اخبار کسب و کارها

اپلیکیشن‌ های ضروری برای رانندگان برای سفری ایمن و راحت

در دنیای امروز شاید هیچ‌کدام از راننده‌ها سفر و رفت و آمد بدون برنامه‌های رانندگی را به یاد نداشته باشند. در واقع رانندگی بدون استفاده از اپلیکیشن‌های کاربردی تقریباً غیرممکن به نظر می‌رسد. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند در زمینه‌های مختلف، از یافتن مسیر و رزرو پارک گرفته تا اطلاع از وضعیت ترافیک و دریافت کمک‌های امدادی به راننده‌ها کمک کنند.

در ادامه به بررسی برخی اپلیکیشن های ضروری برای رانندگان می‌پردازیم و به شما کمک می‌کنیم تا بهترین انتخاب را برای نیازهای خود داشته باشید.

معرفی اپلیکیشن های ضروری برای رانندگان

اپلیکیشن‌های رانندگی در سال‌های اخیر به طور قابل‌توجهی نحوه رانندگی ما را تغییر داده‌اند. این اپلیکیشن‌ها طیف گسترده‌ای از خدمات را ارائه می‌دهند و به رانندگان در بهبود تجربه رانندگی، افزایش ایمنی و صرفه‌جویی در وقت کمک می‌کنند. مشاهده آگهی استخدام راننده بدون خودرو در این صفحه:

https://karbord.io/jobs/driver

علاوه بر برنامه‌هایی که برای مسافران وجود دارد٬ مانند برنامه‌های تاکسی اینترنتی مثل اسنپ و تپسی برنامه‌های مختلفی نیز برای رانندگان وجود دارد تا به راحتی آن‌ها هنگام رانندگی در مسافت‌های مختلف کمک کند. برخی از اپلیکیشن های خودرو برای رانندگان شامل موارد زیر می‌شوند:

۱-برنامه بلد

بلد یک نرم‌افزار مسیریاب و نقشه ایرانی است که به‌صورت رایگان برای سیستم‌عامل‌های اندروید و iOS منتشر شده است. بلد با ارائه نقشه‌های دقیق و به‌روزرسانی شده از ایران، به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مسیریاب‌های ایرانی شناخته می‌شود. این نرم‌افزار امکانات متعددی را به کاربران خود ارائه می‌دهد که عبارت‌اند از:

  • مسیریابی: امکان مسیریابی به‌صورت پیاده، با خودرو، موتورسیکلت و حمل‌ونقل عمومی را فراهم می‌کند. همچنین می‌توانید مسیرهای مورد نظر خود را ذخیره کنید و از آن‌ها در زمان‌های دیگر استفاده کنید.
  • اطلاع از وضعیت ترافیک: اطلاعات لحظه‌ای از وضعیت ترافیک را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما هشدار ترافیک، تصادفات و انسداد جاده‌ها را می‌دهد.
  • یافتن جای پارک: به شما کمک می‌کند تا جای پارک‌های خالی در نزدیکی مقصد خود را پیدا کنید.
  • نقشه‌های آفلاین: می‌توانید نقشه‌های مورد نظر خود را دانلود و از آن‌ها به‌صورت آفلاین استفاده کنید.
  • مکان‌یابی: به شما امکان می‌دهد تا مکان‌های مختلف مانند رستوران‌ها، هتل‌ها، فروشگاه‌ها و جاذبه‌های گردشگری را پیدا کنید.
  • خدمات حمل نقل عمومی: اطلاعات مربوط به خطوط اتوبوس، مترو و تاکسی را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما امکان می‌دهد تا مسیر خود را با استفاده از حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی کنید.
  • سرعت‌سنج: سرعت حرکت شما را به‌صورت لحظه‌ای نمایش می‌دهد و به شما هشدار عدم رعایت سرعت مجاز را می‌دهد.
  • دوربین‌های کنترل سرعت: بلد محل دوربین‌های کنترل سرعت را به شما نشان می‌دهد تا از جریمه شدن جلوگیری کنید.
  • طرح ترافیک و زوج و فرد: بلد اطلاعات مربوط به طرح ترافیک و زوج و فرد را در اختیار شما قرار می‌دهد و به شما هشدار ورود به محدوده طرح را می‌دهد.

مهم‌ترین مزیت بلد به‌عنوان یک نرم‌افزار ایرانی آشنایی کامل با معابر و خیابان‌های ایران است که می‌توان آن را مناسب‌ترین اپلیکیشن جاده های ایران نامید. به همین دلیل بلد یکی از اپلیکیشن های ضروری برای رانندگان مخصوصاً در ایران به شمار می‌آید.

۲-گوگل مپ (Google Maps)

گوگل مپ محبوب‌ترین برنامه نقشه و مسیریابی در جهان است که توسط شرکت گوگل ارائه شده و یک برنامه کاربردی برای رانندگی است. این برنامه به کاربران امکان می‌دهد تا به نقشه‌های دقیق و به‌روزرسانی شده از سراسر جهان دسترسی داشته باشند و از خدمات مختلفی مانند مسیریابی، جستجوی مکان‌ها، نمایش اطلاعات زنده ترافیک، نمایش تصاویر ماهواره‌ای دسترسی داشته باشند.

برخلاف برنامه بلد که در ایران بسیار کاربردی است، google map در سراسر جهان به راحتی در دسترس است. برای ایرانی‌هایی که با ماشین شخصی به کشورهای همسایه مثل ترکیه یا امارات سفر می‌کنند٬ این برنامه برای مسیریابی در شهرهای شلوغی مثل استانبول یا دبی بسیار کاربردی است.

برخی از امکانات مهم گوگل مپ عبارت‌اند از:

  • مسیریابی همه‌جانبه: گوگل مپ به شما این امکان را می‌دهد تا به بهترین مسیر برای رسیدن به مقصد خود دسترسی داشته باشید. می‌توانید مسیر خود را به‌صورت پیاده، با خودرو، موتورسیکلت، دوچرخه و وسایل حمل و نقل عمومی برنامه‌ریزی کنید.
  • نمایش تصاویر ماهواره‌ای: گوگل مپ تصاویر ماهواره‌ای با کیفیت بالا از سراسر جهان را در اختیار شما قرار می‌دهد. این تصاویر به شما کمک می‌کند تا مکان مورد نظر خود را به طور دقیق مشاهده و بهترین مسیر برای رسیدن به آن را انتخاب کنید.
  • امکان ذخیره مکان‌ها: این برنامه به شما امکان می‌دهد تا مکان‌های مورد علاقه خود را ذخیره کنید و به آن‌ها به‌صورت آفلاین دسترسی داشته باشید.
  • امکان اشتراک‌گذاری مکان‌ها: با استفاده از گوگل مپ می‌توانید مکان‌های مورد نظر خود را با دیگران به اشتراک بگذارید.
  • امکان استفاده از Street View: با کمک این قابلیت می‌توانید خیابان‌ها و معابر را به‌صورت ۳۶۰ درجه مشاهده کنید.

۳-برنامه find my car

اپلیکیشن Find My Car که به آن یابنده خودرو یا موقعیت‌یاب خودرو نیز گفته می‌شود، به شما کمک می‌کنند تا به‌راحتی و به‌سرعت خودروی خود را پیدا کنید. اگر جای پارک ماشین را به یاد ندارید، این اپلیکیشن از روش‌های مختلفی مانند GPS، بلوتوث و فرکانس‌های رادیویی برای ردیابی موقعیت مکانی خودرو شما استفاده می‌کند.

find my car در چند ورژن مختلف در دسترس است. ورژن ios که به‌صورت پیش‌فرض در گوشی‌های آیفون نصب شده است و ورژن google map find my car که می‌توان از فروشگاه برنامه های اندروید دانلود و نصب کرد. این برنامه قابلیت‌های کاربردی متعددی دارد به همین دلیل از جمله اپلیکیشن ضروری برای رانندگان به شمار می‌رود. از قابلیت‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • نمایش موقعیت مکانی خودرو بر روی نقشه: می‌توانید موقعیت مکانی فعلی خودرو خود را به‌صورت لحظه‌ای بر روی نقشه مشاهده کنید.
  • تنظیم هشدار برای خروج از محدوده مجاز: می‌توانید یک محدوده مجاز برای خودرو خود تعریف کنید و در صورت خروج خودرو از آن محدوده هشدار دریافت کنید.
  • یافتن مسیر به سمت خودرو: می‌توانید مسیر خودرویتان را بر روی نقشه مشاهده کرده و به سمت آن حرکت کنید.
  • مشاهده سابقهٔ مسیر حرکت: می‌توانید سابقهٔ مسیرهای طی شده با خودرو را در اپلیکیشن مشاهده کنید.

۳-smart dash cam

برنامه Smart Dash Cam یا دوربین داشبورد هوشمند یکی از برنامه های موبایلی است که به شما امکان می‌دهد تا تلفن هوشمند خود را به یک دوربین داشبورد تبدیل کنید. این برنامه‌ از دوربین گوشی شما برای ضبط ویدئو و عکس در حین رانندگی استفاده می‌کند و اطلاعات مفیدی مانند سرعت، موقعیت مکانی و زمان را ضبط می‌کند. این برنامه در مواقعی مثل تصادف تصاویر و ویدئوهای لحظه حادثه را با کیفیت بالا ضبط می‌کند تا به شناخت مقصر اصلی و علت حادثه کمک کند.

  • ضبط ویدئو به‌صورت خودکار: این برنامه‌ها می‌توانند به طور خودکار ضبط ویدئو را در هنگام رانندگی شروع و متوقف کنند.
  • نمایش اطلاعات زنده: برخی از این برنامه‌ها اطلاعات زنده مانند سرعت، موقعیت مکانی و زمان را بر روی صفحه‌نمایش گوشی شما نشان می‌دهند.
  • اشتراک‌گذاری ویدئوها: می‌توانید ویدئوهای ضبط شده را با دیگران به اشتراک بگذارید.

جمع‌بندی

اپلیکیشن مناسب رانندگان، به نیازها و سلیقهٔ هر فرد بستگی دارد. با این‌ حال، اپلیکیشن‌های معرفی شده در این مقاله، جزو بهترین اپلیکیشن‌های موجود در بازار هستند و می‌توانند به رانندگان در داشتن یک رانندگی ایمن و راحت کمک کنند.

علاوه بر برنامه‌های معرفی شده، اپلیکیشن‌های دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند برای رانندگان مفید باشند. مثل اپلیکیشن‌های پخش موسیقی و پادکست، برنامه برای ضبط ماشین، اپلیکیشن‌هایی مربوط به باربری مثل آسان بار، اپلیکیشن های حمل بار و نرم افزار ماشین من اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا