اخبار اینترنت

اپل به طور خودکار یک رمز عبور Apple ID برای کاربران دارای iOS 17 و macOS Sonoma اختصاص می دهد

به گزارش اپ خونه، اپل به طور خودکار به هر کاربر یک رمز عبور اختصاص می دهد تا بتواند بدون نیاز به رمز عبور وارد حساب های اپل در وب شود.

این شرکت با شروع iOS 17، iPadOS 17 و macOS Sonoma، یک رمز عبور به شناسه‌های اپل اختصاص می‌دهد.

این ویژگی در حال حاضر در iCloud.com و appleid.apple.com در وب برای افرادی که آخرین نسخه بتای توسعه‌دهنده را روی دستگاه‌های خود اجرا می‌کنند، کار می‌کند.

جدا از ویژگی‌های اپل، این ویژگی همچنین به افراد کمک می‌کند از ورود بدون رمز عبور برای سایت‌هایی که از ورود با اپل پشتیبانی می‌کنند استفاده کنند.

برای وب‌سایت‌هایی که از کلیدهای عبور پشتیبانی می‌کنند – مانند PayPal، Shopify و Kayak – می‌توانید به راحتی با اسکن یک کد QR با آیفون خود ثبت نام کنید.

برای افراد ناآشنا، رمز عبور شکلی از استاندارد است که به جای رمز عبور، بر احراز هویت مبتنی بر دستگاه با استفاده از Face ID، Touch ID یا PIN متکی است.

به این ترتیب، کاربران نیازی به یادآوری اعتبار ندارند. کلیدهای عبور لزوماً جایگزین رمزهای عبور نمی شوند – آنها فقط یک راه جایگزین برای ورود به سیستم هستند.

علاوه بر این، هنگامی که یک رمز عبور ایجاد می شود، در دستگاه ها همگام سازی می شود. با اجرای فعلی اپل، برای همگام سازی برای کار، باید با یک Apple ID مشترک وارد این دستگاه ها شوید.

گوگل همچنین از ورود مبتنی بر رمز عبور برای حساب‌های گوگل پشتیبانی می‌کند . دسامبر گذشته، این شرکت از کلیدهای عبور در کروم در ویندوز، macOS و اندروید پشتیبانی کرد .

در اوایل این ماه، گوگل این تسهیلات را برای بیش از ۹ میلیون سازمان ارائه کرد تا به کاربران خود اجازه دهد از طریق کلید عبور وارد Workspace و محصولات Google Cloud شوند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا