به گزارش اپ خونه، منطقی بود انتظار داشت که اپل با هوش مصنوعی همان کاری را انجام دهد که قبلاً با بسیاری از ویژگی ها و برنامه ها انجام داده است. اگرچه برخی از فناوری های بحث‌برانگیز را حذف کرده است، به نظر می‌رسد که Apple Intelligence ، مانند سایر هوش مصنوعی‌ها، واقعاً هیچ کاری انجام نمی‌دهد.

مانند سایر ابزارهای هوش مصنوعی، به نظر می رسد که Apple Intelligence میانبر بسیار سخت محاسباتی برای کارهای معمولی باشد. این لزوما چیز بدی نیست، به خصوص که استنتاج (یعنی انجام تجزیه و تحلیل متن و غیره) به اندازه کافی برای انتقال به خود دستگاه کارآمد می شود.

اما تیم کوک در ابتدای رویداد “Glowtime” روز دوشنبه به ما گفت که قابلیت های پیشرفته Apple Intelligence تأثیر باورنکردنی خواهد داشت.

کریگ فدریگی گفت که این کار “بسیاری از کارهایی که با آیفون خود انجام می دهید را متحول می کند.”

تعداد بیشماری کمک کننده برای نوشتن وجود دارد. قابلیت خلاصه تقریباً برای هر LLM ذاتی است. هنر زایشی مترادف با فقدان تلاش شده است.

درست است، مقداری بهبود وجود دارد. انجام این کارها به صورت محلی و خصوصی قطعا ارجحیت دارد و فرصت‌های جدیدی در اینجا برای افرادی وجود دارد که نمی‌توانند به راحتی از رابط کاربری صفحه لمسی معمولی استفاده کنند. بنابراین مطمئناً یک افزایش خالص در راحتی وجود دارد.

اما به معنای واقعی کلمه هیچ کدام جدید یا جالب نیستند. به نظر نمی رسد حتی از زمانی که این ویژگی ها در نسخه بتا پس از WWDC منتشر شده اند، هیچ تغییر معنی داری در آن وجود داشته باشد .

می‌توان انتظار داشت که اولین گوشی اپل که از پایه برای Apple Intelligence ساخته شده است چنین چیزی را توجیه کند. همانطور که به نظر می رسد، سری ۱۶ حتی با تمام ویژگی های ذکر شده عرضه نخواهد شد بلکه آنها در یک به روز رسانی جداگانه وارد می شوند.

آیا این شکست است؟ شرکت‌های هوش مصنوعی در حال حاضر شروع به تغییر موقعیت مدل‌های خود به‌عنوان یکی دیگر از ابزارهای SaaS سازمانی کرده‌اند، به‌جای موارد استفاده «تحول‌کننده» که ما در مورد آن‌ها زیاد شنیده‌ایم.

مدل‌های هوش مصنوعی در جای مناسب می‌توانند بسیار ارزشمند باشند، اما به نظر نمی‌رسد این مکان در دست ما باشد.

یک عدم تطابق عجیب بین اینکه چقدر این قابلیت‌های هوش مصنوعی معمولی شده‌اند و توصیف‌های وحشتناک آن‌ها وجود دارد. اپل به طور فزاینده ای مستعد تبلیغاتی شده است که زمانی با محدودیت و نوآوری خود را نشان می داد.

رویداد روز دوشنبه یکی از کم هیجان‌ترین رویدادها در سال‌های اخیر بود و اغراق، در هر صورت، بیش از حد معمول بود.

بنابراین، اپل مانند سایر ارائه دهندگان هوش مصنوعی در بازی چند میلیارد دلاری ساختگی شرکت می کند: اینکه این مدل ها متحول کننده و پیشگامانه هستند حتی اگر تقریباً هیچکس آنها را چنین نداند.

زیرا چه کسی می تواند هزینه های این شرکت ها را توجیه کند، در حالی که نتیجه این است که شما می توانید همان کارهایی را انجام دهید که پنج سال پیش انجام می دادید؟

مدل‌های هوش مصنوعی ممکن است در زمینه‌های خاصی از تحقیقات علمی، برخی از وظایف کدنویسی،مواد و طراحی ساختاری، احتمالاً در رسانه‌ها، به طور قانونی بازی را تغییر دهند.

اما اگر بخواهیم به چشم‌های خود اعتماد کنیم، مطمئناً به نظر می‌رسد چیزهایی که قرار است از آن‌ها هیجان زده باشیم، اصلاً مفید نیستند، چه رسد به این که انقلابی باشند.

دیدگاهتان را بنویسید