اخبار اینترنت

اپل موافقت کرد که ۲۵ میلیون دلار برای حل و فصل دعوای مربوط به ویژگی اشتراک گذاری خانوادگی پرداخت کند

به گزارش اپ خونه، اپل موافقت کرده است که ۲۵ میلیون دلار برای بررسی دعوای دسته جمعی در مورد ویژگی اشتراک گذاری خانوادگی خود بپردازد، که به کاربران و حداکثر پنج نفر از اعضای خانواده‌شان اجازه می دهد به برنامه‌ها، موسیقی، فیلم‌ها، برنامه‌های تلویزیونی و کتاب‌هایی که خریداری می‌کنند دسترسی مشترک داشته باشند.

این شکایت که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ ثبت شد، ادعا کرد که “اپل توانایی استفاده از ویژگی اشتراک گذاری خانوادگی خود را برای اشتراک گذاری برنامه ها به اشتباه ارائه کرده است.”

این خبر اولین بار توسط MacRumors گزارش شد.

این شکایت می‌گوید که اپل هرگونه اظهارات نادرست گمراه‌کننده را رد می‌کند و تمام اتهامات مربوط به تخلف را رد می‌کند.

توافق حل و فصل اشاره می کند که اپل به این نتیجه رسیده است که ادامه دفاع از این اقدام سنگین و پرهزینه خواهد بود. اپل بدون اعتراف به هر گونه تقصیر، مسئولیت یا تخلف از هر نوع، این قرارداد را وارد می‌کند.

اسناد دادگاه از این شکایت ادعا می کند که اپل اشتراک گذاری خانوادگی را به عنوان یک گزینه در برنامه هایی که از اشتراک گذاری خانوادگی پشتیبانی نمی کنند تبلیغ کرده است.

در سند دادگاه آمده است:

«اکثریت قریب به اتفاق برنامه‌های مبتنی بر اشتراک، که درصد رو به رشد اپل‌اپ‌ها را تشکیل می‌دهند، نمی‌توانند با اعضای تعیین‌شده خانواده به اشتراک گذاشته شوند. آنها فقط برای شخصی که برنامه را دانلود می کند و اشتراک ایجاد می کند در دسترس است.»

با این حال، همه یا تقریباً همه این برنامه‌ها شامل این بیانیه هستند که از اشتراک‌گذاری خانوادگی تا ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ در صفحات خود پشتیبانی می‌کنند.

این شکایت ادعا می‌کند که اپل می‌دانست که برنامه‌های مبتنی بر اشتراک از اشتراک‌گذاری خانوادگی پشتیبانی نمی‌کنند، اما همچنان یک تبلیغ برای اشتراک‌گذاری خانوادگی روی آن‌ها قرار داده است.

سند دادگاه در ادامه خاطرنشان می‌کند که «میلیون‌ها مصرف‌کننده برنامه‌های مبتنی بر اشتراک را دانلود کرده‌اند که معتقدند برای اشتراک‌گذاری خانوادگی در دسترس هستند، و فقط پس از پرداخت متوجه می‌شوند که این برنامه‌ها چندان در دسترس نیستند».

ایالات متحده ساکنانی که بین ۲۱ ژوئن ۲۰۱۵ و ۳۰ ژانویه ۲۰۱۹ در گروه اشتراک‌گذاری خانواده با حداقل یک نفر دیگر ثبت‌نام کرده‌اند و در این مدت اشتراک برنامه‌ای را از App Store خریداری کرده‌اند ممکن است واجد شرایط پرداخت باشند.

هر یک از اعضا که ادعایی را ارسال می کنند، واجد شرایط دریافت ۳۰ دلار هستند، اما این ممکن است بسته به تعداد افرادی که ادعا می کنند متفاوت باشد. با این حال، پرداخت از ۵۰ دلار برای هر یک از اعضای کلاس تجاوز نمی کند و ۱۰ میلیون دلار از محل تسویه حساب به هزینه های وکالت اختصاص می یابد.

اعضای کلاس واجد شرایط تا ۱ مارس ۲۰۲۴ فرصت دارند ادعای خود را ثبت کنند. جلسه تأیید نهایی برای ۲ آوریل ۲۰۲۴ برنامه ریزی شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا