اخبار اینترنت

اپلیکیشن اجتماعی Buzzy Fizz از رقیبش Sidechat به دلیل اعمال رقابت ناعادلانه شکایت کرد

به گزارش اپ خونه، Fizz ، برنامه اجتماعی ناشناس پر سر و صدا که اکنون در بیش از ۸۰ دانشگاه مورد استفاده قرار می گیرد، از رقیبش Sidechat شکایت کرده است و ادعا می کند رقابت ناعادلانه و طیف وسیعی از سوء استفاده ها، از جمله تلاش برای ایجاد اختلال در راه اندازی Fizz، انتشار شایعاتی در مورد داشتن هکرهای Fizz، نقض علائم تجاری. ، ارسال گزارش های نادرست اسپم به اینستاگرام و استفاده از بهانه های نادرست برای به دست آوردن اطلاعات در مورد استراتژی های راه اندازی Fizz، از جمله پرداخت هزینه به دانش آموزان برای حذف برنامه Fizz صورت گرفته است.

این پرونده در ۶ اکتبر ۲۰۲۳ علیه مالک Sidechat، به نام Flower Ave در دادگاه ناحیه جنوبی تشکیل شد. این شکایت خواستار محاکمه هیئت منصفه، خسارات و صدور حکم علیه مداخله Flower Ave و استفاده آن از علامت تجاری Fizz است.

قبلاً مشارکت مهندس سابق snap، سباستین گیل و طراح سابق محصول snap، چمال سامارانایاکه را تایید شده بود – که هر دو در پرونده SEC برای Flower Ave فهرست شده‌اند .

در ماه مارس، این شرکت یک برنامه اجتماعی ناشناس دیگر به نام Yik Yak را خریداری کرد که از سال ۲۰۲۱ تحت مالکیت جدید فعالیت می کرد زیرا برنامه اصلی از طریق استخدام توسط Square (اکنون Block) در سال ۲۰۱۷ بسته شد .

اما با توجه به رشد فزاینده Fizz در همان بازار پردیس کالج Sidechat، به نظر می رسد که دومی تاکتیک های رقابتی خود را ارتقا داده است، اگر ادعاهای موجود در پرونده Fizz درست باشد.

برای مثال، Fizz می‌گوید که وقتی در ژانویه ۲۰۲۳ در دانشگاه کلگیت راه‌اندازی شد، Flower Ave در همان روز با ایجاد یک ایستگاه رقابتی در نزدیکی سالن غذاخوری راه‌اندازی شد.

در آنجا، Flower Ave شایعاتی را منتشر کرد مبنی بر اینکه Fizz حساب‌های دانش‌آموزان را هک می‌کند و داده‌های آنها را به خطر می‌اندازد – ادعاهایی که Fizz آن را رد می‌کند.

(Fizz سال گذشته یک آسیب پذیری امنیتی داشت که طی ۲۴ ساعت برطرف شد.)

Fizz همچنین گفت که Flower Ave برای به دست آوردن اطلاعات در مورد استراتژی های راه اندازی Fizz که خصوصی هستند، از بهانه های دروغین استفاده کرده است.

در یکی از نمونه‌ها، شلدون چانگ، یکی از بنیان‌گذاران Flower Ave با جعل هویت دانشجویی در دانشگاه نورث وسترن بود می خواست بفهمد Fizz در کجا راه اندازی می‌شود.

او این کار را با نفوذ به چت GroupMe برای آن جامعه انجام داد، جایی که او با استفاده از یک نام جعلی (“مارک لی”) برای Fizz COO و یکی از بنیانگذاران آن، تدی سولومون، پیام هایی ارسال کرد و اطلاعاتی را در مورد جایی که Fizz قصد دارد در آینده راه اندازی شود، درخواست کرد.

پرونده دادگاه شامل اسکرین شات هایی از این ارتباطات است که نشان می دهد وقتی سولومون پاسخ داد، سرفصل مکالمه آنها به شلدون به روز شد، زیرا به نظر می رسید چانگ به طور تصادفی به نام واقعی خود بازگشته است.

Fizz همچنین ادعا می‌کند که کمپین‌های بازاریابی Flower Ave علامت تجاری آن – یک زنبور – را نقض می‌کند و شامل انتشار اطلاعات نادرست است.

علاوه بر این، می‌گوید که مالک Sidechat با استفاده از سفیران خود برای گزارش حساب Fizz به‌عنوان هرزنامه، در کمپین‌هایی شرکت کرده است تا Fizz را از فهرست اینستاگرام حذف کند. این حداقل در یک مورد جواب داد، زیرا Fizz در روز راه اندازی خود در UC Berkley در اینستاگرام مسدود شد.

Fizz می‌گوید زمانی که یکی از اعضای گروه چت سفیر Sidechat پیام‌ها را به Fizz ارسال کرد، از برنامه‌های Flower Ave برای منحرف کردن راه‌اندازی خود مطلع شد.

به علاوه، Fizz می‌گوید که Flower Ave به دانش‌آموزان ۵ دلار برای حذف برنامه Fizz از تلفن‌هایشان، با ارجاع به یک داستان Yale News، پرداخت می‌کند.

قبل از طرح شکایت، Fizz سعی کرد نگرانی خود را با Flower Ave، از جمله با ارسال چندین نامه توقف به وکیل خارجی خود، مطرح کند، اما می‌گوید تا تاریخ تشکیل پرونده، پاسخی اساسی دریافت نکرده است. .

وکیل Fizz در مورد این شکایت با وکیل Sidechat ارتباط برقرار کرده است . یکی از سخنگویان شرکت تایید کرد، مشاور Fizz همچنین چندین دستور توقف سفارشات را در سال گذشته به مشاور Sidechat ارسال کرد .

Fizz که توسط Teddy Solomon و Ashton Cofer و توسط Rakesh Mathur، مدیرعامل شرکت استنفورد تأسیس شد، اخیراً با سرمایه‌گذاری ۲۵ میلیون دلاری اضافی سری B توسط سرمایه‌گذاران اولیه Owl Ventures و NEA بسته شد و گفت که قصد دارد تا پایان سال به ۲۵۰ مدرسه برسد .

در همین حال، تلاش های Sidechat برای تصاحب YikYak به خوبی پیش نرفته است و بسیاری از کاربران به تغییرات ایجاد شده در این شبکه اجتماعی پس از خرید آن اعتراض کردند.

Flower Ave به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ نداده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا