» اخبار اینترنت » اسنپ‌چت نسخه ساده‌شده اپلیکیشن خود را کنار گذاشت؛ تمرکز جدید روی طراحی پنج‌زبانه
اسنپ چت
اخبار اینترنت

اسنپ‌چت نسخه ساده‌شده اپلیکیشن خود را کنار گذاشت؛ تمرکز جدید روی طراحی پنج‌زبانه

اردیبهشت 10, 1404 0۰3

به گزارش اپ خونه، در گزارش مالی سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵، شرکت Snap اعلام کرد که برنامه‌های خود برای عرضه نسخه ساده‌شده اپلیکیشن اسنپ‌چت را کنار گذاشته است.

این تصمیم هفت ماه پس از آن اعلام می‌شود که اسنپ‌چت شروع به آزمایش طراحی جدیدی از اپ کرده بود که در آن، تب‌های نقشه (Snap Map) و استوری‌ها حذف شده بودند. در نسخه آزمایشی جدید، ناوبری اپ به سه آیکون اصلی محدود شده بود: چت، دوربین، و Spotlight (بخشی مشابه تیک‌تاک در اسنپ‌چت).

اما اکنون، این شرکت تصمیم گرفته به‌جای ادامه تست این طراحی ساده، نسخه‌ای با «رابط کاربری پنج‌زبانه بهینه‌شده» را آزمایش کند. این نسخه، تمام تب‌های فعلی اپ را حفظ کرده و دسترسی به Spotlight را آسان‌تر می‌کند.

ایوان اشپیگل، مدیرعامل اسنپ، در تماس با سرمایه‌گذاران گفت:

«در مورد طراحی ساده‌شده اسنپ‌چت، چیزهای زیادی یاد گرفتیم، اما در نهایت فهمیدیم که این طراحی، مخصوصاً برای کاربران حرفه‌ای که عاشق نسخه فعلی هستند و به‌طور مداوم از نقشه و استوری‌ها استفاده می‌کنند، سخت بود. آن‌ها به‌سختی می‌توانستند با طراحی سه‌زبانه کنار بیایند چون پیدا کردن استوری‌ها، اشتراک‌ها و نقشه برایشان دشوارتر شده بود. در نتیجه، تصمیم گرفتیم از تجربیات طراحی ساده‌شده استفاده کنیم و آن را در نسخه بهینه‌شده پنج‌زبانه اعمال کنیم.»

اسنپ همچنین اعلام کرد که نمایش برجسته‌تر Spotlight و ادغام استوری‌های دوستان در بخش چت، به افزایش چشمگیر بازدیدهای روزانه محتوا، به‌ویژه در میان کاربران عادی‌تر، منجر شده است.

در نامه‌ای به سهام‌داران آمده:

«کاربرانی که بیشترین تعامل را با اسنپ‌چت دارند، همواره ترجیح خود را برای طراحی پنج‌زبانه نشان داده‌اند؛ آن‌ها مدل کشف محتوا و تب اختصاصی نقشه را ترجیح می‌دهند. با توجه به این بینش‌ها، ما آزمایش طراحی پنج‌زبانه جدیدی را آغاز کرده‌ایم که بهترین ویژگی‌های هر دو نسخه را ترکیب می‌کند: آوردن استوری‌های بیشتر به بخش پیام‌ها و دسترسی آسان‌تر به Spotlight که حالا درست در سمت راست دوربین قرار گرفته است.»

این تغییر در استراتژی، همزمان با کاهش یک میلیونی کاربران اسنپ‌چت در آمریکای شمالی در سه‌ماهه اول سال اتفاق افتاده است. طبق نامه سهام‌داران، تعداد کاربران فعال روزانه (DAU) در این منطقه از ۱۰۰ میلیون به ۹۹ میلیون کاهش یافته که مشابه مدت مشابه سال گذشته است.

با این حال، Snap رشد قابل توجهی در استفاده از دستیار هوش مصنوعی خود یعنی My AI گزارش داده است. به گفته اشپیگل، تعداد کاربران فعال روزانه My AI در ایالات متحده نسبت به سال گذشته بیش از ۵۵ درصد افزایش یافته و برخی قابلیت‌های جدید مرتبط با هوش مصنوعی نیز در راه هستند.

او افزود:
«در مسیر تمایزسازی، تمرکز اصلی ما روی ارتباطات بصری است. وقتی می‌بینیم کاربران چگونه با My AI تعامل دارند، مثلاً اسنپ می‌فرستند و در پاسخ، اسنپ یا چت دریافت می‌کنند، نشان می‌دهد مدل‌های چندرسانه‌ای (مولتی‌مدال) چطور می‌توانند در زندگی مردم نقش مهمی ایفا کنند. در بلندمدت نیز ما روی ترکیب AI با واقعیت افزوده (AR) سرمایه‌گذاری می‌کنیم تا رابط کاربری کاملاً جدیدی خلق شود. جزئیات بیشتر را در ادامه سال اعلام خواهیم کرد.»

در گزارش مالی، Snap درآمد سه‌ماهه اول سال را ۱.۳۶ میلیارد دلار اعلام کرد که نسبت به سال گذشته، رشد ۱۴ درصدی داشته است. این افزایش درآمد ناشی از رشد اشتراک سرویس Snapchat+ و پیشرفت در راه‌حل‌های تبلیغاتی این شرکت بوده است.

از دیگر نکات برجسته گزارش، رسیدن تعداد کاربران فعال ماهانه (MAU) جهانی اسنپ‌چت به بیش از ۹۰۰ میلیون نفر بود. همچنین، تعداد کاربران فعال روزانه (DAU) در سطح جهانی به ۴۶۰ میلیون نفر رسید که نسبت به سال گذشته ۳۸ میلیون نفر افزایش داشته است.

به این نوشته امتیاز بدهید!

گروه نویسندگان

دیدگاهتان را بنویسید

  • ×