اخبار اینترنت

اپل با Apple Intelligence عصر جدیدی را آغاز می کند

به گزارش اپ خونه، کنفرانس جهانی توسعه دهندگان اپل تمرکز قابل توجهی بر هوش مصنوعی داشت. اپل از ارائه هوش مصنوعی مولد خود به نام Apple Intelligence رونمایی کرد که اواخر امسال در iOS در دسترس خواهد بود.

iOS 18 دارای تعدادی ویژگی جدید، از جمله امکان زمان‌بندی پیام‌های متنی و سفارشی‌سازی صفحه اصلی ، ارتقاء عمده به سیری – از جمله ادغام ChatGPT – و ایموجی‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی است .

در اخبار تامین مالی، Mistral AI دور بودجه سری B را که شایعات زیادی در آن وجود داشت، بسته است . این شرکت ۶۰۰ میلیون یورو (حدود ۶۴۰ میلیون دلار به نرخ ارز امروزی) را در ترکیبی از سهام و بدهی تضمین کرده است.

دور جدید استارت آپ را ۶ میلیارد دلار ارزیابی می کند زیرا به رقابت با OpenAI ، Anthropic و دیگر غول های هوش مصنوعی ادامه می دهد.

رئیس سابق NSA، ژنرال بازنشسته ارتش، پل ناکاسون، به هیئت مدیره OpenAI خواهد پیوست و در کمیته فرعی “امنیت و ایمنی” هیئت مدیره خواهد نشست.

شکایت سهامداران تسلا از ایلان ماسک: سهامداران تسلا از ایلان ماسک و اعضای هیئت مدیره به دلیل تصمیم ماسک برای راه اندازی xAI شکایت کردند. آنها استدلال می کنند که استعدادها و منابع از تسلا به سمت استارت آپ جدید هدایت می شوند.

BeReal خریداری می شود: ناشر فرانسوی برنامه های موبایل و بازی Voodoo BeReal را به مبلغ ۵۰۰ میلیون یورو خریداری کرده است. الکسیس باریت، بنیانگذار و مدیرعامل BeReal، پس از یک دوره انتقال، شرکت را ترک خواهد کرد. ادامه مطلب

Raspberry Pi وارد بازار شد: سازنده رایانه های کوچک، ارزان و تک تخته، IPO خود را در بورس لندن ۲.۸۰ پوند به ازای هر سهم قیمت گذاری کرد، آن را با نرخ ارز امروز ۶۹۰ میلیون دلار ارزیابی کرد و به سرعت به ۳.۷۰ پوند برای هر سهم جهش کرد.

آیپدها بالاخره یک برنامه ماشین حساب دریافت می کنند: آیپدها برای اولین بار یک برنامه ماشین حساب اختصاصی خواهند داشت. اما معلمان مراقب باشید. این برنامه شامل یادداشت های ریاضی است، یک ویژگی جدید که محاسبه را برای شما انجام می دهد.

گوشی هوشمند جدید بدون حواس پرتی: سازنده گوشی های هوشمند مینیمال لایت جدیدترین مدل خود را معرفی کرد. Light Phone III به رسانه های اجتماعی یا اینترنت دسترسی ندارد، اما دارای صفحه نمایش OLED بزرگتر و دوربین است.

Spotify با اولین آژانس خلاق داخلی خود، Creative Lab، بیشتر وارد فضای تبلیغاتی می‌شود. این شرکت گفت که آزمایش تبلیغات هوش مصنوعی را نیز آغاز خواهد کرد.

آیا دستگاه شما iOS 18 خواهد داشت؟: iOS 18 اپل در پاییز امسال با بسیاری از دستگاه های اپل سازگار خواهد بود، اما اگر می خواهید تجربه کامل Apple Intelligence را داشته باشید، ممکن است مجبور شوید آن را ارتقا دهید.

Apple Intelligence سعی نمی کند زرق و برق دار باشد: با iOS 18، اپل رویکرد محتاطانه تری را در پیش گرفته است. این شرکت به‌جای اینکه کاربران را با ویژگی‌های بیش از حد هوش مصنوعی تحت فشار قرار دهد، با دقت هوش مصنوعی را در جایی که معتقد است می‌تواند واقعا مفید باشد، عرضه می‌کند.

در حالی که هوش مصنوعی اپل مطمئناً آنقدرها هم پر زرق و برق نیست، سارا پرز استدلال می کند که این روش این شرکت برای تعیین جدول سهام برای کارهایی است که یک دستگاه مجهز به هوش مصنوعی باید بتواند انجام دهد.

طرفداران تسلا رای می‌دهند: تسلا و طرفدارانش نبرد بی‌سابقه‌ای را بر سر بسته ۵۶ میلیارد دلاری ایلان ماسک به راه انداختند. طی چند ماه گذشته، تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای رای‌گیری از سوی بزرگترین طرفداران تسلا صورت گرفته است.

شان اوکین درخواست‌های بی‌شماری برای اقدام در X را بررسی می‌کند تا سهامداران رای مثبت بدهند – و باور آنها را تقویت کند که تسلا بدون ماسک چیزی نیست.

در سال ۲۰۲۴، بسیاری از استارت آپ های Y Combinator فقط خواهان دورهای کوچک هستند – اما می تواند بسیاری از VC های اولیه سازمانی را دفع کند.

اگر استارت‌آپ‌های YC این دوره‌ها را بیشتر شبیه سرمایه‌گذاری اولیه باشند، ممکن است خیلی بد نباشد. اما همانطور که Rebecca Szkutak می نویسد، اگر شرکت ها این دوره های کوچکتر را به عنوان “دورهای اولیه” برچسب گذاری کنند و در نظر دارند که سری A بعدی را افزایش دهند، خطر وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا