استارتاپهوش مصنوعی

اپلیکیشن جدید Capsule هوش مصنوعی و ویرایشگرهای انسانی را برای مدیریت اخبار ترکیب می کند

به گزارش اپ خونه، یک استارت آپ مستقر در پاریس به نام Capsule می خواهد روشی را که کاربران به دنبال اخبار روزانه خود هستند تغییر دهد.

به جای ارائه یک تجربه جمع‌آوری اخبار استاندارد، ماموریت Capsule تبدیل شدن به «اسپاتیفای برای اخبار» با ترکیب فناوری هوش مصنوعی و سرپرستی تحریریه انسانی برای ارائه یک تجربه خبرخوانی است که مقالات خبری، تکه‌های خبرنامه و حتی توییت‌ها (پست‌های روی X) را تغییر می‌دهد و سایر به روز رسانی های اجتماعی، به اطلاعات قابل هضم از طریق برنامه کاربر پسند آن را دارا است.

در عین حال، تجربه استفاده از Capsule از برخی جهات بسیار شبیه swiping از طریق TikTok یا سایر برنامه های اجتماعی است.

این برنامه از یک فید پیمایش عمودی استفاده می‌کند که در آن اخبار به‌عنوان مجموعه‌ای از سرفصل‌ها با عکس‌های همراه یا اسکرین شات‌هایی از پست‌ها در پلتفرم‌هایی مانند X و LinkedIn ارائه می‌شوند.

می‌توانید برای خواندن خلاصه‌ای از اخبار روی هر یک از این سرفصل‌ها ضربه بزنید، سپس به صورت اختیاری روی پیوند منبع خبر در گوشه سمت چپ بالا ضربه بزنید تا مقاله کامل (یا پست اجتماعی) را مستقیماً در وب‌سایت ناشر بخوانید.

ایده این برنامه از بنیانگذاران Jérôme Boé و Arthur de Villemandy می آید.

Boé قبلاً یک برنامه ویدیویی هوشمندانه با فرم کوتاه به نام Snax ایجاد کرده بود که بعداً مجبور شد به دلیل هزینه‌های عملیاتی بیشتر از بازده آن را تعطیل کند.

در همین حال، یکی از بنیانگذاران Villemandy ، قبلاً یک خبرنامه به نام “Magma” نوشته بود که بر روندها و بینش های تجاری متمرکز بود.

Boé توضیح می‌دهد که الهام‌بخش شرکت جدیدشان یافتن راهی برای دسترسی بیشتر به اخبار با کیفیت با تکیه بر شبکه‌ای از متصدیان بود.

این شرکت همچنین قصد دارد با ایجاد «لیست پخش» اخبار و افزودن توصیه‌ها، دنیای اخبار و اطلاعات را به گونه‌ای سازماندهی کند که Spotify موسیقی را سازماندهی می‌کند.

Boé می‌گوید:

«Capsule سعی نمی‌کند یک جمع‌آوری به سبک Google News باشد. این چیزی بیشتر از کلیک کردن روی یک منبع است. به آن به عنوان نقطه شروعی فکر کنید که در آن عمیق تر می شویم. ما تحقیق، ارجاع متقابل، و تزریق داده های اضافی برای ارائه تصویر کامل تری به کاربران می کنیم. مانند یک خبرنامه کوچک، مملو از پیوندهای قابل کلیک، تصاویر و عناصر تعاملی در افق است.»

این شرکت از هوش مصنوعی برای استخراج اطلاعات ضروری یا بینش اصلی از یک مقاله استفاده می کند.

سپس، تیم تحریریه Capsule با تحقیقات بیشتر چیزهای بیشتری به این بینش ها اضافه می کند.

در حال حاضر، Capsule تیمی متشکل از ۱۰ فریلنسر از سراسر جهان را برای این تلاش استخدام می کند. این متصدیان توسط شرکت به عنوان “خوانندگان مشتاق با دیدگاه منحصر به فرد” توصیف می شوند.

آنها همچنین وظیفه دارند برنامه را با محتوای جدید بکارند، منطقه ای که Boé می گوید “هوش مصنوعی آن را قطع نمی کند.”

او توضیح می‌دهد:

«این به یک رویکرد ذهنی و ظریف نیاز دارد تا ببینیم آیا چیزی با اخلاق ویراستاری ما مطابقت دارد که همه چیز در مورد گرایش‌ها و بینش‌های رهبران مدرن است. ما صرفاً بر کیفیت و ارتباط محتوا تمرکز می‌کنیم و عمداً از معیارهای دیگر مانند اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی یا لایک اجتناب می‌کنیم.»

یافته‌های خبری متصدیان نیز توسط تیم تحریریه Capsule منبع و تأیید می‌شود، که سپس اخبار را در قالبی قابل هضم در برنامه ارائه می‌کنند. هر روز، حدود ۲۰ تا ۳۰ بینش انتخابی به Capsule اضافه می‌شود که مواردی مانند اخبار مهم، روندهای قوی و حتی سیگنال‌های ضعیف‌تر را برجسته می‌کنند.

هوش مصنوعی همچنین برای کمک به تهیه اخبار مرتبط استفاده می شود.

در زیر مقاله‌های Capsule ، کاربران مجموعه‌ای از اخبار مشابه را خواهند یافت. Boé می‌گوید این به افزایش عمق و وسعت تجربه خواندن آنها کمک می‌کند.

برخلاف سایر برنامه‌های اشتراک‌گذاری اخبار مدرن، مانند Capsule ،Artifact، هیچ محدودیتی در منابع خبری که ممکن است در فید آن نشان داده شود، ندارد. این شرکت خاطرنشان می کند که تا کنون، این برنامه از بیش از ۴۰۰ منبع خبری استفاده کرده است.

Boé می‌گوید در حال حاضر، تیم چهار نفره Capsule در حال راه‌اندازی استارت‌آپ است، اما اگر Capsule بتواند تجربه کاربری را کامل کند و کشش را پیدا کند، در حال بررسی یک مدل فریمیوم در آینده است.

این برنامه در حال حاضر یک بارگیری رایگان در iOS است .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا