاینده ای برای استفاده از برنامه خود برای جستجوی دلارهای تبلیغاتی و درآمد نداشته باشد.

صبا کریم، یکی از بنیانگذاران و مدیرعامل ، که سابقاً رئیس Techstars بود، توضیح می‌دهد ، Favs به مرور زمان یا محتوای نامحدود را تشویق نمی‌کند، بلکه سعی می‌کند زمانی را که کاربران در برنامه صرف می‌کنند محدود کند.

ما می‌خواهیم پس از ۱۰ دقیقه استفاده، کاربر را از برنامه دور نگه داریم و بگوییم، پیاده‌روی کنید – کار شما تمام شده است.

کریم می گوید فردا برگرد تا ببینی در زندگی دوستانت چه خبر است. ما نمی خواهیم اعتیاد ایجاد کنیم. او ادامه می‌دهد که برای سال‌ها، تمرکز اشتباه برای شبکه‌های اجتماعی بوده است.

او می افزاید: «همه سرمایه گذاران ما ما را دوست دارند و موافق هستند که رسانه های اجتماعی به یک تغییر بزرگ نیاز دارند.»

استارت آپ مستقر در لس آنجلس، که توسط مهندس سابق تجارت متا ، نوح میتسوهاشی تأسیس شده است ، در حال حاضر یک دور اولیه نزدیک به یک میلیون دلار از Sunset Ventures مستقر در لس آنجلس، صندوق Scout Kleiner Perkins، به علاوه سرمایه گذاران فرشته از جمله بنیانگذار و مدیرعامل Techstars دیوید کوهن، بنیانگذار Hootsuite و مدیر عامل سابق رایان هلمز، و دیگران جمع آوری کرده است.

کریم می‌گوید پس از گذراندن پنج سال آخر خود در شتاب‌دهنده Techstars برای ایجاد یک شبکه اجتماعی الهام گرفته است – نقشی که او پس از خروج استارت‌آپ سابقش از HubSpot دریافت کرد.

در Techstars، او هر سال بین ۵۰۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ شرکت را بررسی کرد و احساس کرد که تسلط خوبی بر چشم انداز استارتاپ دارد.

اما او به‌ویژه فضای اجتماعی مصرف‌کننده را زیر نظر داشت و تقاضای رو به رشد برای شبکه‌هایی را دید که دوباره بر دوستی‌ها و ارتباطات دنیای واقعی تمرکز می‌کردند، مانند Rex ، Moments ، Catchup و Retro .

او می‌گوید: امروزه رسانه‌های اجتماعی واقعاً مملو از تبلیغات، سازندگان برند و تأثیرگذار هستند. این چیز بدی نیست. من از آن لذت می برم. اما احساس می‌کنم سر و صدای زیادی به گوش می‌رسد – دوستان من کجا هستند؟.

آیا کس دیگری احساس می کند که اکنون رسانه های اجتماعی متفاوت است؟ واقعا متفاوت از چند سال پیش؟ قبلاً درباره دوستان، خانواده، همکاران، همکلاسی‌ها بود، اما امروزه احساس می‌شود پر از تبلیغات، تأثیرگذاران، سازندگان، برندها و تجارت است.

کریم خاطرنشان می‌کند که الگوریتم‌های رسانه‌های اجتماعی بهینه‌سازی شده‌اند تا کاربران را به سمت نامناسب بکشند، که می‌تواند منجر به محتوای بیش از حد سطحی و عدم تعامل با افرادی شود که مردم واقعاً به آنها اهمیت می‌دهند.

این ممکن است درآمد تبلیغاتی را برای کسب و کار افزایش دهد، اما کاربران را از این تجربه ناراضی می کند.

اینکه Favs دقیقاً قصد دارد این پارادایم را به هم بزند، چیزی است که کریم هنوز آماده به اشتراک گذاشتن آن نیست و فقط می‌گوید که شبکه روی به‌روزرسانی‌های دوستان و آنچه واقعاً در زندگی آنها می‌گذرد تمرکز خواهد کرد.

با این حال، ما می‌دانیم که Favs ممکن است شباهت‌های گسترده‌ای با برنامه‌هایی مانند Catchup و Moments داشته باشد، زیرا به‌طور هوشمندانه زمان برقراری ارتباط مجدد با دوستان را به شما یادآوری می‌کند، اما روشی متفاوت از آنها دارد.

همچنین از جزیره پویا آیفون و احتمالاً سایر ویژگی‌های iOS استفاده خواهد کرد، اما از هوش مصنوعی در قالبی برای مصرف‌کننده استفاده نمی‌کند.

درعوض، Favs مخاطبین شما را بررسی می‌کند تا با بررسی افرادی که نمایه‌هایشان پر شده‌تر است یا دارای عکس است، مشخص کند که چه کسانی به احتمال زیاد نزدیک‌ترین ارتباط‌های شما هستند، سپس راهی برای شما فراهم می‌کنند تا از به‌روزرسانی‌های آنها مطلع شوید.

حل این مشکل «شروع سرد» یکی از چالش‌هایی است که شبکه‌های اجتماعی جدید با آن روبرو هستند، زیرا تا زمانی که به تعداد زیادی از کاربران نرسند برای بسیاری از افراد مفید نیستند. Favs قصد دارد آن را نیز تغییر دهد.

کریم مدعی است:

«ما راهی برای تعامل شما به روشی کاملاً جدید ابداع کرده‌ایم که هیچ رسانه اجتماعی در جهان تاکنون انجام نداده است».

او می گوید لازم نیست نگران این باشید که چه کسی هنوز عضو شده یا نشده است. «کاربران احساس نمی‌کنند که در روز اول کاری برای انجام دادن وجود ندارد، حتی اگر کسی به آن ملحق نشده باشد».

این می‌تواند شامل استفاده از APIها از سایر شبکه‌های اجتماعی بزرگ‌تر، مانند اینستاگرام، برای برجسته‌سازی به‌روزرسانی‌های اخیر دوستان باشد، اما Favs قول می‌دهد که این چیزی بیش از یک جمع‌آورنده است.

Favs با توجه به برنامه‌اش برای استفاده کمتر از حد امکان، قصد ندارد از تبلیغات برای کسب درآمد استفاده کند. در واقع، به نظر می رسد که مدل کسب و کار این اپلیکیشن در میان VC ها کمی بحث برانگیز باشد.

بنیانگذار می‌گوید: «لحظه‌ای که مدل کسب‌وکار را به اشتراک گذاشتیم، سرمایه‌گذاران یا وارد یا خارج شدند.»

اما، همانطور که مشخص شد، سرمایه‌گذاران کافی برای این برنامه بودند که تقریباً ۱ میلیون دلار پیش‌بنیاد خود را جمع‌آوری کردند و در حال حاضر برای یک دانه ورودی دریافت می‌کند، علی‌رغم اینکه تا ژوئن آینده به آن بودجه نیاز ندارد.

این باعث شد Favs برنامه ریزی کند تا با توجه به علاقه، دور اولیه خود را در نوامبر آغاز کند.

در حال حاضر، Favs در یک نسخه بتا خصوصی است اما از طریق لیست انتظار Favs VIP خود، کاربران را به آن دعوت می کند . این برنامه قصد دارد در ژانویه ۲۰۲۴ به صورت عمومی راه اندازی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا