اخبار اینترنت

اندروید در مورد ردیاب‌های بلوتوث ناشناخته مانند AirTag که با شما سفر می‌کنند هشدار می‌دهد

به گزارش اپ خونه، گوگل شروع به ارائه یک ویژگی ایمنی جدید، هشدارهای ردیاب ناشناخته خواهد کرد، که اولین بار در رویداد توسعه دهنده خود Google I/O در بهار امسال اعلام شد.

این ویژگی به کاربران اندروید اجازه می‌دهد تا در صورت سفر یک دستگاه بلوتوث ناشناخته به طور خودکار هشدار دهند – نشانه‌ای که می‌تواند به این احتمال اشاره کند که کسی با استفاده از Apple AirTag یا سایر دستگاه‌های ردیابی بلوتوث در حال تعقیب آنها است.

کاربران همچنین می‌توانند به‌صورت دستی ردیاب‌ها را با دستگاه اندرویدی خود اسکن کنند و از طریق راهنمایی‌هایی در مورد اینکه در صورت یافتن دستگاه ردیابی چه کاری انجام دهند، راهنمایی شوند.

مشکلات مربوط به ردیابی بلوتوث زمانی که گزارش‌های متعددی ظاهر شد مبنی بر اینکه مردم شروع به استفاده از AirTag برای تعقیب و سایر فعالیت‌های غیرقانونی، مانند ردیابی اتومبیل‌ها برای سرقت برنامه‌ریزی‌شده، کرده‌اند، مطرح شد.

در فوریه ۲۰۲۲، اپل گفت که برای رفع مشکلات ایجاد شده در دستگاه های جدید با افزودن هشدارها و هشدارهای حریم خصوصی جدید کار خواهد کرد و به دنبال کنندگان احتمالی هشدار داد که به طور فعال با مجریان قانون در مورد درخواست های مربوط به AirTag که دریافت می کند همکاری می کند.

با این حال، تغییرات اپل در AirTag در آن زمان برای کاربران اندروید سودی نداشت.

با این حال، در ماه مه امسال، اپل و گوگل به طور مشترک قصد خود را برای پیش‌نویسی مشخصات صنعتی با تمرکز بر نحوه هشدار کاربران در مورد ردیابی ناخواسته از دستگاه‌های بلوتوث اعلام کردند . انتظار می رود این مشخصات تا پایان سال نهایی شود.

در نتیجه افزایش همکاری در زمینه ایمنی کاربر، گوگل در I/O در ماه مه اعلام کرد که مجموعه ای از بهبودها را در شبکه Find My Device خود و همچنین هشدارهای فعال در مورد ردیاب هایی که با شما سفر می کنند، ارائه خواهد کرد، که شامل پشتیبانی از اپل می شود.

ما می دانیم که این یک پیاده سازی سفارشی برای محافظت از کاربران اندروید است، قبل از مشخصات نهایی . با این حال، اپل برای پیاده سازی مشخصات مشترک صبر می کند اما در این مدت پیاده سازی سفارشی خود را ارائه نخواهد کرد.

از آنجایی که این ویژگی هشدار جدید اکنون در دسترس است، اگر یک ردیاب ناشناس از صاحبش جدا شود و مصمم باشد که با شما باشد، کاربران اندروید اعلانی در دستگاه خود دریافت خواهند کرد. سپس کاربران می‌توانند با ضربه زدن بر روی اعلان، نقشه‌ای از جایی که ردیاب در حال سفر با شما دیده شده است را مشاهده کنند.

همچنین می‌توانید روی «Play Sound» ضربه بزنید تا ردیاب صدا ایجاد کند و به شما امکان می‌دهد مکان دستگاه را پیدا کنید.

اگر دستگاه پیدا شد، کاربران می‌توانند برای دریافت اطلاعات بیشتر، آن را به پشت تلفن خود بیاورند.

برخی از دستگاه‌ها شماره سریال یا اطلاعات اضافی درباره مالک خود را به اشتراک می‌گذارند، مانند چهار رقم آخر شماره تلفن خود را وقتی در نزدیکی تلفن نگه دارید.

همچنین نکاتی در مورد نحوه غیرفعال کردن کامل دستگاه بلوتوث به شما ارائه می شود تا مالک دیگر نتواند شما را ردیابی کند و به روز رسانی های بعدی را از ردیاب دریافت کند.

علاوه بر این، یک ویژگی دیگر به کاربران این امکان را می دهد که اگر نگران هستند که یک ردیاب بلوتوث در نزدیکی خود باشد، به صورت دستی محیط اطراف خود را اسکن کنند.

این اسکن دستی را می توان با مراجعه به تنظیمات اندروید، سپس “ایمنی و اضطراری” و سپس انتخاب گزینه “هشدارهای ردیاب ناشناخته” و ضربه زدن روی دکمه “اکنون اسکن” آغاز کرد.

دستگاه حدود ۱۰ ثانیه طول می کشد تا اسکن دستی را کامل کند و نکاتی را در مورد اقدامات بعدی در صورت یافتن ردیاب ارائه می دهد. به این ترتیب، کاربران مجبور نیستند منتظر یک هشدار خودکار باشند.

همچنین در I/O 2023 اعلام شد، گوگل اعلام کرد که شبکه Find My Device خود را به روز می کند تا به کاربران کمک کند تا سایر وسایل گم شده مانند هدفون، تلفن و اقلام روزمره مانند چمدان و کلید را پیدا کنند که می تواند توسط برچسب های ردیاب بلوتوث شخص ثالث پیدا شود.

این توضیح می‌دهد که کاربران می‌توانند با زنگ زدن دستگاه‌ها یا مشاهده موقعیت مکانی آن‌ها بر روی نقشه، مکانشان را پیدا کنند – حتی اگر آفلاین باشند، و اضافه کرد که از ردیاب‌های Tile، Chipolo و Pebblebee و همچنین دستگاه‌های صوتی مانند Pixel Buds و هدفون پشتیبانی می‌کند.

با این حال، گوگل می گوید این به روز رسانی در حالت تعلیق است.

تصمیم گرفته شد تا برای عرضه این به‌روزرسانی‌ها منتظر بمانیم، زیرا گوگل اکنون با همکاری اپل برای نهایی کردن مشخصات هشدار ردیاب ناخواسته مشترک تا پایان سال کار می‌کند.

گوگل می‌گوید: «در حال حاضر ما تصمیم گرفته‌ایم تا عرضه شبکه Find My Device را تا زمانی که اپل حفاظت‌هایی را برای iOS پیاده‌سازی نکند، متوقف کنیم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا