اخبار اینترنت

اپل برنامه Shortcuts خود را در iOS 17 دوباره طراحی می کند تا استفاده آسان تر باشد

به گزارش اپ خونه، اپل استفاده از برنامه Shortcuts خود را با iOS 17 ساده‌تر می‌کند.

این برنامه که به کاربران قدرتمند اجازه می‌دهد تا برای برنامه‌های مورد علاقه خود اتوماسیون ایجاد کنند، یک رابط کاربری به‌روز دریافت می‌کند که یافتن میانبرها و همچنین اقداماتی که یک برنامه خاص می‌تواند انجام دهد را آسان‌تر می‌کند.

اپل در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود به توسعه دهندگان گفت: علاوه بر این، فرآیند راه اندازی اتوماسیون در برنامه Shortcuts برای استفاده آسان تر از نو طراحی شده است .

برنامه Shortcuts معمولاً دنبال کنندگان کوچک اما اختصاصی داشته است. پیچیدگی های مربوط به اتوماسیون ساختمان گاهی اوقات عملکردهای پیشرفته تر آن را از دسترس کاربران اصلی خارج کرده است.

با این حال، در سال‌های اخیر این برنامه به طور گسترده‌تری توسط کسانی که می‌خواستند آیکون‌های برنامه سفارشی را برای مطابقت با تم‌ها و ویجت‌های صفحه اصلی آیفون جدید خود ایجاد کنند، مورد استفاده قرار گرفته است.

اکنون اپل امیدوار است با طراحی جدیدی که اکنون میانبرهای شما را در ردیف های ویژه سازماندهی می کند، Shortcut ها را برای کاربران روزمره در iOS 17 جذاب تر کند تا بتوانید با حداقل مراحل اضافی شروع به استفاده از آنها کنید.

به عنوان مثال، در عکسی از برنامه Shortcuts به‌روزرسانی شده که توسط یکی از شرکت‌کنندگان توسعه‌دهنده WWDC به اشتراک گذاشته شده است، می‌توانید ردیف‌های رنگارنگ حاوی میانبرهایی برای برنامه‌های Apple’s Books، Camera، Clock و Files را ببینید.

پیش از این، میانبرهای کاربر به صورت مربع های کوچک و رنگارنگ نمایش داده می شدند، اما مطابق با برنامه سازماندهی نشده بودند.

اپل به توسعه دهندگان گفت که طراحی جدید به کاربران این امکان را می دهد که میانبرهای خود را راحت تر پیدا کنند، و سخت است که بر اساس این اسکرین شات موافق نباشند.

علاوه بر این، طراحی مجدد شناسایی اقدامات مرتبط با یک برنامه را آسان تر می کند و فرآیند ایجاد اتوماسیون را ساده می کند.

تا حدی، برخی از تغییراتی که در میانبرها ایجاد می‌شود، مربوط به جایگاه بالاتر آن‌ها در رابط کاربری iOS 17 است.

هنگام جستجوی یک برنامه در جستجوی Spotlight، کاربران همچنین می‌توانند اقدامات متداول مرتبط با آن برنامه را در صورت در دسترس بودن میانبرها مشاهده کنند.

توسعه‌دهندگان می‌توانند رنگ‌های مرتبط با برنامه‌شان را انتخاب کنند که وقتی برنامه‌شان در Spotlight در برنامه Shortcuts نمایش داده می‌شود، ظاهر می‌شود، به علاوه می‌توانند از یک تصویر کوچک برای هر نمونه موجود استفاده کنند.

اپل در سایت پیش‌نمایش iOS 17 خود نشان می‌دهد که چگونه برنامه Photos خود در Spotlight ظاهر می‌شود – با ریز عکس‌هایی که به آلبوم‌های خاصی از جمله «Recent»، «Favorites» و «One year ago» اشاره می‌کنند.

در همین حال، در یک نسخه نمایشی برای توسعه دهندگان، اپل برنامه Reminders را با تصاویر کوچک برای موجودیت های خاص در برنامه نشان داد.

این تصاویر کوچک به ترتیب به رنگ سبز، نارنجی و قرمز برای یادآوری‌های «تخصیص‌شده»، «پرچم‌گذاری‌شده» و «برنامه‌ریزی شده» ظاهر شدند.

به علاوه، اپل تغییرات ظریفی را در سیری ایجاد کرد تا استفاده از دستورات گفتاری برای فعال کردن میانبرهای برنامه را آسان‌تر کند.

در جایی که قبلاً، کاربران باید دقیقاً عبارتی را که به‌عنوان عبارت آغازگر میان‌بر تعیین شده بود، صحبت می‌کردند، اکنون می‌توانند طبیعی‌تر صحبت کنند. حتی اگر از عبارت دقیق استفاده نشود، سیری به لطف یادگیری ماشینی روی دستگاه که به عبارات مشابه اجازه می دهد نیز کار کنند، می تواند عبارت را به عنوان محرک میانبر درک کند.

یک ابزار جدید، پیش‌نمایش میانبرهای برنامه، به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا عباراتی را که فکر می‌کنند کاربران ممکن است با سیری برای راه‌اندازی برنامه‌شان امتحان کنند، آزمایش کنند.

اگرچه این ویژگی هنوز در اپل واچ کار نمی‌کند.

با این حال، اگر برنامه مرتبط روی یک دستگاه iOS یا iPadOS همراه نصب شده باشد، اکنون میانبرهای برنامه در HomePod کار می کنند.

فرآیند راه‌اندازی اتوماسیون نیز بهبود یافته است، اما از آنجایی که این ویژگی بیشتر یک ویژگی برای مصرف‌کننده است، اپل در جلسه توسعه‌دهنده خود به جزئیات زیادی در مورد طراحی مجدد پرداخته است.

زمانی که نسخه‌های بتا عمومی در حدود یک ماه آینده ظاهر شوند، ما به دنبال این هستیم که بیشتر با این ویژگی‌ها آشنا شویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا