اخبار اینترنت

اپل تا پاییز ۲۰۲۵ انتقال به اندروید را آسان‌تر خواهد کرد

به گزارش اپ خونه، اپل می‌گوید در نتیجه قانون بازارهای دیجیتال اتحادیه اروپا (DMA) که از اکنون اجرایی شد، قصد دارد در کنار پشتیبانی از فروشگاه‌های برنامه جایگزین، شرایط تجاری جدید برای توسعه‌دهندگان برنامه اتحادیه اروپا، و صفحه نمایش انتخاب مرورگر تلفن همراه و موارد دیگر رااضافه کند.

سازنده آیفون گفت که به پیشنهادات قابل حمل داده‌های خود نیز اضافه می‌کند، و آن را کاربر پسندتر برای جابه‌جایی داده ها از یک آیفون به دستگاه دیگری غیر اپل می کند.

این مورد هنوز در دسترس نیست، اما اپل متعهد شده است که آن را تا پاییز ۲۰۲۵ آماده کند.

این اعلامیه در سندی منتشر شد که جزئیات برنامه انطباق اپل با قانون جدید اتحادیه اروپا را شرح می‌دهد، که هدف آن افزایش رقابت در اکوسیستم برنامه‌ها با ملزم کردن اپل به سست کردن کنترل خود بر فروشگاه App و iOS است.

اپل به طرز هوشمندانه ای از تاثیر مالی بالقوه DMA بر کسب و کار خود با اضافه کردن هزینه های جدید برای توسعه دهندگانی که می خواهند به قوانین DMA تغییر مسیر دهند، علیرغم واکنش منفی توسعه دهندگان، چشم پوشی کرده است.

DMA همچنین به قابلیت حمل داده ها می پردازد. در این سند، وب‌سایت Data & Privacy اپل در حال به‌روزرسانی است تا به کاربران اجازه دهد داده‌های App Store خود را به اشخاص ثالث مجاز صادر کنند.

کاربران اکنون می‌توانند درخواست کنند عکس‌های iCloud خود را به Google Photos منتقل کنند یا داده‌های مختلف جمع‌آوری‌شده توسط برنامه‌های اپل مانند یادداشت‌ها، تقویم، مخاطبین، نقشه‌ها، فعالیت کیف پول، ایمیل، نشانک‌های سافاری و فهرست خواندن و غیره را دانلود کنند.

اپل می‌گوید که کاربران همچنین می‌توانند بارگیری روزانه داده‌های App Store خود را برای ۳۰ روز یا بارگیری‌های هفتگی برای ۱۸۰ روز برنامه‌ریزی کنند و داده‌های ارائه‌شده به‌طور مداوم به‌روزرسانی می‌شوند تا جدیدترین باشند.

در مورد انتقال به اندروید، اپل چیزی در مورد پروژه جدید به اشتراک نمی گذارد، جز اینکه گفته است راه حل آن به دیگر ارائه دهندگان سیستم عامل موبایل کمک می کند تا راه حل های بهتری برای انتقال داده ها از آیفون به تلفن غیر اپل بسازند.

اپل در واقع از عبارت “اندروید” در سند استفاده نمی کند، اما واضح است که سیستم عامل موبایل گوگل بزرگترین ذینفع از چنین سیستمی خواهد بود.

علاوه بر این، اپل خاطرنشان کرد، علاوه بر این، راه حل دیگری برای صادرات داده های مرورگر به یک مرورگر جدید در همان دستگاه، اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۵ آماده خواهد شد.

امروزه، کاربران اندروید می‌توانند از برنامه iOS «Switch to Android» Google برای انتقال محتوای مهم مانند مخاطبین، تقویم‌ها، عکس‌ها، ویدیوها، پیام‌ها و موارد دیگر به یک دستگاه اندروید جدید استفاده کنند.

اما برخی از داده‌های کمتر حیاتی هنوز وجود ندارد و کاربران باید iMessage را غیرفعال کنند تا مطمئن شوند پیام‌های جدیدشان به اندرویدشان می‌رسد.

مشخص نیست که آیا راه حل جدید اپل به این حوزه ها می پردازد یا خیر، زیرا اپل هنوز نگفته است که به طور خاص چه چیزی را بهبود می بخشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا