به گزارش اپ خونه، رابطه اپل با گوگل به عنوان شریک جستجوی خود با معرفی جستجوی بصری اپل یا “Visual Intelligence”، همانطور که سازنده آیفون روز دوشنبه در رویداد “Glowtime” این شرکت گفت ، در حال تغییر است .

در حال حاضر، Alphabet سالانه به اپل تقریباً ۲۰ میلیارد دلار پرداخت می کند تا گوگل را به موتور جستجوی پیش فرض در مرورگر Safari خود تبدیل کند.

اکنون، کاربران آیفون ۱۶ می توانند با کلیک بر روی دکمه جدید کنترل دوربین دستگاه، به موتور جستجوی گوگل – و قابلیت های جستجوی بصری آن – دسترسی پیدا کنند .

ChatGPT OpenAI، که از طریق Siri قابل دسترسی است ، همچنین به عنوان یک شریک شخص ثالث در یک نسخه نمایشی نشان داده شد که در آن می‌توانید دوربین تلفن خود را به سمت یادداشت‌های کلاس خود بگیرید و با یک دکمه برای درک مفهوم یا مشکل کمک بگیرید.

با کنترل دوربین (Camera Control)، اپل توضیح داد که چگونه کاربران می توانند به سرعت عکس بگیرند یا فیلم ضبط کنند، و چگونه می توانند انگشت خود را روی دکمه بکشند تا عکس خود را کادربندی/frame کنند و گزینه هایی مانند زوم، نوردهی یا عمق میدان را در یک عکس جدید تنظیم کنند.

این دکمه همچنین به کاربران آیفون ۱۶ دسترسی به ویژگی جدید جستجوی بصری «Visual Intelligence» اپل را می دهد، جایی که مشارکت گوگل وارد می شود.

هنگامی که این ویژگی برای اولین بار معرفی شد، Camera Control آیفون ۱۶ مانند زبان اپل برای دکمه شاتر به نظر می رسید، اما با ادامه رویداد، اپل توضیح داد که کارهای بیشتری می توانید با این ویژگی سخت افزاری جدید انجام دهید.

با هوش بصری، چیزی بیشتر از یک راه ساده برای یادگیری چیزهایی که در دید دوربین است، وجود دارد. اکنون شما همچنین راه دیگری برای دسترسی به خدمات شخص ثالث بدون نیاز به راه اندازی برنامه های مستقل دارید.

اساساً ویژگی جستجوی بصری، شبیه به Google Lens یا Pinterest Lens است و اپل هوش بصری را راهی برای یادگیری فوری در مورد هر چیزی که می‌بینید توصیف کرد.

در چند نمونه، اپل نشان داد که چگونه می‌توانید روی دکمه Camera Control کلیک کنید تا اطلاعات رستورانی را که هنگام بیرون رفتن از شهر دیده‌اید، به دست آورید، یا اینکه چگونه می‌توانید از این ویژگی برای شناسایی نژاد سگی که در پیاده‌روی خود دیده‌اید استفاده کنید.

کریگ فدریگی، معاون ارشد مهندسی نرم افزار اپل، سپس اشاره کرد که می توان از این ویژگی برای دسترسی به جستجوی گوگل نیز استفاده کرد.

این نسخه ی نمایشی فردی را نشان می داد که در حالی که آیفون خود را به سمت دوچرخه نشانه گرفته بود، روی دکمه Camera Control ضربه می زد، سپس مجموعه ای از گزینه های مشابه را برای خرید در یک پنجره پاپ آپ که در بالای نمای دوربین قرار گرفته بود، مرور می کرد.

سپس شبکه ای از تصاویر و توضیحات دوچرخه های منطبق توسط یک دکمه روی صفحه نمایش کوچکتر دنبال شد که روی آن نوشته شده است “نتایج بیشتر از Google”، که نشان می دهد می توانید جستجوی Google خود را با یک ضربه دیگر ادامه دهید.

نکته جالب در مورد این ویژگی این است که یک پارادایم جدید برای تعامل با نرم افزارها و خدمات فراتر از مواردی که اپل با آیفون عرضه می کند ارائه می دهد و در زمانی می رسد که مفهوم اپ استور شروع به قدیمی شدن کرده است.

با فناوری هوش مصنوعی، کاربران می توانند سؤال بپرسند، وظایف بهره وری را انجام دهند، در تصاویر و ویدیوها خلاق باشند و موارد دیگر را انجام دهند.

اینها کارهایی است که مصرف کنندگان قبلاً برای انجام آنها به برنامه ها مراجعه می کردند، اما اکنون می توانند از طریق رابط جدید مکالمه و پیامک با دستیار هوش مصنوعی انجام دهند.

اپل به جای عجله برای ساختن رقیب خود برای ChatGPT، خود را به عنوان پلتفرمی برای دسترسی به خدمات شخص ثالث، از جمله فناوری‌های هوش مصنوعی، خدمات جستجو و احتمالا سایر ارائه‌دهندگان در آینده معرفی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید