نرم افزار موبایل

اپلیکیشن دوربین آیفون Obscura نسخه جدیدی را با پشتیبانی از iPad منتشر می کند

به گزارش اپ خونه، Obscura ، برنامه دوربین آیفون برای کاربران حرفه ای، نسخه اصلی جدیدی به نام Obscura 4 را با پشتیبانی از iPad منتشر کرده است.

همچنین ویژگی های جدیدی مانند حالت شبکه دوگانه برای داشتن نقاط مختلف روی منظره یاب برای فوکوس و نوردهی را به همراه دارد.

بن مک کارتی ، توسعه‌دهنده برنامه، اولین نسخه را در سال ۲۰۱۵ درست پس از انتشار API دستی دوربین در WWDC 2014 توسط اپل عرضه کرد . به دنبال آن نسخه دوم در سال ۲۰۱۸ عرضه شد.

در حالی که Obscura 3 در سال گذشته با رابط کاربری بازطراحی شده منتشر شد، مک کارتی تصمیم گرفت نسخه جدیدی را برای تغییر به مدل فریمیوم منتشر کند.

همچنین، به جای انتشار یک برنامه جداگانه مانند نسخه های قبلی، آنها تصمیم گرفتند به سادگی اپلیکیشن Obscura 3 را به روز کنند تا افرادی که آن نسخه را خریداری کرده اند نیز بتوانند از آن بهره مند شوند.

Obscura 4 همچنان بسیاری از عناصر نسخه قبلی را حفظ کرده است، که باعث می‌شود هنگام گرفتن گوشی با یک دست، گرفتن تصاویر یا ویدیوها آسان باشد. چرخ نوردهی اکنون دارای ۱/۳ افزایش توقف با بازخورد لمسی رضایت بخش است.

کنترل نوردهی در Obscura 4

کنترل نوردهی در Obscura 4

این برنامه همچنین دارای منوی تنظیمات سریع واضح شده با گزینه های برچسب گذاری بهتر است.

یک دکمه جدید برای دسترسی به گالری عکس با یک ضربه مستقیم از صفحه دوربین اصلی وجود دارد. می توانید انگشت خود را از آن نماد بیرون بکشید تا به سرعت برخی از عکس های اخیر را بدون خروج از رابط اصلی مشاهده کنید.

مک کارتی همچنین جزئیات تصویر را در یک کارت شناور زیر عکس قرار داده است تا اطلاعات آن را پوشش ندهد. برای مشاهده جزئیات بیشتر، همیشه می‌توانید انگشت خود را به بالا بکشید.

نسخه جدید ویژگی‌های ممتازی مانند فرمت‌های تصویر RAW و ProRAW، ضبط ۴۸ مگاپیکسلی، فیلترها، هیستوگرام، عکس‌برداری با نسبت تصویر جایگزین، تم‌ها، حالت عکس زنده، حالت پرتره و نمادهای برنامه سفارشی را حفظ کرده است.

همچنین ویژگی‌های جدیدی مانند حالت شبکه دوگانه را اضافه می‌کند که به شما امکان می‌دهد نقاط مختلف منظره یاب را برای فوکوس و نوردهی انتخاب کنید، و همچنین برجسته‌سازی بریده‌شده نوردهی که مناطق زیر یا بیش از حد نوردهی شده منظره یاب را نشان می‌دهد.

صفحه نمایش جزئیات تصویر جدید در Obscura

صفحه نمایش جزئیات تصویر جدید در Obscura

Obscura 4 برای دانلود و استفاده رایگان با ویژگی هایی مانند شماره گیری نوردهی و حالت عکس دستی است.

کاربران می توانند ۹.۹۹ دلار در سال برای باز کردن تمام ویژگی ها بپردازند. افرادی که قبلاً از برنامه Obscura 3 با اشتراک سطح اضافی استفاده می‌کردند، می‌توانند در سال اول تنها با ۴.۹۹ دلار به Ultra ارتقا دهند.

برنامه مک کارتی مستقیماً با برنامه هایی مانند Proton – یک برنامه جدید توسط سازندگان Camera+ – و برنامه محبوب Halide رقابت می کند . با این حال، Obscura نسبتاً ارزان‌تر از هر دو برنامه است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا