استارتاپ EV Telo bets America آماده یک پیکاپ کوچک رویایی است
به گزارش اپ خونه، امروزه اکثر کامیون ها به بیان استعاری در مسیر اشتباهی حرکت می کنند. آنها بسیار بزرگ و سنگین هستند، با تختهای کوچکتر و کابینهای در حال گسترش که نشاندهنده چرخش آنها از یک اسب کار کلاسیک به یک خودروی نماد وضعیت – ملاقات با خانواده است.
وسایل نقلیه عظیم برای عابران پیاده و دوچرخه سواران به طور منحصر به فردی کشنده هستند و برای کار کربن زدایی مضر هستند.
آنها تقاضای مواد خام بیشتر و در نهایت باتریهای بزرگتر دارند و این ترس را ایجاد میکنند که خودروهای جمعوجور نمیتوانند آن را در کنار آنها در جادهها هک کنند. به عبارت دیگر، آنها برای مردم و کره زمین مضر هستند.
تغییر به وسایل نقلیه برقی فرصتی برای تکان دادن همه چیز به اندازه بزرگی فراهم می کند.
با این حال، در ایالات متحده، اکثر خودروسازان آن را به خطر نمی اندازند، و یک مبنای مالی برای آن وجود دارد. کامیون هایی مانند F-150 و Silverado محبوب تر از همیشه هستند و انگیزه کمی برای شرکت ها ایجاد می کند تا مسیر جدیدی را ایجاد کنند.
با این حال، یک استارتاپ جوان به نام Telo Trucks به هر حال مسیر دیگری را در پیش گرفته است.
جیسون مارکس، مدیر عامل Telo گفت:
« شرط میبندم که بسیاری از آمریکاییها واقعاً یک پیکاپ کوچک میخواهند – یکی با «جای پای مینی کوپر دو در» و «فضای داخلی و تختی مشابه تویوتا تاکوما».
مارکس استدلال می کند که بازار دست نخورده ای از ساکنان شهر وجود دارد که می توانند از یک وسیله نقلیه باری استفاده کنند – باغبان، موج سوار، اسنوبورد سواران، کوهنوردان و غیره – “اما آنها نمی توانند یک کامیون بزرگ داشته باشند زیرا برای شهر بسیار بزرگ است.”
این همان کسانی است که Telo حداقل در سمت مصرف کننده هدف قرار می دهد. این شرکت پیشسفارشها – رزروهای پولی – را برای اولین وسیله نقلیه خود در این هفته آغاز کرد، و از مردم ۱۵۲ دلار دریافت کرد تا بتوانند روزی یک کامیون ۱۵۲ اینچی را خریداری کنند که قرار است قبل از مشوقهای دولتی ۵۰۰۰۰ دلار قیمت داشته باشد.
نماینده این شرکت گفت: Telo بیش از ۵۰۰ پیش سفارش در ۱۲ ساعت اول عرضه دریافت کرد.
هفته گذشته، Telo مدل فول سایز خودرو را در دفتر خود در سانفرانسیسکو به نمایش گذاشت.
در تئوری، کامیونی که آن را برجسته کرده است، پنج بزرگسال را در خود جای می دهد و از صفر به ۶۰ مایل در ساعت در چهار ثانیه می رسد.
همچنین قرار است برد ۳۵۰ مایلی را نیز داشته باشد. رندرهای کامیون نیز بسیار شیک هستند – با تقریباً هیچ کاپوت، بافتی در جلو که ظاهری زیبا را تداعی میکند و حرکتی روی درها برای جریان هوا ایجاد میکند.
به گفته مارکس، Telo اکنون در تلاش است تا اولین نمونه اولیه خود را تا پایان سال در جاده ها عرضه کند.
در سالهای بعد، برنامه این است که برخی از تشریفات دولتی را بررسی کنیم، برخی از وسایل نقلیه را به صورت دستی بسازیم و سپس با تولیدکنندگان قرارداد همکاری کنیم تا کامیونهای کوچک بسازند.
اما به یاد داشته باشید استارتآپهای برقی معمولاً با ایدههای جالب راهاندازی میشوند (نگاه کنید به: Arrival و Canoo ).
بدون توجه به اینکه چقدر تقاضا برای پیکاپهایی با اندازه پینت وجود دارد، Telo کار زیادی در پیش دارد.
قبل از Telo، مارکس روی ویژگیهای رانندگی خودکار و کمک راننده در National Instruments کار میکرد، در حالی که یکی از بنیانگذاران Forrest North در تیم Roadster تسلا کار میکرد.
نورث گفت: داستان خندهدار این است که یکی از آن وسایل نقلیهای که من روی آن کار کردم اکنون در فضا است، که بسیار تصادفی و عجیب است.
مارکس در ابتدا می خواست یک موتور سیکلت برقی بسازد، اما بنیانگذاران آن گفتند که حدود یک سال پیش پس از به اشتراک گذاشتن ایده ها با دوستان و مصاحبه با ۱۰۰ نفر در خیابان در سانفرانسیسکو، تمرکز خود را بر روی یک کامیون کوچک متمرکز کردند.
مارکس گفت: سرمایه گذاری و علاقه بسیار بیشتر این محور را دنبال کرد.
Forrest North و Jason Marks از بنیانگذاران Telo در کنار مدیر طراحی Yves Behar ایستاده اند
Telo می گوید که تاکنون ۱.۴ میلیون دلار با ارزش گذاری ۱۰ میلیون دلاری پس از پول جمع آوری کرده است.
GoAhead Ventures دور اولیه استارتآپ را رهبری کرد، در حالی که Underdog Labs، WorkPlay Ventures، طراح صنعتی ایو بهار و دیگر سرمایهگذاران فرشته نیز وارد شدند.
عجیب است که نماینده این استارتآپ گفت که بنیانگذاران اولین بار در باشگاه ورزشی با GoAhead ارتباط برقرار کردند.
در مورد Yves Behar، طراح برجسته ای که به خاطر کارش با Jawbone ، لپ تاپ XO و Jimmyjane شناخته می شود نیز به عنوان رئیس طراحی آن به Telo پیوست.
Behar گفت: «این یک وانت بدون آن ظاهر تهاجمی است، و من معتقدم که این مشتری شهری واقعاً هم از طراحی و هم از روانتر بودن، میتوانیم بگوییم، زیباییشناسی که در کامیون داریم، خوشش خواهد آمد. »
رئیس طراحی اضافه کرد که این وسیله نقلیه “واقعاً بیانگر آنچه یک EV می تواند انجام دهد و آنچه کاربران به دنبال آن هستند، یک وسیله نقلیه خانوادگی است که در این مورد بسیار کاربردی است.”
مزایای متمایز
مارکس استدلال می کند که Telo دارای برخی “مزایای متمایز” است زیرا به جای یک دهه یا بیشتر از امروز شروع شده است.
مارکس گفت: “تولید قراردادی یک زنجیره بزرگ است اما زنجیره تامین نیز هست. من میدانم که همه درباره بد بودن زنجیره تامین صحبت میکنند، اما حقیقت موضوع این است که میتوانیم موتوری را از قفسه بخریم که با الزامات بستهبندی ما مطابقت داشته باشد و با نرمافزار از پیش پر شده عرضه میشود.”
مارکس می گوید این کاری نبود که تسلا ۱۰ سال پیش انجام دهد. در عوض، شرکت تحت رهبری ایلان ماسک مجبور شد موتورهایی را از ابتدا توسعه دهد تا آنها را حتی به نیازهایی که نیاز دارند نزدیک کند.
همانطور که می دانید، بیشتر محصولات دیگر مانند اینورتر، سیستم مدیریت باتری، و بسیاری از آنها تا حد زیادی به مرحله کالایی شدن نزدیک هستند.
مدیر عامل شرکت گفت که این تغییرات باعث میشود Telo بتواند هزینهها را محدود کند و «فقط بر بخشهایی از خودرو تمرکز کند که ما واقعاً در مورد ایمنی، باتریها و بستهبندی آنها را به میز میآوریم».
Telo عمدتاً در حال حاضر بستهبندی را به نمایش میگذارد، اما در بیانیهای اعلام کرد که «بستههای باتری در انتظار ثبت اختراع آن کوچکتر و سبکتر از هر باتری خودروی الکتریکی دیگری در بازار هستند».
مهمتر از همه، کربن زدایی حمل و نقل فقط به معنای کوچکتر کردن یا تمام الکتریکی کردن چیزها نیست – اینها فقط دو قطعه از یک پازل بزرگتر هستند.
کامیونهای برقی بزرگ هنوز هم نسبت به همتایان خود که با موتور گازی کار میکنند ، آلودگی کربن کمتری را وارد جو میکنند، بنابراین شاید ارزش حذف کامل آنها را نداشته باشند.
حمل و نقل عمومی نیز بسیار کارآمدتر و برای محیط زیست بهتر از خودروهای شخصی، کامیون ها و شاسی بلندهای تقریباً هر اندازه ای است.