اپلیکیشن مسافرتی Hopper مبلغ۹۶ میلیون دلار از Capital One جمع آوری می کند تا تجارت اجتماعی را دو برابر کند
به گزارش اپ خونه، بدیهی است که این رکود سرمایهگذاران را در صنعت سفر ناراحت نکرده است. استارتآپ رزرو مسافرتی Hopper امروز اعلام کرد که سرمایهگذاری بعدی ۹۶ میلیون دلاری از Capital One را بسته است و مجموع درآمد این شرکت را به ۷۴۰ میلیون دلار میرساند. فردریک لالوند، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت که پول نقد جدید برای چندین تلاش، از جمله حمایت از ابتکارات تجارت اجتماعی جدید هاپر، صرف خواهد شد.
به عنوان بخشی از بودجه، هاپر می گوید که در حال گسترش همکاری خود با Capital One (که رهبری Hopper’s Series F) را برای ایجاد محصولات مسافرتی جدید با هدف مشتریان Capital One دارد. فناوری Hopper در حال حاضر به Capital One Travel و Premier Collection، بازار هتلها و استراحتگاههای Capital One که منحصر به دارندگان کارت Capital One Venture X هستند، قدرت میدهد. این یک شرط مطمئن است که تجربیات مشابهی در این مسیر در راه است.
مت Knise، معاون مدیر Capital One در بیانیه ای گفت: “با هاپر، ما شریکی پیدا کرده ایم که نه تنها می تواند با این سرعت مطابقت داشته باشد، بلکه به ما کمک می کند تا وضعیت موجود را به چالش بکشیم و رویکردی متفاوت برای ایجاد یک برند مسافرتی در کلاس جهانی داشته باشیم.” . از طریق این مشارکت استراتژیک، ما در موقعیت مناسبی هستیم تا خود را با محیطی که به سرعت در حال تغییر است سازگار کنیم و راهحلهای پیشرو در صنعت را برای مشتریان خود در طول سفرشان ایجاد کنیم.»
هاپر که توسط فردریک لالوند و جوست اوورکرک در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد، شش سال را صرف ساختن مخفی کاری کرد که در آن زمان ادعا میکرد «بزرگترین پایگاه داده ساختاریافته اطلاعات سفر در جهان» بود. فناوری خزیدن وب این شرکت، وبلاگها، سایتهای اشتراکگذاری عکس و سایر منابع اطلاعاتی در مورد مناطق محلی را جذب کرده و آنها را در یک مکان جغرافیایی در یک پایگاه داده مکان عظیم برچسبگذاری کرده است. اما پس از اولین حضور عمومی هاپر در سال ۲۰۱۴، رهبری شرکت تصمیم گرفت که روی موبایل متمرکز شود و منابع مهندسی را به پیشبینی پرواز اختصاص دهد و ابزاری بسازد که به طور مداوم قیمتهای خطوط هوایی را نظارت میکند و هشدارهای تغییر قیمت را از طریق اطلاعیه فشار ارسال میکند.
Hopper
از آن زمان، Hopper با بیش از ۸۰ میلیون بارگیری و فروش پروازها، هتل ها، خانه ها و اتومبیل های کرایه ای در این پلتفرم، به یکی از بزرگترین برنامه های سفر در آمریکای شمالی تبدیل شده است که قرار است امسال بیش از ۴.۵ میلیارد دلار باشد. هاپر خود را از خدمات مسافرتی رقیب (مانند Travelocity) با ویژگیهایی مانند توقف قیمت بلیط هواپیما، «لغو به هر دلیلی» و ضمانتهای اختلال در پرواز متمایز میکند که شرکت میگوید اولی حدود ۴۰ درصد از کل درآمد اپلیکیشنهایش را تشکیل میدهد.
سال گذشته، هاپر با راهاندازی Hopper Cloud، یک برنامه مشارکتی که به ارائهدهندگان مسافرتی از جمله Kayak، Marriott و Trip.com اجازه میدهد محصولات فینتک و آژانس مسافرتی هاپر را از طریق یک پورتال دارای برچسب سفید، مجدداً بفروشند، وارد بازار تجارت به تجارت شد. هاپر ادعا می کند که Cloud به سرعت جذب شده است و اکنون بیش از ۴۰٪ از تجارت هاپر را شامل می شود. لالوند ادعا می کند که Hopper Cloud در مسیری قرار دارد که در سال ۲۰۲۲ بیشتر از کل هاپر در سال گذشته درآمد داشته باشد.
در سمت مصرف کننده، در بهار امسال، هاپر تمرکز خود را به تبلیغات درون برنامه ای، تخفیف ها و رویدادهای فروش معطوف کرد. تجارت اجتماعی فشار بزرگ بعدی این شرکت است که با ویژگی هایی مانند ارجاع، سهم برای کسب درآمد، خرید تیمی و هدیه روزانه تثبیت شده است، که به کاربران برای راه اندازی برنامه و مشارکت در اشتراک گذاری با دوستان، تخفیف در خریدهای سفر پاداش می دهد.
داکوتا اسمیت، رئیس هاپر، در ایمیلی خاطرنشان کرد: «کاربران بینالمللی کمتر از ۳ درصد از فروش را در سال گذشته تشکیل میدادند، اما اکنون بیش از ۲۰ درصد از فروش را تشکیل میدهند. برنامه به سرعت در حال بین المللی شدن است.»
TechCrunch در اوایل فوریه گزارش داد که هاپر آخرین بار ۵ میلیارد دلار ارزش گذاری شده است. یک منبع آگاه می گوید که از آن زمان افزایش یافته است. این شرکت با ۱۵۰۰ کارمند – که تخمین زده می شود ۱۱.۲٪ از بازار مسافرت های هوایی شخص ثالث در ایالات متحده را در اختیار دارد – در نظر دارد در نهایت سهامی عام شود.