اخبار اینترنت

اسپاتیفای می‌گوید تغییرات مدل حق امتیاز آتی آن یک میلیارد دلار برای هنرمندان در طول پنج سال ایجاد خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، سرویس استریم اعلام کرد تغییرات مدل حق امتیاز آینده Spotify در مدت پنج سال یک میلیارد دلار برای هنرمندان جدید و محبوب ایجاد می کند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود ، Spotify سیستم حق امتیاز خود را تغییر می دهد تا پول بیشتری را به هنرمندان محبوب و شرکت های ضبط اختصاص دهد، در حالی که حداقل آستانه پرداخت برای پخش موسیقی در پلتفرم را افزایش می دهد و با کلاهبرداری استریم مقابله می کند.

این شرکت می‌گوید این سیاست جدید از پخش مصنوعی جلوگیری می‌کند، پرداخت‌های کوچکی که به دست هنرمندان نمی‌رسد را بهتر توزیع می‌کند و کسانی را که سعی در بازی با سیستم با نویز دارند سرکوب می‌کند.

Spotify در یک پست وبلاگ نوشت:

«در حالی که هر یک از این مسائل تنها بر درصد کمی از کل استریم‌ها تأثیر می‌گذارد، پرداختن به آنها در حال حاضر به این معنی است که ما می‌توانیم تقریباً یک میلیارد دلار درآمد اضافی را به سمت هنرمندان نوظهور و حرفه‌ای طی پنج سال آینده جذب کنیم».

از نظر حداقل آستانه پرداخت جدید، مسیرها باید به حداقل ۱۰۰۰ جریان در ۱۲ ماه گذشته برسند تا از سال آینده حق امتیاز ایجاد کنند.

این شرکت می‌گوید که تحت این مدل پول بیشتری به دست نخواهد آورد و هیچ تغییری در اندازه استخر حق امتیاز موسیقی که از Spotify به دارندگان حقوق پرداخت می‌شود، وجود ندارد.

“ما به سادگی از ده ها میلیون دلار سالانه برای افزایش پرداخت ها به تمام مسیرهای واجد شرایط استفاده خواهیم کرد، نه اینکه آن را به پرداخت های ۰.۰۳ دلاری تقسیم کنیم.”

Spotify می گوید که بیش از ۱۰۰ میلیون آهنگ دارد و ده ها میلیون از آنها بین ۱ تا ۱۰۰۰ بار در طول سال گذشته استریم شده اند و به طور متوسط ​​۰.۰۳ دلار در ماه درآمد داشته اند.

Spotify خاطرنشان می‌کند:

«از آنجایی که برچسب‌ها و توزیع‌کنندگان به حداقل مبلغی برای برداشت نیاز دارند (معمولاً ۲ تا ۵۰ دلار در هر برداشت) و بانک‌ها برای تراکنش کارمزد دریافت می‌کنند (معمولاً ۱ تا ۲۰ دلار در هر برداشت)، این پول اغلب به دست آپلودکنندگان نمی‌رسد و این پرداخت‌های کوچک اغلب فراموش می‌شوند. اما در مجموع، این پرداخت‌های نادیده گرفته شده کوچک تا ۴۰ میلیون دلار در سال اضافه شده است، که در عوض می‌تواند پرداخت‌ها را به هنرمندانی که بیشتر به درآمدهای استریم وابسته هستند، افزایش دهد.»

این شرکت خاطرنشان می کند که ۹۹.۵٪ از کل استریم ها از مسیرهایی هستند که حداقل ۱۰۰۰ استریم سالانه دارند و هر یک از این مسیرها تحت این سیاست درآمد بیشتری خواهند داشت.

Spotify معتقد است که از آنجایی که آپلودکنندگان دیگر نمی‌توانند «پنی از حجم بسیار بالایی از آهنگ‌ها تولید کنند»، این سیاست یک استراتژی را که برای بازی کردن سیستم یا پنهان کردن جریان مصنوعی استفاده می‌شود حذف می‌کند.

برای جلوگیری از پخش مصنوعی، Spotify از سال آینده شروع به شارژ برچسب‌ها و توزیع‌کنندگان به ازای هر آهنگ می‌کند، زمانی که جریان مصنوعی در محتوای آنها شناسایی شود.

اگرچه Spotify می‌تواند با استریم مصنوعی به محض اینکه روی پلتفرم اتفاق بیفتد مبارزه کند، اما معتقد است این تغییر در وهله اول افراد را از آپلود چنین محتوایی باز می‌دارد.

در مورد سرکوب افرادی که سعی می‌کنند سیستم را با نویز دستکارب کنند، Spotify حداقل طول آهنگ ضبط‌شده نویز عملکردی، مانند نویز سفید و صداهای طبیعت را به دو دقیقه افزایش می‌دهد تا واجد شرایط دریافت حق امتیاز باشند.

از آنجایی که کاربران اغلب این نوع محتوا را برای ساعت‌ها پخش می‌کنند، Spotify می‌گوید که گاهی اوقات توسط بازیگران بدی که آهنگ‌های خود را برای به حداکثر رساندن جریان‌های دارای حق امتیاز کوتاه می‌کنند، از این موضوع سوء استفاده می‌کنند.

Spotify می گوید:

«به عنوان مثال، یک آهنگ معمولی چند دقیقه طول می کشد. برخی از بازیگران بد آهنگ های صدای نهنگ را به ۳۰ ثانیه کوتاه می کنند و بدون اینکه شنوندگان متوجه شوند آنها را پشت سر هم در یک لیست پخش قرار می دهند، به طوری که پول زیادی دریافت می کنند. فراتر از طول آهنگ، نویزهای ضبط شده مانند ضبط های موسیقی ارزش گذاری می شوند. رشد گسترده استخر حق‌الامتیاز فرصت درآمدی برای آپلودکنندگان نویز بسیار فراتر از سهم آنها برای شنوندگان ایجاد کرده است.»

با تعیین حداقل طول آهنگ، Spotify معتقد است که این نوع محتوا کسری از آنچه قبلاً به دست می‌آورد را می‌سازد، که به نوبه خود پول اضافی را آزاد می‌کند که به استخر حق امتیاز برای هنرمندان سخت‌کوش بازمی‌گردد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا