اخبار اینترنت

اقتصاد اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۳ با ۱۷۱ میلیارد دلار هزینه مصرف کننده بهبود یافت، اما دانلودها ثابت بود

به گزارش اپ خونه، پس از اینکه اقتصاد اپلیکیشن‌ها برای اولین بار در سال ۲۰۲۲ کند شد ، در سال گذشته همه چیز دوباره سرعت گرفت.

بر اساس گزارش سالانه ارائه‌دهنده اطلاعات اپلیکیشن data.ai، امروز، هزینه‌های مصرف‌کننده برای اپلیکیشن‌ها سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل ۳ درصد افزایش نسبتاً متوسطی داشته و به ۱۷۱ میلیارد دلار در اپ استور، گوگل پلی و third-party اندروید رسیده است.

بخش فزاینده‌ای از کل هزینه‌های مصرف‌کننده از برنامه‌ها، نه بازی‌های تلفن همراه، تا حدودی به لطف موفقیت TikTok بود. با این حال، دانلود اپلیکیشن ها در سال گذشته ثابت باقی ماند و ۲۵۷ میلیارد بود که تنها حدود ۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت.

در سال ۲۰۲۲، رشد بی‌وقفه اقتصاد اپلیکیشن‌ها در نهایت با رکود پس از کووید مواجه شد، زیرا هزینه‌های مصرف‌کننده عادی شد و رکود اقتصادی باعث شد افراد بیشتری کیف پول خود را سفت کنند.(برای اپلیکیشن هزینه نکنند)

برخی گزارش ها نشان می‌دهد که ممکن است هزینه‌های مصرف‌کننده در اپ استور اپل نیز کاهش یافته باشد ، اما دستیابی به ارقام دقیق امکان‌پذیر نیست.

data.ai نشان داد که سال گذشته، همه چیز بار دیگر در جهت مثبت حرکت کرد.

هزینه‌های مصرف‌کننده برای اپلیکیشن‌های غیربازی در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد رشد کرد و به ۶۴ میلیارد دلار رسید.

برنامه‌های اجتماعی و اقتصاد سازندگان این رشد را با کمک TikTok هدایت کردند. به عنوان مثال، سال گذشته، برنامه short-form video به نقطه عطف جدیدی رسید که بیش از ۱۰ میلیارد دلار هزینه کرد و تبدیل به اولین برنامه غیر بازی شد که این کار را انجام داد .

امسال data.ai پیش‌بینی می‌کند که درآمدزایی مصرف‌کننده در اپلیکیشن‌های اجتماعی ۱۵۰ درصد رشد خواهد کرد و به ۱.۳ میلیارد دلار خواهد رسید.

در جاهای دیگر، بیش از ۱۵۰۰ برنامه و بازی در سال ۲۰۲۳ بیش از ۱۰ میلیون دلار درآمد سالانه داشتند، در حالی که ۲۱۹ برنامه از ۱۰۰ میلیون دلار و ۱۳ برنامه از یک میلیارد دلار گذشتند.

چهار برنامه جدید، از جمله Royal Match، Google One، Max و Gardenscapes به یک میلیارد دلار در سال رسیدند.

این شرکت همچنین از پیشرفت های مولد هوش مصنوعی به عنوان کمک به افزایش هزینه های مصرف کننده در سال گذشته یاد کرد.

بازار اپلیکیشن genAI هفت برابر گسترش یافت و منجر به تجربه‌های جدید مصرف‌کننده مانند چت‌ربات‌های هوش مصنوعی و تولیدکنندگان هنر هوش مصنوعی شد.

برنامه های برتر شامل ChatGPT، Ask AI و Open Chat از نظر هزینه مصرف کننده بودند. Data.ai اشاره کرد که محبوبیت اپلیکیشن های هوش مصنوعی نسبتاً جهانی بود، اما در میان ژانرهای پرکار در چین، ژاپن، عربستان سعودی و ترکیه قرار نگرفت.

data.ai دریافت که برای استفاده از تقاضای مصرف کننده، بیش از ۴۰۰۰ اپلیکیشن کلمه “chatbot” را به توضیحات برنامه خود اضافه کردند و بیش از ۳۵۰۰ اپلیکیشن “gpt” را اضافه کردند.

علاوه بر این، ۲۵۰۰ برنامه در سال ۲۰۲۳ با “chatbot” در توضیحات خود راه اندازی شدند – که این شرکت می گوید تقریباً دو برابر برنامه های راه اندازی شده در چهار سال گذشته است.

خارج از خود برنامه‌های هوش مصنوعی، سایر برنامه‌هایی که ویژگی‌های هوش مصنوعی را به کار می‌گیرند نیز در سال ۲۰۲۳ عملکرد خوبی داشتند.

data.ai نشان داد که ۲۰ برنامه ای که چنین ویژگی هایی را اضافه کرده اند، ۱۱ درصد رشد سالیانه در دانلود داشته اند. ۱۳ مورد از ۲۰ مورد (۶۵%) نیز رشد مثبتی را تجربه کردند.

گزارش کامل همچنین به سایر معیارهای سلامت اکوسیستم اپلیکیشن، از جمله نصب، زمان صرف شده، هزینه تبلیغات، جزئیات خاص بازی و موارد دیگر پرداخته است.

سال گذشته، چین از نظر نصب اپلیکیشن، هند (شماره ۲) و ایالات متحده (شماره ۳) را رهبری کرد، در حالی که بنگلادش به عنوان سریع ترین بازار در حال رشد ظاهر شد.

زیرشاخه‌های برنامه‌ها شامل مواردی مانند ابزارهای کاربردی، برنامه‌های بهره‌وری، خرید، سرگرمی و عکس و ویدیو می‌شد.

Data.ai همچنین گزارش داده است که ساعات صرف شده به ۵.۱ تریلیون رسیده است که ۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، در حالی که پیش بینی می شود هزینه تبلیغات تلفن همراه در سال جاری به ۳۶۲ میلیارد دلار برسد که ۸ درصد افزایش یافته است.

پیش بینی برای سال ۲۰۲۴ شاهد جهش بزرگ ۱۶.۲ درصدی برای رسیدن به ۴۰۲ میلیارد دلار خواهد بود، data.ai تخمین می زند، زیرا هزینه های تبلیغاتی از رشد آهسته تر در سال ۲۰۲۳ باز می گردد.

در همین حال، در ۱۰ بازار برتر، میانگین ساعات روزانه صرف شده در تلفن همراه به ازای هر کاربر از سال ۲۰۲۲ ۶ درصد رشد داشته و به بیش از ۵ ساعت رسیده است.

در اینجا برنامه هایی مانند یوتیوب، واتس اپ، فیس بوک، تیک تاک، کروم، اینستاگرام، نتفلیکس و سایرین به افزایش زمان صرف شده کمک کردند.

با این حال، بازی های موبایلی در سال ۲۰۲۳ چندان خوب نبودند و هزینه های آن با کاهش ۲ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۰۷ میلیارد دلار رسید.

دانلود بازی‌ها تقریباً مطابق با سال‌های قبل بوده و ۸۸ میلیارد از ۲۵۷ میلیارد دانلود کل را شامل می‌شود.

ژانرهای برتر شامل Hypercasual، Simulation و Action بودند. از جمله بازی‌های پرفروش در سال می‌توان به Monopoly GO و EA Sports FC Mobile Soccer اشاره کرد.

در یک نقطه عطف دیگر، Genshin Impact از ۴ میلیارد دلار هزینه کرد. بازی‌هایی مانند Block Blast Adventure Master و Attack Hole در میان موفقیت‌های شگفت‌انگیز مانند Avatar Life، بارگیری‌ها را افزایش دادند.

Gacha Life 2 و Eggy Party نیز دستاوردهای بزرگی در دانلود و استفاده داشتند.

سایر روندهای سال ۲۰۲۳ شاهد رشد ۱۴۰ درصدی برنامه های خرید چینی مانند Temu و Shein با رسیدن به بازارهای غربی بودند، در حالی که زمان صرف شده برای برنامه های اجتماعی و سرگرمی با ۱۲ درصد افزایش به ۳ تریلیون ساعت رسید. دومی همچنین شاهد رشد ۱۰ درصدی هزینه ها به ۲۹ میلیارد دلار بود.

روند پس از همه‌گیری نیز ادامه پیدا کرد زیرا دانلود اپلیکیشن‌های مسافرتی ۱۳ درصد رشد کرد که ناشی از خدمات سفر (۲۶ درصد)، رزرو تور (۸۰ درصد) و رزرو پرواز (۴۳ درصد) بود.

به طور مشابه، اپلیکیشن‌های فروش بلیت به لطف کنسرت‌های بزرگ تیلور سویفت و بیانسه ۳۱ درصد افزایش یافتند – افزایشی ۶۶ درصدی نسبت به سطوح قبل از همه‌گیری بود.

گزارش کامل برنامه‌ها و بازی‌های برتر را بر اساس کشور در مقیاس‌هایی مانند نصب، هزینه و زمان تجزیه و تحلیل می‌کند و به بخش‌های جداگانه‌ای مانند امور مالی، خرده‌فروشی، پخش ویدیو، اجتماعی، غذا و نوشیدنی، مسافرت، سلامت و تناسب اندام، ورزش و غیره می‌پردازد. .

در سرتاسر جهان، برنامه برتر از نظر نصب و هزینه TikTok بود، اما فیس بوک از نظر زمان صرف شده در رتبه اول باقی ماند.

برترین بازی‌ها Subway Surfers (دانلود)، Candy Crush Saga (خرج کردن) و Roblox (کاربران فعال ماهانه) بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا